Před více než týdnem vyšla nová verze jedné z nejslavnějších multiplayerových her Counter Strike. Číslo 2 slibuje ojedinělé zážitky. Společnost Valve Corporation vložila nemalé úsilí do vývoje, které ovšem přineslo ovoce. Na hráče čeká nová porce adrenalinu, zbraní i taktických manévrů. Dnes se podíváme na technologie, které nám přelomová verze slavné hry nabídne.
Společnost Valve nešetří chválou na své dílo, které baví fanoušky po celém světě a právem se stalo neúspěšnější multiplayerovou zábavou napříč generacemi. Když 27. 9. 2023 firma představila přepracovanou verzi Counter Strike 2, strhlo se šílenství. Svět už nebude stejný, jako býval. Platí to jak pro single player varinatu, tak převážně pro slupinové hraní, ve kterém se pořádají tolik oblíbené turnaje. Aby člověk zcela ovládl nové mapy i herní styl, musí vložit do tréninku hodně času. Pojďme se podívat, co je ve světě Counter Strike 2 nového.
Valve Corporation představuje nový svět
Společnost se ve svém videu, kde hru představuje, vyjádřila následovně: „Kompetitivní Counter Strike je mezi střílečkami z první osoby považován za definitivní test hráčských dovedností.“ Postupně se dozvídáme, že herní svět a jeho mapy připravily pro hráče skutečnou výzvu. Ten, kdo chce skutečně otestovat svoje schopnosti, musí vyzvat na souboj mód Premier. „Ve hře Counter Strike 2 budou výsledky zápasů tohoto módu určovat nové hodnocení zvané Rating CS.“
Premier není pro mě!
Counter Strike 2 myslel i na ty, kteří se přímo necítí na bitvu v ostrém a tvrdém módu Premier. Pro tyto fanoušky se spustila možnost volby specifických map, na kterých můžou sbírat zkušenosti. Valve komentuje tento krok takto: „Dovednostní skupiny jsou nově počítány pro každou mapu zvlášť, takže i když už jste mistry ve Vertigu, stále máte co zlepšovat na Mirage.“ Podle všeho na nás čekají hodiny kvalitní zábavy.
Hratelnost šla nahoru
Hra nově přepracovala styl sbírání informací o střelbě a zásazích. Před představením Counter Strike 2 získávaly servery informace v časových intervalech. Těm se obecně říká „tiky“. Problém ale nastával mezi těmito sekvencemi. Milisekundy mezi klikem a tikem mohly občas sehrát zásadní roli mezi zásahem a střelou mimo. Valve našla odpověď: „Ve hře Counter Strike 2 představujeme systém obnovování informací, který je nezávislý na počtu tiků za sekundu a servery tak vědí o každém výstřelu prakticky okamžitě.“
Verdikt
Na Counter Strike 2 jsme čekali hodně dlouho a vypadá to, že nikdo nemusí být zklamaný výsledkem. Tahle hra nás vydrží bavit pěkných pár let.