Více
    16.3 C
    Czech
    Sobota 27. července 2024

    Herní průmysl zažívá boom, ale pozor na zranitelnosti. Check Point odhalil hned čtyři v síťové knihovně Steam

    Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, odhalil čtyři zranitelnosti v síťové knihovně Steam, populární online platformě od Valve, která nabízí hry jako Counter Strike: Global Offensive, Dota 2 nebo PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS. Steam využívají miliony hráčů a na platformě jsou tisíce her od velkých i nezávislých vývojářů. Pokud by zranitelnosti nebyly opravené, mohli by útočníci zneužít chyby k pádu herních klientů, převzetí kontroly nad protihráčovým počítačem nebo všemi počítači připojenými k herním serverům třetích stran.

    Zranitelnosti byly objevené v síťové knihovně Steam Sockets. Knihovna je součástí sady nástrojů pro herní vývojáře třetích stran a zranitelnosti byly v serverech Steam i v klientech, které jsou nainstalované na počítačích hráčů.

    Útok na počítače připojené ke hrám třetích stran

    Ve hrách třetích stran, které využívají Steam Sockets, objevil Check Point zranitelnost, kterou by bylo možné zneužít k úplnému ovládnutí herních serverů. Stejná zranitelnost by mohla být také použita k ovládnutí všech počítačů připojených k cílovému hernímu serveru. Tento scénář funguje pouze u her třetích stran, které používají Steam Sockets, nikoli u her Valve.

    Útok ve 3 krocích:

    1. Útočník se připojí k cílovému hernímu serveru.
    2. Útok začne zasláním škodlivých paketů soupeři nebo na cílový server, aniž by o tom oběť věděla.
    3. Následně může útočník bez povšimnutí převzít kontrolu nad všemi klienty připojenými k serveru.

    Check Point objevil ve Steam Sockets celkem čtyři zranitelnosti (CVE-2020-6016 až CVE-2020-6019) a odpovědně informoval Valve v září 2020. Po 3 týdnech byly opravy odeslány do různých her Valve a hráči museli nainstalovat aktualizace, aby mohli takto opravenou hru spustit. Zároveň byli o zranitelnostech informováni i vývojáři třetích stran.

    Koronavirová pandemie přinesla další boom počítačových her. Oblíbené hry mají miliony hráčů a jakákoli zranitelnost může znamenat velký problém pro herní společnosti i soukromí hráčů. Odhalené zranitelnosti by útočníkům umožnily zneužívat stovky tisíc herních počítačů, aniž by o tom oběti věděly,“ říká Petr Kadrmas, Security Engineer Eastern Europe v kyberbezpečnostní společnosti Check Point. „Vzestup herního průmyslu pochopitelně přitahuje i pozornost kyberzločinců, takže je potřeba věnovat zvýšenou pozornost ochraně a zabezpečení těchto platforem.

    Jak se chránit?

    Zranitelnosti se týkaly her Valve i her třetích stran. Hry Valve již na Steamu dostaly odpovídající opravy a hry by bez nainstalovaných aktualizací nemělo být možné spustit. Při hraní her třetích stran by si hráči měli ověřit, že herní klient dostal v posledních měsících odpovídající aktualizaci. Pokud ne, kontaktujte herního vývojáře.

    Top 10 her na Steamu

    1. Counter-Strike: Global Offensive
    2. Cyberpunk 2077
    3. Dota 2
    4. PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS
    5. Grand Theft Auto V
    6. Team Fortress 2
    7. Apex Legends
    8. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
    9. Source SDK Base 2013 Multiplayer
    10. ARK: Survival Evolved

    O výzkumném týmu Check Point Research 

    Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

    O společnosti Check Point Software Technologies

    Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

    Sledujte nás na sítích

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní? 

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní?