Velké překvapení pro fanoušky série Assassin’s Creed. Ubisoft potvrdil, že Assassin’s Creed Shadows už nedostane druhé velké příběhové rozšíření, které dříve mělo být součástí zrušeného season passu. Po zářijovém Claws of Awaji, zhruba desetihodinové expanzi distribuované zdarma jako omluva za odklad hry, tak víc velkých DLC nečekejte.
Studio Ubisoft Quebec tento nečekaný krok potvrdilo v rozhovoru pro JorRaptor, kde zástupce režie Simon Lemay-Comtois uvedl, že pro rok následující po vydání, tedy Year 2, není v plánu žádné rozšíření srovnatelné s Awaji. Fanoušci přitom automaticky předpokládali, že druhý příběhový balíček dorazí. Vždyť každá velká hra z Assassin’s Creed série za posledních deset let dostala minimálně dvě expanze. Lemay-Comtois však upozornil, že vývojová situace u Shadows byla specifická a zdaleka ne tak přímočará jako u předchozích dílů.
Náročnější hra, méně DLC
Vysvětlil také, že vývoj Shadows byl technologicky náročnější, než tým očekával. Nový engine, přechod na novou generaci a posuny v produkčním plánu způsobily, že po vydání muselo studio prioritně řešit okamžité problémy, které hráči hlásili. Namísto práce na velkých DLC se vývojáři zaměřili na sérii rozsáhlých patchů a aktualizací, které postupně přidávaly žádané funkce, opravovaly technické nedostatky a snažily se zlepšit vnímání hry u komunity. Právě tato potřeba rychle reagovat na hráčskou zpětnou vazbu podle všeho zásadně ovlivnila plánování dodatečného obsahu.
Shadows se tak vydává jinou cestou, než jakou série poslední roky následovala. Assassin’s Creed Origins dostal dvě velká rozšíření, Odyssey dvě rozsáhlé trilogie příběhových kapitol, Valhalla tři velké expanze a řadu menších DLC a dokonce i menší Mirage původně vznikal jako přídavek k Valhalle, než se z něj stala samostatná hra. Shadows tak budou první velkou AC hrou od roku 2017, která tento zaběhnutý post-launch model nedostane.
Co to tedy znamená pro hráče? Žádné další velké příběhové dobrodružství, žádné nové lokace ani rozsáhlé scénáře, na které byli fanoušci u série zvyklí. Hra však bude žít dál, jen jiným způsobem. Ubisoft chce vyzkoušet, zda modernější strategie s menšími, ale výraznějšimi a smysluplnějšími aktualizacemi dokáže udržet zájem komunity bez nutnosti vytvářet drahá masivní DLC.
Na své si přijdou všichni
Ať už se tento krok ukáže jako správný, nebo ne, Shadows se mění v testovací laboratoř celé série. Ubisoft na něm zkouší nový model podpory a právě jeho úspěch či selhání může rozhodnout o tom, jak budou vypadat všechny budoucí díly Assassin’s Creed.

