Update 11.09 pro Valorant je konečně venku a přináší dlouho očekávanou změnu, která má zatočit se smurfy a boostery. Od teď budou muset některé účty povinně používat dvoufázové ověření (MFA), pokud chtějí hrát Competitive zápasy.
Léto 2025 bylo pro Valorant zlomové. Riot Games oslavilo páté výročí své 5v5 střílečky několika velkými updaty. Jedním z nejdůležitějších oznámení byl plán nasadit multi-faktorové ověření jako nástroj proti smurfům, sdíleným účtům a tzv. boosting službám.
Riot intends to start banning smurfing/boosted accounts starting patch 11.09.
— Valorant Updates (@ValorantUpdated) October 28, 2025
"Separately, we’ve started penalizing some of the most egregious offenders of smurfing–purchased accounts that have been detected for boosting will be banned starting this patch." #VALORANT pic.twitter.com/J43b9szV5X
Smurfové, kteří si zakládají nízkoúrovňové účty, aby ničili hry méně zkušeným hráčům (nebo se nechali platit za výhry), jsou dlouhodobě jedním z největších problémů Valorantu. Riot proto už v září potvrdil, že od patche 11.09 začne být MFA povinné pro „určité účty“. A teď je to tu.
MFA jako vstupenka do Competitivu
Od verze 11.09 musí účty, které Riot vyhodnotí jako sdílené nebo podezřelé z více hráčů na jednom účtu, aktivovat ověření přes Riot Mobile MFA, aby se mohly připojit do Competitive fronty. Změna se týká hráčů v regionech Severní Amerika, Latinská Amerika, Brazílie a Jižní Korea, zatímco ostatní herní režimy zůstávají zatím bez omezení.
V dalším updatu, označeném jako 11.10, bude MFA povinné také pro všechny hráče s rankem Ascendant a vyšším, což by mělo zásadně omezit počet falešných účtů na vyšších úrovních.
Malé, ale vítané úpravy
Kromě bezpečnostních změn přináší update 11.09 také několik quality-of-life vylepšení pro ovládání interaktivních objektů a opravy desítek bugů napříč agenty i mapami. Nově mají všechny interaktivní objekty, jako lana, spínače, ziplines či orby, sjednocené zelené zvýraznění, které zlepšuje viditelnost a usnadňuje rozpoznávání akčních prvků ve hře. Dále Riot upravil prioritizaci interakcí, takže když stojíte u více aktivních objektů, systém přesněji rozpozná, s čím se chcete skutečně spojit.
Opravy chyb
Update 11.09 přinesl také rozsáhlou vlnu oprav. Na mapách Pearl, Breeze, Abyss a Corrode byly odstraněny problémy s kolizemi, nepřesnými hitboxy nebo místy, odkud mohli hráči zneužívat chyby k získání výhody. U agentů došlo k celé řadě úprav animací, zvuků i vizuálních efektů.
Například Gekkovův Wingman nyní správně přehrává animaci při deaktivaci Spike, Viper’s Pit už nezůstává viset ve vzduchu po zrušení a Reyna’s Empress konečně korektně zaznamenává postup pro mise. Riot rovněž opravil vizuální a zvukové chyby u agentů jako Omen, Skye, Sage, Veto, Viper nebo Yoru, takže by měl být celkový zážitek plynulejší a přehlednější.
Na konzolích byla odstraněna i vzácná chyba, která někdy bránila pohybu kurzoru při používání schopností s mapovým zaměřením, například u Brimstoneovy Sky Smoke.
Kromě zvýšené bezpečnosti tak update 11.09 přináší i znatelné zlepšení plynulosti a přehlednosti hry. Riot tím dává jasně najevo, že chce udržet Valorant nejen mezi špičkou kompetitivních stříleček, ale i jako prostředí, kde mají férové hraní a dovednosti hráčů přednost před zneužíváním systému.

