Více
    19.1 C
    Czech
    Sobota 27. července 2024

    Vyzpovídali jsme českého zástupce na Legends of Runeterra Worlds BaJAtaka o jeho dosavadní kariéře

    Jaké jsou momentální cíle jednoho z nejlepších českých hráčů Legends of Runeterra? O tom se nám Michal Bárta, který vystupuje pod přezdívkou “BaJAtak” rozpovídal v exkluzivním rozhovoru.

    Dnes jsme si k nám pozvali jednoho z nejúspěšnějších českých hráčů karetní hry Legends of Runeterra od Riotu, mezi jeho úspěchy se řadí například reprezentace České Republiky na Worlds nebo sezónní titul mistra Evropy.

    Ahoj, díky za pozvání.

    Jak vznikla přezdívka BaJAtak?

    Od mala jsem používal stejnou přezdívku jako můj starší bratr a to Bartak, jelikož jsem se od něj chtěl později odlišit, rozhodl jsem otočit R na я , což v ruštině znamená “JA” a z toho se pak vyvinulo jméno BaJAtak , taky proto je JA ve jméně psáno velkým písmenem.

    Co považuješ za svůj největší kariérní úspěch?

    Mám dva, které osobně beru na stejnou váhu a staly se hned měsíc po sobě. První byla účast na prvních LoR Worlds, kde bylo pouze 5 hráčů z Evropy a skončil jsem v top 16 na celém světě. Měsíc poté se mi zdařila výhra na sezónním turnaji, který se koná každé dva měsíce pro nejlepší hráče z Evropy.

    Jaké jsou tvé další herní cíle?

    Je těžké si dávat nějaké cíle v karetních hrách, něco jako “vyhraju tenhle turnaj” je většinou velmi nereálný cíl. Snažím se zůstat co nejvíce konzistentní, účastnit se všech oficiálních turnajů a dávat jak herní, tak psychické přípravě hodně času. Pokud budu stejně konzistentní, jako jsem teď, tak si zvětšuji šance na další úspěchy. Takže jako cíl bych označil jednoznačně konzistentnost.

    A jak tvoji kariéru vnímá rodina? Podporuje tě?

    Ze začátku tomu nerozuměli, ale po prvních pár turnajích to pochopili, nyní mám podporu od rodiny skvělou, podporují mě taky jak aktuální, tak i bývalý spolužáci, takže jsem určitě v této oblasti velmi spokojen.

    Bereš hraní stále jako koníček, nebo se k němu už stavíš jako k práci?

    Řekl bych, že už se jedná o něco mezi, tréninku je přece jen třeba obětovat hodně času, takže mě to stále musí bavit, jinak bych velmi rychle vyhořel, ale je pravda, že občas, když meta není zábavná, se k hraní musím nutit.

    Kolik hodin denně strávíš hraním?

    Záleží, pokud se blíží nějaký turnaj, tak klidně až 12 hodin, pokud je offseason, čeká se na nové rozšíření, tak třeba jenom 1 hodinu, pochopitelně často mě taky limitují moje povinnosti, protože stále ještě studuji.

    A co tě naplňuje ve volném čase? Máš i nějaké jiné záliby než hraní?

    Volného času poslední době moc nemám, ale pokud se něco najde, rád trávím čas s kamarády, či si zahraju nějakou jinou hru.

    Jaké hry jsi hrál před Legends of Runeterra? Když se na nějakou z nich retrospektivně podíváš, pomohla ti nějaká získat “mindset” který využíváš i nyní v LoR?

    Před Legends of Runeterrou jsem se hodně věnoval League of Legends. Nějakou dobu zpátky jsem se věnoval taktéž jiným karetním hrám, a to Hearthstonu a Magicu, které jsou hodně blízko k Legends of Runeterra, takže určité věci, které jsem se naučil tam, využívám i v LoR.

    Jak ses k profesionálnímu hraní Legends of Runeterra dostal?

    Hra vyšla v lednu 2020 a jelikož jsem viděl, že se jedná o karetní hru, které jsem v minulosti hrával, ze světa League of Legends, bylo mi jasné, že mě to bude bavit, taky mi překvapivě docela šla, velmi rychle jsem dosáhnul masteru, což je nejvyšší rank v hodnocené frontě, tak jsem zkusil pár malinkých českých a zahraničních turnajů, kde jsem našel i menší úspěch. Poté v říjnu 2020 Riot oznámil první ročník EU Masters, které se účastní 16 nejlepší zemí z Evropy ve 3 členných týmech, tam se mi povedlo dostat a to bych označil jako můj začátek profesionálního hraní.

    Byla to pro tebe těžká cesta, nebo ti štěstí spadlo do klína?

    Určitě, v karetní hře je třeba nějaké to štěstí, ale myslím si, že jsem šel štěstí naproti, svojí pílí a vůlí něco dokázat.

    Jak velká je naše lokální Legends of Runeterra scéna? Já se upřímně přiznám, že hru živě moc nesleduji, ale rozhodně mi připadá menší než naše Valorant a League of Legends scény, což je celkem škoda, protože se mi zdá, že hra rozhodně má velký potenciál.

    Česká scéna je velmi malinká, z toho důvodu na sociálních mediích i na Twitchi vystupuji v anglickém jazyce, ale máme hodně kvalitních hráčů, v této hře se Česko řadí jednoznačně mezi nejlepší země světa.

    Já ti děkuji za rozhovor. Chtěl bys na konci něco vzkázat svým fanouškům, fanynkám nebo třeba i náhodným čtenářům, kteří o tobě nikdy dříve neslyšeli?

    Díky za podporu, byla obrovská a pokud jste nikdy LoR nehráli, určitě ho doporučuji, jak ostříleným hráčům karetních her, či úplným nováčkům, kteří například hráli/hrají LoLko, či se jim líbil seriál Arcane. V případě zájmu mě můžete sledovat na mém twitteru nebo přijďte se něco přiučit na stream.

    Sledujte nás na sítích

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní? 

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní?