Více
    19.1 C
    Czech
    Sobota 27. července 2024

    Kdo si vloni v e-sportu vydělal nejvíc? Výsledky překvapí. Hrám dominovaly šachy

    I když by si někdo mohl myslet, že to tak není, do světa e-sportu se po bok League of Legends, Fortnite nebo Counter Strike: Global Offensive řadí také šachy. Vysílají se na Twitchi a v současné době hrají výhradně prostřednictvím internetu. Je celkem úsměvné, že navíc z hlediska peněz všem ostatním vypálily rybník.

    Portál Esportsearnings.com sleduje finanční aktivitu největších es e-sportové scény a nedávno našel odpověď na otázku: Kdo si v roce 2020 vydělal hrami nejvíc? Ono zjištění vás možná překvapí. O tom ale až později.

    V loňském náročném roce poznamenaném pandemií nemoci covid-19 se odvětví e-sportu nebývale dařilo. Klasické sportovní zápasy se odkládaly nebo úplně rušily a počítačové hry zažily žně. Díky své nenáročnosti z hlediska přemisťování na eventy nebo trénování v centrech se dařilo. A podle toho to vypadalo také na výplatních páskách.

    Rok 2019 se nesl ve znamení úspěchu Doty 2. Oblíbená strategická pecka nabídla hráčům největší finanční ceny. Fin, který vystupuje pod přezdívkou JerAx si předloni vydělal závratných 3,16 milionů dolarů. O tom si na druhou stranu loňští výherci mohli nechat jen zdát.

    Přistupme k pořadí v roce 2020. Top desítka? V té má majoritní zastoupení hra Call Of Duty. V žebříčku figuruje na prvních deseti místech 7 hráčů a Activision Blizzard, tedy tvůrce hry, rozdal týmům něco kolem 4,6 milionů dolarů.

    První místo ale patří jiné hře. Vloni si největší porci peněz vydělal slavný šachový velmistr Magnus Carlsen. 30letému Norovi přibylo na účtu neuvěřitelných v přepočtu 11 milionů korun. A to nehledě na reklamy a sponzorství. Žebříček se sestavuje pouze na základě úspěchů ve hře.

    Jeho kolega z prostředí šachů Hikaru Nakamura obsadil místo sedmé. Oba prezentují své umění prostřednictvím Twitche a šachové sítě Chess24. Nor vyhrál pod záštitou Chess24 18 turnajů, Nakamura je na tom v tomto ohledu o trochu hůře, i tak si ale místo v top 10 zajistil.

    Tady je žebříček:

    1. Sven Magnus “DrNykterstein” Carlsen: $510,587 (Šachy)
    2. James “Clayster” Eubanks: $383,325 (Call of Duty)
    3. Ian “Crimsix” Porter: $368,200 (Call of Duty)
    4. Indervir “iLLeY” Dhaliwal: 3$58,625 (Call of Duty)
    5. Anthony “Shotzzy” Cuevas-Castro: $351,625 (Call of Duty)
    6. Cuyler “Huke” Garland: $347,375 (Call of Duty)
    7. Hikaru “Hikaru” Nakamura: $324,644 (Šachy)
    8. Paulo “PVDDR” Damo da Rosa: $300,000 (Magic: The Gathering Arena)
    9. Jovel “Cellium” McArthur: $256,550 (Call of Duty)
    10. Christopher “Simp” Lehr: $250,708 (Call of Duty)

    Kdo by hledal mezi nejlepšími deseti League of Legends nebo nově se rozjíždějící Fortnite, má smůlu. První jmenovaná hra vloni zaostávala a dokonce ji předběhli tituly jako Starcraft nebo Hearthstone. I tak ale stále patří mezi ty divácky nejoblíbenější.

    Sledujte nás na sítích

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní? 

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní?