Sucker Punch Productions konečně poodhalili detaily ohledně chystaného „trháku“. Ghost of Yotei, pokračování oceňovaného Ghost of Tsushima, má oficiální datum vydání a fanoušci už viděli detailní gameplay ukázku. Čeká nás nový hrdina, nové prostředí a také bezplatné DLC po vydání. Podle oficiálního účtu PlayStation vyjde Ghost of Yotei 2. října 2025.
Poprvé jsme hru mohli spatřit v září 2024, kdy se objevil úvodní announcement trailer. Ten byl laděn převážně filmově a nabídl první záběry na zasněžené pláně Hokkaida, novou hrdinku a odlišnou atmosféru oproti Tsushimě. V dubnu 2025 následoval trailer s názvem The Onryo’s List, který představil gang Yotei Six – skupinu nepřátel, jež bude Atsu postupně lovit.
Největší odhalení ale přišlo v rámci State of Play, kde hráči viděli rozsáhlý gameplay deep dive. Ten poodhalil průzkum otevřeného světa, soubojový systém, správu kempů a základní obrysy příběhu. A nakonec na Gamescomu 2025 dorazil další příběhový trailer, který navíc potvrdil vydání bezplatného DLC Legends plánovaného na rok 2026.
Prostředí a příběh
Hra se odehrává roku 1603 v oblasti pod horou Yotei na severu Japonska (dnešní Hokkaidó). Tato divoká země byla tehdy mimo přímou vládu samurajských klanů a ovládaly ji spíše pověry a strach.
Protagonistkou je Atsu, mladá bojovnice, kterou gang Yotei Six připravil o rodinu. Pak ji mečem přibodli k hořícímu stromu – stejnou katanou, se kterou se nyní vydává na cestu pomsty. Cílem je zlikvidovat jednoho po druhém: The Snake, The Oni, The Kitsune, The Spider, The Dragon a lorda Saita. Hráči mají volnost v pořadí lovu – příběh je nelineární a otevřený průzkumu. Atsu navíc doprovází vlčí společník a nové postavy, které jí na cestě pomáhají.
Gameplay a novinky
Ghost of Yotei má být dosud nejotevřenější hrou Sucker Punch. Namísto lineárního postupu vás hra nechá volně pátrat po stopách nepřátel. Pomáhat bude dalekohled, díky němuž můžete zaměřit zajímavá místa na obzoru, ať už jde o oltáře, ohniště nebo náhodné události. Svou roli hrají i kempy, které si lze postavit prakticky kdekoli. Slouží nejen k odpočinku, ale i k vaření, správě výbavy, interakci se spojenci a dokonce i k přijímání úkolů.
Soubojový systém stojí na precizním načasování a každém jednotlivém úderu. Pokud špatně odrazíte silný útok, může být Atsu dokonce odzbrojena. Nepřátelé navíc mění taktiku v průběhu boje, takže hráč musí reagovat chytře a s rozvahou. K dispozici je široká škála zbraní – od tradiční katany přes odachi, kopí a dvojici krátkých mečů až po exotickou kusarigamu. Nechybí ani vrhací a střelné zbraně: kunai, bomby, oslepující prášek nebo střelnice v podobě historických arkebuz.
Rozvoj postavy probíhá skrze oltáře reflexe nebo výuku od mistrů, kteří Atsu učí nové techniky. Každý typ zbraně má svůj vlastní strom dovedností, takže si hráč může vybrat, zda se zaměří na rychlou katanu, těžký odachi, nebo třeba kombinaci více stylů.
Závěrečné dojmy
Ghost of Yotei tak slibuje nejen návrat samurajské legendy, ale i svěží pohled na otevřený svět plný nebezpečí, pomsty a objevování. Pokud Sucker Punch naplní vysoká očekávání, může se říjen 2025 stát dalším milníkem v historii akčních her.