Více
    16.3 C
    Czech
    Sobota 27. července 2024

    Valve na posledním Internationalo vydělalo skoro 300 milionů dolarů

    Společnost Valve provedla v systému battle pass pro hru Dota 2 na rok 2022 několik velkých změn, poprvé jej rozdělila na dvě samostatné části a rozdělila obsah na pět měsíců. Zdá se, že se toto rozhodnutí společnosti vyplatilo, protože podle zpráv vynesl placený obsah od 1. září do 12. ledna přibližně 293 024 922 dolarů.

    Podle několika statistických webů, jako jsou Team Secret a STRATZ, společnost Valve během těchto pěti měsíců vytáhla z battle passu zisk kolem nebo přes 293 milionů dolarů.

    A nyní společnost čelí odporu, protože komunita hry Dota porovnává tuto marži zisku s tím, kolik z ní šlo zpět do turnaje a profesionální scény.

    Zklamání ze strany Valve

    Každý rok společnost Valve obvykle vrací zpět do hry 25 % z celkových nákupů spojených s battle passem, což se přidává k prize poolu The International pro danou soutěžní sezónu. Díky tomu se TI od roku 2015 každoročně stává nejlukrativnějším esportovým turnajem. Nejen to, ale každá iterace TI od původní v roce 2011 překonala celkový prize pool svého předchůdce – i když tato desetiletá série byla přerušena TI11.

    Společnost Valve sice stále přispívala do prize poolu TI11 obvyklými 25 %, ale to platilo pouze pro první část battle passu, která probíhala od 1. září do 2. listopadu. Po tomto okamžiku šly veškeré zisky z battle passu přímo do kapes společnosti Valve.

    Na konci první části se výherní fond TI11 ustálil na částce 18 930 775 dolarů, která vznikla kombinací crowdfundingové částky 17 330 775 dolarů a základní částky 1,6 milionu dolarů, kterou vždy přispívá společnost Valve. To se ani zdaleka nepřiblížilo rekordní celkové částce 40 018 400 dolarů z TI10 a skončilo to jen těsně před TI5, čímž se přerušila historická série a komunita mohla přemýšlet o tom, co mohlo být.

    V závislosti na tom, na která čísla se podíváte, se uváděná částka 293 milionů dolarů v zisku z battle passů mohla promítnout do prize poolu TI11 ve výši přes 70 milionů dolarů. To by překonalo všechny dosavadní rekordy v esportu v řádu desítek milionů dolarů, nicméně komunita soutěžní hry Dota to ani nečekala.

    Když společnost Valve oznámila, že nedá žádný ze zisků z battle passů Part II na prize pool TI, ty samé osobnosti doufaly, že je místo toho vrátí do scény jiným způsobem. To se však podle všeho nestalo, protože aktuální seznamy a prognózy pro jednotlivé regionální ligy Dota Pro Circuit a Majors v roce 2023 mají úplně stejné prize pooly jako v předchozím roce.

    Sledujte nás na sítích

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní? 

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní?