9.6 C
Czech
Pátek 10. října 2025

Pure přestupuje z BetBoom do Tundra Esports

Tundra Esports hlásí návrat známé posily. Do týmu se znovu přidává ruský hráč Ivan „Pure“ Moskalenko, který po více než roce opouští BetBoom. Změna přichází krátce poté, co Tundra oznámila odchody Crystallise a Saksy i příchod Ariho Walkera.

Insania končí kariéru v Dota 2

Po deseti letech profesionální kariéry se Aydin „Insania“ Sarkohi loučí se scénou Dota 2. Švédský support oznámil konec aktivního hraní po šesti letech v barvách Team Liquid, kam přišel v roce 2019 z Alliance.

Sponzoring v e-sportu není reklama, ale vztah

Reklama

E-sport je dnes obrovský byznys. Týmy i turnaje přitahují miliony diváků a s nimi i značky, které chtějí být vidět. Jenže fanoušci e-sportu nejsou typické publikum – poznají, když se někdo snaží být „cool“ jen naoko. Nová studie ukazuje, že aby sponzoring fungoval, musí značka do prostředí skutečně zapadnout.

Reklama

Fanoušci e-sportu reagují pozitivně, jen pokud značka dává smysl v kontextu herního světa. Autoři studie tomu říkají „congruence“ – shoda mezi identitou značky a prostředím, kde se objevuje. Když sponzorem týmu je výrobce grafických karet, energetických nápojů nebo sluchátek, působí to přirozeně. Ale když do e-sportu vstoupí například banka nebo kosmetická značka bez jakékoli vazby na herní kulturu, hráči reagují spíš odmítavě.

Výzkum navíc potvrzuje, že nejde jen o image. Autentický sponzoring může přímo posílit vnímání značky – lidé ji vnímají jako „součást komunity“. Když je ale spojení nucené, efekt se obrací. Značka se sice objeví na streamu nebo v titulcích turnaje, ale místo loajality získá skepsi a výsměch.

Přesně to je lekce i pro české firmy, které do e-sportu pomalu vstupují. Některé z nich našly způsob, jak s hráči komunikovat přirozeně – mluví jejich jazykem, pořádají eventy, využívají humor. Ale některé kampaně jiných značek působí, jako by je vytvořil člověk, který v životě neviděl jedinou hru. Chybí jim autenticita, a to je v e-sportu smrtící.

Red Bull, Logitech nebo Intel ukazují, že sponzoring může fungovat i jako partnerství. Hráči vnímají, že tyto firmy přispívají k rozvoji scény, ne jen k vlastní propagaci. Opačný přístup – náhodná loga bez kontextu – sice krátkodobě přinese dosah, ale z dlouhodobého hlediska škodí značce i komunitě.

Reklama

Fanoušci e-sportu mají cit na faleš. Nehledají reklamu, ale spojence. Když značka ladí s hrou, přirozeně se stává součástí příběhu. Když neladí, nezachrání ji ani nejdražší kampaň. V e-sportu totiž neplatí pravidla klasické reklamy – tady rozhoduje respekt, autenticita a schopnost chápat svět, který si značka přeje oslovit.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Pure přestupuje z BetBoom do Tundra Esports

Tundra Esports hlásí návrat známé posily. Do týmu se znovu přidává ruský hráč Ivan „Pure“ Moskalenko, který po více než roce opouští BetBoom. Změna přichází krátce poté, co Tundra oznámila odchody Crystallise a Saksy i příchod Ariho Walkera.

Insania končí kariéru v Dota 2

Po deseti letech profesionální kariéry se Aydin „Insania“ Sarkohi loučí se scénou Dota 2. Švédský support oznámil konec aktivního hraní po šesti letech v barvách Team Liquid, kam přišel v roce 2019 z Alliance.

Týmy pro LoL Worlds 2025 jsou známé

Šestnáct nejlepších týmů světa míří do Číny, kde se letos uskuteční mistrovství světa ve hře League of Legends. Turnaj proběhne v Pekingu, Šanghaji a Čcheng-tu a slibuje nabitou podívanou i několik návratů veteránů.

Valorant zaplnil arénu v Paříži. Finále šampionátu ukázalo, jak obří esport už je

Paříž o víkendu patřila fanouškům hry Valorant. Finále světového šampionátu 2025 proměnilo Accor Arenu v elektrizující stadion plný světel, hudby a emocí. Pět let od svého vzniku se z akční střílečky od Riot Games stala esportová událost, která plní metra i billboardy stejně jako koncerty Lady Gaga nebo Katy Perry.

Úniky Battlefield 6 neberou konce. Někteří hráči už mají kopie ještě před vydáním

Série Battlefield patří k nejočekávanějším herním značkám roku 2025 a každá novinka kolem připravovaného šestého dílu budí obrovskou pozornost. Bohužel, stejně jako v předchozích měsících, ani tentokrát se EA nepodařilo uhlídat klíčové informace. Tentokrát nejde jen o screenshoty či detaily z testování, ale přímo o fyzické kopie hry, které se podle všeho dostaly do oběhu předčasně.

Gaimin Gladiators žaluje své bývalé Dota 2 hvězdy o 7,5 milionu dolarů

Když se řekne Gaimin Gladiators, většina fanoušků Dota 2 si vybaví tým, který v posledních letech dominoval světové scéně. Série triumfů, titulů a agresivní styl hry udělaly z GG symbol stability. Jenže to, co mělo být jejich vrcholem, skončilo právní bitvou za miliony. Organizace totiž podala žalobu na své bývalé hráče – Quinn, Ace, tOfu a Watson – v hodnotě 7,5 milionu kanadských dolarů.

