Více
    1.3 C
    Czech
    Úterý 19. března 2024

    Sledovanost esportu se v Česku meziročně zvýšila o 34 procent. Nejvíce táhne LoL

    Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 34 %, v počtu odsledovaných hodin pak o 20 %. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou suverénně Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.

    Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok českých úspěchů a návratu publika. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od 7 organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2021. Studie porovnává soutěže v celkem 9 metrikách, které zahrnují výsledky ve sledovanosti, mediálním pokrytí a reflektují také celkovou výši prize poolu.

    V 6 z 9 sledovaných metrikách se nejvýše umístila Sazka eLEAGUE, nejvyšší sledovanost na platformě Twitch pak měla liga Mastercard Hitpoint Masters. Vysokých čísel v analyzovaných metrikách dosáhly také soutěže Vodafone Mistrovství České republiky v počítačových hrách a COOL Ligy, které organizuje agentura PLAYzone.

    Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se staly MOBA hra League of Legends, a Counter-Strike: Global Offensive. Meziročně se zájem diváků na platformě Twitch zvýšil o několik desítek procent (+34 % v počtu zhlédnutí a +20 % v počtu odsledovaných hodin). Nicméně organizátoři upouštějí od vysílání na platformě Facebook. Tam kumulovaná sledovanost poklesla o dvě třetiny.

    „Analýza českých esportových soutěží je pro nás dlouhodobě velmi důležitá, neboť přinášíme partnerům našeho odvětví relevantní a měřitelná data. Zároveň se organizátoři mohou podívat, jak si vedou ve srovnání s ostatními a nastavit své strategie do dalších let. V neposlední řadě studie nabízí zájemcům z řad široké veřejnosti komplexní úvod do systému českých lig a turnajů,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

    Tradiční sporty mají nového soupeře

    Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. V tomto ohledu jsou roky 2020 a 2021 velmi podobné. O 8 % vzrostl celkový počet článků, avšak hodnota AVE, která odráží hodnotu mediálního prostoru klesla, a to také o 8 %. V roce 2021 však byla situace jiná, neboť se obnovily velké sportovní akce a uskutečnilo se například fotbalové Euro či Olympijské hry v Tokiu. A právě o mediální prostor sportovních médií soupeří esporty a tradiční sporty stále častěji.

    Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:

    • Největší počet živých zhlédnutí Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 912 315 zhlédnutí
    • Nejvyšší počet odsledovaných hodin Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 629 339 hodin
    • Nejvyšší průměrný počet diváků Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 368 diváků
    • Nejvyšší počet současně sledujících diváků Twitch: Sazka eLEAGUE – 13 227 diváků
    • Nejvyšší počet zhlédnutí Facebook: Sazka eLEAGUE – 354 400 zhlédnutí
    • Nejvyšší počet online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 1 273 článků
    • Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 15,91 milionu korun
    • Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstup: Sazka eLEAGUE – 813,53 GRP
    • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): Sazka eLEAGUE – 1 164 000 korun.

    Sledujte nás na sítích

    Nové skiny ve hře Counter-Strike 2

    V neustále se vyvíjejícím herním prostředí hraje estetika her významnou roli. Nejde jen o zlepšení vizuálu, ale také o přidání dalších vrstev zážitku hráče. Counter-Strike 2 (CS2) není v tomto konceptu nováček, jak dokazuje zavedení skinů agentů. I když tyto skiny nemusí přímo ovlivňovat hratelnost, podprahově přispívají k celkovému stylu a atmosféře hry. Skvělý přístup.

    Příchod nového agenta pořádně zamíchá kartami 

    Riot Games odhalilo vzrušující podrobnosti o připravovaném přídavku do sestavy Valorant, Agentovi 25, dříve známém jako "Smokedancer." Tento nový agent, který má přijít do řad kontrolérů v březnu, slibuje vnést do strategického prostředí hry novou dynamiku. Herní scéna příchod posily netrpělivě očekává a není divu. Máme se na co těšit. 

