Více
    24.3 C
    Czech
    Pátek, 1 července, 2022

    EA přemýšlí o novém názvu pro FIFU. Práva jsou drahá, fotbalová federace neustoupí

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    FIFA. Název, který tvůrci z EA vybrali pro fotbalový simulátor už v roce 1993. Dost možná se ale může stát, že dojde ke změně. Důvod? Mezinárodní fotbalová federace FIFA, které EA platí za jméno ohromné peníze, chce částku ještě znásobit. Navíc každé čtyři roky.

    FIFA je jednoznačně nejoblíbenějším fotbalovým simulátorem planety. Vydává se pravidelně už od roku 1993 a kromě klasických titulů už spatřila světlo světa i řada speciálů. FIFA 22 vyšla 1. října letošního roku, dost možná ale bude poslední, jakou známe.

    A to hned z několika důvodů. Tvůrci z EA Sports plánují, že hru upraví na formát „zdarma“. Hra tak bude v počáteční fázi na 0 korun a platit se budou jen doplňky. Tak, jako to teď má třeba nový eFootball, dříve PES. Hra ale nepatří mezi zrovna povedené kousky.

    Zpět k FIFĚ. Jiná by mohla být i k pohledu názvu. Fanoušci po celé světě ji znají díky čtyřem písmenkám, stejně se ale nazývá také Mezinárodní federace fotbalových asociací, zkráceně FIFA. Ta si nechává od EA platit už několik let, teď ale požaduje víc.

    Mluví se o tom, že kvůli ztrátám způsobeným pandemií nemoci covid-19 je na tom FIFA bídně. Za to, že si hra nechá svůj název, tak bude od EA požadovat neskutečný 1 bilion dolarů. Číslo má tolik nul, že si ho ani neumíme představit. Platba by se navíc uskutečnila každé čtyři roky.

    EA o kroku stále jedná

    S informací o výše zmíněné situace přišel americký deník The New York Times. Podle něj jednání mezi EA a FIFOU stále probíhají, první strana je ale hodně rozhořčená. Od FIFY se tak chce distancovat, na druhou stranu ale nechce naštvat hráče a své fandy.

    FIFA, ta herní, je fenoménem. Uvádí se, že loňské edice FIFA 21 se prodalo rekordních 325 milionů kopií a zařadila se do čela nejlépe prodávaných sportovních her v dějinách. Navíc ji neminul ani zápis do Guinnessovy knihy rekordů.

    To FIFA 22 už má také slušná čísla. Za 14 dní se třeba ve Velké Británii prodalo 35 procent všech fyzických kopií hry. Slušný výkon.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