Od svého spuštění přinesl mód Stadium do Overwatch 2 svěží vítr. Nejde jen o kosmetickou změnu, tento formát výrazně proměnil základní herní smyčku, přidal nové prvky jako kola, upgrady, perky a především nové tempo. Otázkou ale zůstává: je Stadium vhodným kandidátem pro esport?
Začněme čísly, která nelze ignorovat. Podle Blizzardu byl Stadium během prvního týdne nejhranější mód ve hře. Překonal i tradiční Quick Play a Competitive. Více než 2,3 milionu odehraných zápasů a 7,8 milionu hodin hraní dává tušit, že hráči si Stadium oblíbili. Vývojáři jej navíc označují za „třetí pilíř“ hry a plánují s ním dlouhodobě pracovat v rámci roadmapy.
Formát má velký potenciál, ale předměty a schopnosti mohou vše zkomplikovat
Co se týče samotného formátu, Stadium se svými sedmi koly nápadně připomíná jiné etablované esport tituly jako Valorant nebo Counter-Strike 2, kde je kolový systém základem. Teoreticky tedy Stadium splňuje základní požadavky pro esportovou scénu. Má strukturu, má popularitu a má podporu vývojářů.
Problém však přichází ve chvíli, kdy dojde na buildy a vylepšování schopností během hry. Tento „RPG“ prvek dává hráčům možnost vylepšovat své hrdiny v průběhu zápasu – což sice přidává na variabilitě a zábavnosti, ale zároveň to komplikuje sledování zápasů a může oslabit čistou ukázku hráčského umění. Právě zde kritici bijí na poplach.
Bývalý profesionální hráč Prashant „CaptainPrash“ Garej pro server Esports News UK například uvedl: „Moje hlavní obava z perků spočívá v tom, že se zbavují vyjádření dovedností a zjednodušují hru na to, kdo dřív získá nejoptimálnější perk, nebo kdo je prostě dobrý v mačkání klávesy pro aktivaci opravdu silného cooldownu.“ A není sám. Mnozí se domnívají, že takový systém spíše podporuje vznik těžko zničitelných met než kreativní hru.

A pak je tu divácký zážitek, který byl vždy slabinou Overwatche. Chaotické bojiště plné efektů, kombinované s rychlými změnami schopností a perků, dělá z komentování a sledování zápasů těžko stravitelný zážitek, zvlášť pro nové diváky.
Přesto nelze potenciál módu Stadium zavrhnout. League of Legends také začínal s TFT jako vedlejším módem, dnes jde o plnohodnotný esport s mobilní aplikací a turnaji s obřími prize pooly. Pokud tedy Blizzard zvládne najít způsob, jak do módu vnést více prostoru pro skill místo OP schopností, může být Stadium přesně tou vzpruhou, kterou Overwatch scéna zoufale potřebuje.