Nedávné rozhodnutí společnosti Valve odstranit ve hře Counter-Strike 2 jump-throw binds vyvolalo mezi profesionálními hráči kontroverzi. Změna ovlivní jejich schopnost provádět přesné hody granátem. Tento krok přichází v době, kdy se společnost Valve snaží potlačit jakoukoliv automatizaci a skriptování, které obchází základní funkce ve hře.
Společnost Valve tuto změnu představila 19. srpna na svém blogu. Uvedla, že odstraňuje „in-game binds, které zahrnují více než jednu pohybovou a/nebo útočnou akci“, což vlastně kompletně likviduje konzistentní grenade jump-throws. Hráči, kteří tyto binds budou nadále používat, nyní riskují kick ze zápasů za podvádění, což vyvolalo silnou reakci komunity.
„To ze hry nemůžete odstranit, vytváří to tolik příležitostí“ uvedl na sociálních sítích Dan “apEX” Madesclaire z týmu Vitality. Jonathan “EliGE” Jablonowski z týmu Complexity kritizoval společnost Valve za odstranění mechaniky, která byla nedílnou součástí hry od její beta fáze. Jak uvádí server Dexerto, EliGE zdůraznil důležitost takovýchto funkcí. Vyzval také společnost Valve, aby zvážila přidání přímého bindu místo kompletního odstranění této funkce.
Russel “Twistzz” Van Dulken z týmu Liquid předvedl, jak tato změna ovlivní profesionální zápasy. Hodil několik běžných profesionálních lineupů vyžadující konzistenci, kterou přináší právě jump-throw binds.
Everything is fine actually, good bye jump binds. 👋 pic.twitter.com/2WBAQZxkPO
— Russel van Dulken (@Twistzz) August 20, 2024
Změna přichází z důvodu Snap Tap funkcí na různých klávesnicích
Některé drobné skripty a automatizace byly v různých podobách vždy součástí Counter-Strike her. Jump-throw je toho skvělým příkladem. Valve vývojáři dokonce zašli tak daleko, že jump-throw zakomponovali přímo do Counter-Strike 2 bez speciální klávesové zkratky (i když to pořád nebylo tak přesné, jako vlastní bind). V poslední době se ale objevila takzvaná “Snap Tap” funkce, která udělala v komunitě rozmach.
Snap Tap je funkce, která výrazně ulehčila “counter-strafing”, což je jeden ze základních movement skills, kteří hráči potřebují. I když se původně jednalo o funkci klávesnice Razer, lidé přišli s binds, které podobné chování napodobují. Zatímco někteří tvrdili, že jim to poskytuje větší přesnost pohybu, ne všichni s používáním této funkce souhlasili. Například jedna z největších hvězd letošního roku Danil “donk” Kryshkovets neviděl v používání funkce smysl a tvrdil, že v tom není velký rozdíl.
Používání této funkce nebo jakéhokoliv “input-automation” je nyní zakázáno. Pokud se s tím připojíte do zápasu, očekávejte okamžitý kick a v horších případech i ban.