0.4 C
Czech
Středa 17. prosince 2025

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Counter-Strike 2 turnaje bez hazardních sponzorů, rozhodlo Valve

Valve opět připomíná, že když přijde na Counter-Strike, konečné rozhodnutí je vždy na jeho straně. Nejnovější aktualizace turnajových podmínek pro Counter-Strike 2 totiž výrazně zasahuje do světa skinového hazardu, case opening webů a obchodování s kosmetickými předměty. A nejde o drobný detail v licenčních podmínkách, ale o změnu, která může zamíchat celým esportovým ekosystémem.

Sledovanost esportu se v Česku meziročně zvýšila o 34 procent. Nejvíce táhne LoL

Reklama

Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 34 %, v počtu odsledovaných hodin pak o 20 %. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou suverénně Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.

Reklama

Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok českých úspěchů a návratu publika. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od 7 organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2021. Studie porovnává soutěže v celkem 9 metrikách, které zahrnují výsledky ve sledovanosti, mediálním pokrytí a reflektují také celkovou výši prize poolu.

V 6 z 9 sledovaných metrikách se nejvýše umístila Sazka eLEAGUE, nejvyšší sledovanost na platformě Twitch pak měla liga Mastercard Hitpoint Masters. Vysokých čísel v analyzovaných metrikách dosáhly také soutěže Vodafone Mistrovství České republiky v počítačových hrách a COOL Ligy, které organizuje agentura PLAYzone.

Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se staly MOBA hra League of Legends, a Counter-Strike: Global Offensive. Meziročně se zájem diváků na platformě Twitch zvýšil o několik desítek procent (+34 % v počtu zhlédnutí a +20 % v počtu odsledovaných hodin). Nicméně organizátoři upouštějí od vysílání na platformě Facebook. Tam kumulovaná sledovanost poklesla o dvě třetiny.

„Analýza českých esportových soutěží je pro nás dlouhodobě velmi důležitá, neboť přinášíme partnerům našeho odvětví relevantní a měřitelná data. Zároveň se organizátoři mohou podívat, jak si vedou ve srovnání s ostatními a nastavit své strategie do dalších let. V neposlední řadě studie nabízí zájemcům z řad široké veřejnosti komplexní úvod do systému českých lig a turnajů,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

Reklama

Tradiční sporty mají nového soupeře

Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. V tomto ohledu jsou roky 2020 a 2021 velmi podobné. O 8 % vzrostl celkový počet článků, avšak hodnota AVE, která odráží hodnotu mediálního prostoru klesla, a to také o 8 %. V roce 2021 však byla situace jiná, neboť se obnovily velké sportovní akce a uskutečnilo se například fotbalové Euro či Olympijské hry v Tokiu. A právě o mediální prostor sportovních médií soupeří esporty a tradiční sporty stále častěji.

Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:

  • Největší počet živých zhlédnutí Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 912 315 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet odsledovaných hodin Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 629 339 hodin
  • Nejvyšší průměrný počet diváků Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 368 diváků
  • Nejvyšší počet současně sledujících diváků Twitch: Sazka eLEAGUE – 13 227 diváků
  • Nejvyšší počet zhlédnutí Facebook: Sazka eLEAGUE – 354 400 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 1 273 článků
  • Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 15,91 milionu korun
  • Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstup: Sazka eLEAGUE – 813,53 GRP
  • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): Sazka eLEAGUE – 1 164 000 korun.
Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

StarLadder Budapest Major 2025 dosáhl vrcholu 1,5 milionu diváků

StarLadder Budapest Major 2025 se zařadil mezi nejsledovanější Counter Strike turnaje historie. Vrchol přišel ve finále mezi Team Vitality a FaZe Clan. A i když čísla mírně klesla oproti předchozímu Majoru, akce v Budapešti překonala několik nedávných rekordů.

Shad0w míří do CTBC Flying Oyster

CTBC Flying Oyster hlásí výraznou posilu na pozici junglera. Do týmu přichází Zhao „Shad0w“ Zhiqiang, který má za sebou titul z čínské LPL. Organizace tím reaguje na odchody po silném roce 2025 a začíná stavět nový kádr pro sezonu 2026.

Harry Potter míří do Fortnite. Hogwarts Legacy je na Epic Games Store zdarma

Svět Harryho Pottera se oficiálně propojuje s Fortnite. Společnost Epic Games oznámila, že populární RPG Hogwarts Legacy je nyní dostupné zdarma na Epic Games Store pro PC a zároveň potvrdila příchod kouzelnického obsahu do své battle royale hry Fortnite.

Counter-Strike 2 turnaje bez hazardních sponzorů, rozhodlo Valve

Valve opět připomíná, že když přijde na Counter-Strike, konečné rozhodnutí je vždy na jeho straně. Nejnovější aktualizace turnajových podmínek pro Counter-Strike 2 totiž výrazně zasahuje do světa skinového hazardu, case opening webů a obchodování s kosmetickými předměty. A nejde o drobný detail v licenčních podmínkách, ale o změnu, která může zamíchat celým esportovým ekosystémem.

Battlefield REDSEC Elite Series odkládají start kvůli technickým problémům

Battlefield hlásí nepříjemné zdržení. Společnost Electronic Arts oznámila odklad turnaje REDSEC Elite Series kvůli „neočekávanému technickému problému“, který zasáhl spravedlivý průběh soutěže. Posun se týká všech tří oblastí, kde se mělo hrát.

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.

StarLadder Budapest Major 2025 dosáhl vrcholu 1,5 milionu diváků

StarLadder Budapest Major 2025 se zařadil mezi nejsledovanější Counter Strike turnaje historie. Vrchol přišel ve finále mezi Team Vitality a FaZe Clan. A i když čísla mírně klesla oproti předchozímu Majoru, akce v Budapešti překonala několik nedávných rekordů.

Shad0w míří do CTBC Flying Oyster

CTBC Flying Oyster hlásí výraznou posilu na pozici junglera. Do týmu přichází Zhao „Shad0w“ Zhiqiang, který má za sebou titul z čínské LPL. Organizace tím reaguje na odchody po silném roce 2025 a začíná stavět nový kádr pro sezonu 2026.

Harry Potter míří do Fortnite. Hogwarts Legacy je na Epic Games Store zdarma

Svět Harryho Pottera se oficiálně propojuje s Fortnite. Společnost Epic Games oznámila, že populární RPG Hogwarts Legacy je nyní dostupné zdarma na Epic Games Store pro PC a zároveň potvrdila příchod kouzelnického obsahu do své battle royale hry Fortnite.

Counter-Strike 2 turnaje bez hazardních sponzorů, rozhodlo Valve

Valve opět připomíná, že když přijde na Counter-Strike, konečné rozhodnutí je vždy na jeho straně. Nejnovější aktualizace turnajových podmínek pro Counter-Strike 2 totiž výrazně zasahuje do světa skinového hazardu, case opening webů a obchodování s kosmetickými předměty. A nejde o drobný detail v licenčních podmínkách, ale o změnu, která může zamíchat celým esportovým ekosystémem.

Battlefield REDSEC Elite Series odkládají start kvůli technickým problémům

Battlefield hlásí nepříjemné zdržení. Společnost Electronic Arts oznámila odklad turnaje REDSEC Elite Series kvůli „neočekávanému technickému problému“, který zasáhl spravedlivý průběh soutěže. Posun se týká všech tří oblastí, kde se mělo hrát.

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama