Více
    19.1 C
    Czech
    Pátek 19. července 2024

    Všechny cesty vedou do Číny. Elita “lolka” objede během Worlds pět čínských měst

    Letošní sezona League of Legends, tedy minimálně jeho letní „split“, sice ještě neskončila, vývojáři hry už ale střádají plány na Worlds. Mistrovství světa bude v tomto roce hostit Čína, ve které potvrdilo účast na organizaci celkem 5 měst. A počítá se dokonce i s diváky.

    Worlds, to je naprostý vrchol. Kdybychom přirovnali tenhle turnaj třeba k situaci ve fotbale, je to něco jako taková Liga mistrů. Jen s tím rozdílem, že jednotlivé kluby nemusí být jen z Evropy, ale z celého známého světa.

    „Worlds je ten největší turnaj, co je. I když je MSI velký turnaj, a byl by velký úspěch ho vyhrát, tak k Worlds to podle mě nemá ani blízko,“ myslí si český hráč ve službách MAD Lions Marek „Humanoid“ Brázda.

    Pokud vše klapne, i on se vydá se svými týmovými kolegy do centra veškerého dění, které letos nabídne Čína. Stejně jako vloni, kdy zvedali titul nad hlavu zástupci DAMWON Gaming. Pandemie ale před rokem hodně věcí změnila.

    Hrálo se jen ve dvou studiích v Šanghaji, na základní skupiny „eventu“ se nedostal ani jeden jediný divák. Na finále se sice dostalo několik tisícovek fanoušků, v tomto směru to ale na letošní plány zdaleka mít nebude.

    5 měst

    Hrát by se mělo v pěti vybraných městech. Přesněji v Šanghaji, Čching-tau, Wu-chanu, Čchen-ku a Šen-čenu. Počítá se dokonce i s fanoušci, na finálový večer, který se v plánu na 6. listopad v Šen-čenu, by se jich mohlo podívat až 60 tisíc.

    „Po extrémně náročném výběru jsme se rozhodli pro pět čínských měst. Jsme připraveni splnit svůj slib hráčům prostřednictvím turné po více městech,“ prozradil John Needman z Riot Games. „Chceme poskytnout živý zážitek ze hry fanouškům z celé země, jak bylo i původně v plánu,“ dodali tvůrci.

    Smetánka se tak přesune do Asie. Stejně jako v loňském roce se bude právě tady mistrovství světa v League of Legends konat. Akce, která má ve světě počítačových her jen těžko obdoby, se termín startu teprve dozví.

    Sledujte nás na sítích

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní? 

    Saúdská Arábie bude v roce 2025 pořádat první olympijské hry v esportu

    Mezinárodní olympijský výbor (MOV) navázal spolupráci s Národním olympijským výborem (NOV) Saúdské Arábie a v roce 2025 uspořádá vůbec první olympijské hry v esportu. Saúdská Arábie se svými zkušenostmi a živou esportovou komunitou je připravena přivítat tuto inovativní mezinárodní sportovní událost.

    Profesionální hráč hry Apex Legends obdržel z turnaje výhru 100 000 dolarů místo zamýšlených 2000

    V soutěži ALGS byly omylem vyplaceny statisíce dolarů špatným hráčům. Některým soutěžícím byla zaslána nesprávná výše výhry, části byla vyplacena nedostatečná částka a jiní omylem zase obdrželi výrazně vyšší částku. Tato chyba vyvolala mezi dotčenými hráči zmatek a nejistotu. Společnost EA dostala několik žádostí o vysvětlení, ale na odpověď se stále čeká.

    Kapitán Jack Sparrow vyplouvá na Fortnite

    Fortnite se brzy spojí s legendárními Piráty z Karibiku a hráči už netrpělivě čekají, až si budou moct pořídit skin na kapitána Jacka Sparrowa. Jedná se o průlom, který ocení mnoho fanoušků hry. Co zatím víme o tomto crossoveru a jeho oblečeních? 

    V Saúdské Arábii začíná Esports World Cup, ale ne bez kontroverzí

    Fanoušci esportu se nedočkavě shromažďují v Rijádu na turnaji Esports World Cup, kde se hraje o ceny v hodnotě přes 60 milionů dolarů. Akce sice sjednocuje hráče z celého světa, ale čelí kritice kvůli vazbám na Saúdskou Arábii a "sportwashing" (využití sportu k odvedení pozornosti veřejnosti od neetického chování). Organizátoři turnaj obhajují jako klíčový pro růst tohoto odvětví. Značky, od herních gigantů, jako je Tencent, až po neendemické sponzory, jako jsou Adidas a Sony, využívají příležitosti ke strategickému partnerství a zviditelnění na vzkvétajícím trhu s esportem.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní? 

    Saúdská Arábie bude v roce 2025 pořádat první olympijské hry v esportu

    Mezinárodní olympijský výbor (MOV) navázal spolupráci s Národním olympijským výborem (NOV) Saúdské Arábie a v roce 2025 uspořádá vůbec první olympijské hry v esportu. Saúdská Arábie se svými zkušenostmi a živou esportovou komunitou je připravena přivítat tuto inovativní mezinárodní sportovní událost.

    Profesionální hráč hry Apex Legends obdržel z turnaje výhru 100 000 dolarů místo zamýšlených 2000

    V soutěži ALGS byly omylem vyplaceny statisíce dolarů špatným hráčům. Některým soutěžícím byla zaslána nesprávná výše výhry, části byla vyplacena nedostatečná částka a jiní omylem zase obdrželi výrazně vyšší částku. Tato chyba vyvolala mezi dotčenými hráči zmatek a nejistotu. Společnost EA dostala několik žádostí o vysvětlení, ale na odpověď se stále čeká.

    Kapitán Jack Sparrow vyplouvá na Fortnite

    Fortnite se brzy spojí s legendárními Piráty z Karibiku a hráči už netrpělivě čekají, až si budou moct pořídit skin na kapitána Jacka Sparrowa. Jedná se o průlom, který ocení mnoho fanoušků hry. Co zatím víme o tomto crossoveru a jeho oblečeních? 

    V Saúdské Arábii začíná Esports World Cup, ale ne bez kontroverzí

    Fanoušci esportu se nedočkavě shromažďují v Rijádu na turnaji Esports World Cup, kde se hraje o ceny v hodnotě přes 60 milionů dolarů. Akce sice sjednocuje hráče z celého světa, ale čelí kritice kvůli vazbám na Saúdskou Arábii a "sportwashing" (využití sportu k odvedení pozornosti veřejnosti od neetického chování). Organizátoři turnaj obhajují jako klíčový pro růst tohoto odvětví. Značky, od herních gigantů, jako je Tencent, až po neendemické sponzory, jako jsou Adidas a Sony, využívají příležitosti ke strategickému partnerství a zviditelnění na vzkvétajícím trhu s esportem.