Více
    1.9 C
    Czech
    Úterý 31. ledna 2023

    Sledovanost esportu se v Česku meziročně zvýšila o 34 procent. Nejvíce táhne LoL

    Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 34 %, v počtu odsledovaných hodin pak o 20 %. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou suverénně Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.

    Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok českých úspěchů a návratu publika. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od 7 organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2021. Studie porovnává soutěže v celkem 9 metrikách, které zahrnují výsledky ve sledovanosti, mediálním pokrytí a reflektují také celkovou výši prize poolu.

    V 6 z 9 sledovaných metrikách se nejvýše umístila Sazka eLEAGUE, nejvyšší sledovanost na platformě Twitch pak měla liga Mastercard Hitpoint Masters. Vysokých čísel v analyzovaných metrikách dosáhly také soutěže Vodafone Mistrovství České republiky v počítačových hrách a COOL Ligy, které organizuje agentura PLAYzone.

    Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se staly MOBA hra League of Legends, a Counter-Strike: Global Offensive. Meziročně se zájem diváků na platformě Twitch zvýšil o několik desítek procent (+34 % v počtu zhlédnutí a +20 % v počtu odsledovaných hodin). Nicméně organizátoři upouštějí od vysílání na platformě Facebook. Tam kumulovaná sledovanost poklesla o dvě třetiny.

    „Analýza českých esportových soutěží je pro nás dlouhodobě velmi důležitá, neboť přinášíme partnerům našeho odvětví relevantní a měřitelná data. Zároveň se organizátoři mohou podívat, jak si vedou ve srovnání s ostatními a nastavit své strategie do dalších let. V neposlední řadě studie nabízí zájemcům z řad široké veřejnosti komplexní úvod do systému českých lig a turnajů,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

    Tradiční sporty mají nového soupeře

    Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. V tomto ohledu jsou roky 2020 a 2021 velmi podobné. O 8 % vzrostl celkový počet článků, avšak hodnota AVE, která odráží hodnotu mediálního prostoru klesla, a to také o 8 %. V roce 2021 však byla situace jiná, neboť se obnovily velké sportovní akce a uskutečnilo se například fotbalové Euro či Olympijské hry v Tokiu. A právě o mediální prostor sportovních médií soupeří esporty a tradiční sporty stále častěji.

    Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:

    • Největší počet živých zhlédnutí Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 912 315 zhlédnutí
    • Nejvyšší počet odsledovaných hodin Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 629 339 hodin
    • Nejvyšší průměrný počet diváků Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 368 diváků
    • Nejvyšší počet současně sledujících diváků Twitch: Sazka eLEAGUE – 13 227 diváků
    • Nejvyšší počet zhlédnutí Facebook: Sazka eLEAGUE – 354 400 zhlédnutí
    • Nejvyšší počet online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 1 273 článků
    • Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 15,91 milionu korun
    • Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstup: Sazka eLEAGUE – 813,53 GRP
    • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): Sazka eLEAGUE – 1 164 000 korun.

    Sledujte nás na sítích

    Organizátor SA DPC na poslední chvíli mění pravidla

    Zimní turnaj DPC 2023 ve hře Dota 2 brzy skončí a v několika kategoriích se objeví očekávaní vítězové a několik nových překvapení, která nikdo nečekal. Ačkoli bylo všechny zápasy napínavé sledovat, s dobrými věcmi přišly i ty špatné a v jihoamerickém regionu došlo k určitému vývoji, který nebyl pro týmy příliš příjemný.

    Čtrnáctiletý hráč VALORANTu se stal nejlepším na světě

    Nejlepším hráčem světa se ve hře VALORANT stal 14ti letý mladík s přezdívkou Darxcioo. Je to nejmladší hráč v historii, který dosáhl prvního místa.

    Clayster pomohl Las Vegas Legion k prvnímu vítězství nad OpTic v CDL

    Tým Las Vegas Legion ukončil sérii tří porážek a v posledním kvalifikačním zápase Call of Duty League zvítězil nad týmem OpTic Texas 3:1. Po fázi, ve které Las Vegas silně bojovalo v herních režimech respawn, zatímco vynikalo v módu Search and Destroy, Legion tento trend otočili a při svém vítězství získali všechny tři respawny, zatímco jediný SnD prohráli.

    Vývojáři VALORANT potvrdili, že pracují na replay systému

    Vedoucí týmu vývojářů Anna Donlonová potvrdila, že se pracuje na dlouho očekávaném replay systému. Kdy se objeví ve hře však zatím nebylo zveřejněno.

    Organizátor SA DPC na poslední chvíli mění pravidla

    Zimní turnaj DPC 2023 ve hře Dota 2 brzy skončí a v několika kategoriích se objeví očekávaní vítězové a několik nových překvapení, která nikdo nečekal. Ačkoli bylo všechny zápasy napínavé sledovat, s dobrými věcmi přišly i ty špatné a v jihoamerickém regionu došlo k určitému vývoji, který nebyl pro týmy příliš příjemný.

    Čtrnáctiletý hráč VALORANTu se stal nejlepším na světě

    Nejlepším hráčem světa se ve hře VALORANT stal 14ti letý mladík s přezdívkou Darxcioo. Je to nejmladší hráč v historii, který dosáhl prvního místa.

    Clayster pomohl Las Vegas Legion k prvnímu vítězství nad OpTic v CDL

    Tým Las Vegas Legion ukončil sérii tří porážek a v posledním kvalifikačním zápase Call of Duty League zvítězil nad týmem OpTic Texas 3:1. Po fázi, ve které Las Vegas silně bojovalo v herních režimech respawn, zatímco vynikalo v módu Search and Destroy, Legion tento trend otočili a při svém vítězství získali všechny tři respawny, zatímco jediný SnD prohráli.

    Vývojáři VALORANT potvrdili, že pracují na replay systému

    Vedoucí týmu vývojářů Anna Donlonová potvrdila, že se pracuje na dlouho očekávaném replay systému. Kdy se objeví ve hře však zatím nebylo zveřejněno.