    Rainbow Six Siege zaznamenal po Six Invitational obrovský nárůst hráčů

    Hra Rainbow Six Siege, jedna z nejoblíbenějších taktických stříleček od svého vydání v prosinci 2015, zaznamenala na platformě Steam výrazný nárůst počtu hráčů. Ten je nyní nejvyšší od dubna 2021. Tento úspěch lze přičíst nadšení, které vyvolal turnaj Six Invitational, a také očekávání kolem nadcházející aktualizace Year 9 Season 1, včetně zavedení nového operátora jménem Deimos.

    TenZ odhalil důvod úspěchu týmu Sentinels ve VCT Americas

    Hráč TenZ z týmu Sentinels se v novém rozhovoru podělil o klíčové faktory, které odlišují jeho tým od konkurence v soutěži VCT Americas. Zdůraznil také jejich odhodlání, týmovou práci a neochvějné odhodlání uspět, které jim zajistilo kvalifikaci na VCT Masters Madrid. Rozhovor zveřejnil server Dexerto.

    Aktualizace pro Starfield. Hráči se dočkali vstřícného gesta

    V oblasti počítačových her má málo titulů takovou pozornost jako Starfield od Bethesdy. Na hru se ovšem snáší nevídaná kritika. Avšak uprostřed jejího víru Bethesda nedávno oznámila významnou aktualizaci pro Starfield, která má řešit obavy hráčů a vylepšit celkový herní zážitek. Povede se záměr společnosti a přijme herní komunita novou aktualizaci? 

    Nové skiny ve hře Counter-Strike 2

    V neustále se vyvíjejícím herním prostředí hraje estetika her významnou roli. Nejde jen o zlepšení vizuálu, ale také o přidání dalších vrstev zážitku hráče. Counter-Strike 2 (CS2) není v tomto konceptu nováček, jak dokazuje zavedení skinů agentů. I když tyto skiny nemusí přímo ovlivňovat hratelnost, podprahově přispívají k celkovému stylu a atmosféře hry. Skvělý přístup.

    Příchod nového agenta pořádně zamíchá kartami 

    Riot Games odhalilo vzrušující podrobnosti o připravovaném přídavku do sestavy Valorant, Agentovi 25, dříve známém jako "Smokedancer." Tento nový agent, který má přijít do řad kontrolérů v březnu, slibuje vnést do strategického prostředí hry novou dynamiku. Herní scéna příchod posily netrpělivě očekává a není divu. Máme se na co těšit. 

    Rainbow Six Siege zaznamenal po Six Invitational obrovský nárůst hráčů

    Hra Rainbow Six Siege, jedna z nejoblíbenějších taktických stříleček od svého vydání v prosinci 2015, zaznamenala na platformě Steam výrazný nárůst počtu hráčů. Ten je nyní nejvyšší od dubna 2021. Tento úspěch lze přičíst nadšení, které vyvolal turnaj Six Invitational, a také očekávání kolem nadcházející aktualizace Year 9 Season 1, včetně zavedení nového operátora jménem Deimos.

    TenZ odhalil důvod úspěchu týmu Sentinels ve VCT Americas

    Hráč TenZ z týmu Sentinels se v novém rozhovoru podělil o klíčové faktory, které odlišují jeho tým od konkurence v soutěži VCT Americas. Zdůraznil také jejich odhodlání, týmovou práci a neochvějné odhodlání uspět, které jim zajistilo kvalifikaci na VCT Masters Madrid. Rozhovor zveřejnil server Dexerto.

    Aktualizace pro Starfield. Hráči se dočkali vstřícného gesta

    V oblasti počítačových her má málo titulů takovou pozornost jako Starfield od Bethesdy. Na hru se ovšem snáší nevídaná kritika. Avšak uprostřed jejího víru Bethesda nedávno oznámila významnou aktualizaci pro Starfield, která má řešit obavy hráčů a vylepšit celkový herní zážitek. Povede se záměr společnosti a přijme herní komunita novou aktualizaci?