Kingmakers odloženo na neurčito, vývojáři chtějí víc času na doladění

Studio Redemption Road oznámilo, že jejich ambiciózní mix střílečky a strategie Kingmakers se 8. října na trh nepodívá. Hra byla odložena na neurčito a podle slov vývojářů potřebuje ještě „více času na vyladění obsahu, než se budeme spokojení s tím, že za ni budeme chtít peníze“.

Indie uznává e-sporty jako sport, průmysl varuje před byrokracií

Indie udělala další krok k formalizaci svého rychle rostoucího e-sportového sektoru. Nový zákon Promotion and Regulation of Online Gaming Rules 2025 přináší jasný rámec pro online hraní a uznává e-sporty jako oficiální sportovní disciplínu. Průmysl změnu vítá, zároveň ale upozorňuje na přísná pravidla registrace a možné byrokratické překážky.

World of Warcraft konečně dostává housing. Přijde v prosinci

Trvalo to déle než rok od oznámení, ale čekání se vyplatilo. Blizzard oficiálně potvrdil, že dlouho očekávaný systém bydlení ve World of Warcraft dorazí už 2. prosince 2025 – a to v rámci předběžného přístupu pro hráče, kteří si předobjednali nadcházející datadisk Midnight.

Saúdská Arábie kupuje Electronic Arts za rekordních 55 miliard dolarů

Herní průmysl zažil rekordní obchod. Společnost Electronic Arts, známá sériemi jako FIFA, The Sims či Need for Speed, mění majitele. Saúdský státní investiční fond PIF a jeho partneři zaplatí za amerického giganta 55 miliard dolarů. Jde o částku 11krát vyšší než náklady na vznik golfové série LIV a 180krát dražší než převzetí fotbalového Newcastlu.

Pure přestupuje z BetBoom do Tundra Esports

Tundra Esports hlásí návrat známé posily. Do týmu se znovu přidává ruský hráč Ivan „Pure“ Moskalenko, který po více než roce opouští BetBoom. Změna přichází krátce poté, co Tundra oznámila odchody Crystallise a Saksy i příchod Ariho Walkera.

Insania končí kariéru v Dota 2

Po deseti letech profesionální kariéry se Aydin „Insania“ Sarkohi loučí se scénou Dota 2. Švédský support oznámil konec aktivního hraní po šesti letech v barvách Team Liquid, kam přišel v roce 2019 z Alliance.

Týmy pro LoL Worlds 2025 jsou známé

Šestnáct nejlepších týmů světa míří do Číny, kde se letos uskuteční mistrovství světa ve hře League of Legends. Turnaj proběhne v Pekingu, Šanghaji a Čcheng-tu a slibuje nabitou podívanou i několik návratů veteránů.

Valorant zaplnil arénu v Paříži. Finále šampionátu ukázalo, jak obří esport už je

Paříž o víkendu patřila fanouškům hry Valorant. Finále světového šampionátu 2025 proměnilo Accor Arenu v elektrizující stadion plný světel, hudby a emocí. Pět let od svého vzniku se z akční střílečky od Riot Games stala esportová událost, která plní metra i billboardy stejně jako koncerty Lady Gaga nebo Katy Perry.

Úniky Battlefield 6 neberou konce. Někteří hráči už mají kopie ještě před vydáním

Série Battlefield patří k nejočekávanějším herním značkám roku 2025 a každá novinka kolem připravovaného šestého dílu budí obrovskou pozornost. Bohužel, stejně jako v předchozích měsících, ani tentokrát se EA nepodařilo uhlídat klíčové informace. Tentokrát nejde jen o screenshoty či detaily z testování, ale přímo o fyzické kopie hry, které se podle všeho dostaly do oběhu předčasně.

Gaimin Gladiators žaluje své bývalé Dota 2 hvězdy o 7,5 milionu dolarů

Když se řekne Gaimin Gladiators, většina fanoušků Dota 2 si vybaví tým, který v posledních letech dominoval světové scéně. Série triumfů, titulů a agresivní styl hry udělaly z GG symbol stability. Jenže to, co mělo být jejich vrcholem, skončilo právní bitvou za miliony. Organizace totiž podala žalobu na své bývalé hráče – Quinn, Ace, tOfu a Watson – v hodnotě 7,5 milionu kanadských dolarů.

Kingmakers odloženo na neurčito, vývojáři chtějí víc času na doladění

Studio Redemption Road oznámilo, že jejich ambiciózní mix střílečky a strategie Kingmakers se 8. října na trh nepodívá. Hra byla odložena na neurčito a podle slov vývojářů potřebuje ještě „více času na vyladění obsahu, než se budeme spokojení s tím, že za ni budeme chtít peníze“.

Indie uznává e-sporty jako sport, průmysl varuje před byrokracií

Indie udělala další krok k formalizaci svého rychle rostoucího e-sportového sektoru. Nový zákon Promotion and Regulation of Online Gaming Rules 2025 přináší jasný rámec pro online hraní a uznává e-sporty jako oficiální sportovní disciplínu. Průmysl změnu vítá, zároveň ale upozorňuje na přísná pravidla registrace a možné byrokratické překážky.

World of Warcraft konečně dostává housing. Přijde v prosinci

Trvalo to déle než rok od oznámení, ale čekání se vyplatilo. Blizzard oficiálně potvrdil, že dlouho očekávaný systém bydlení ve World of Warcraft dorazí už 2. prosince 2025 – a to v rámci předběžného přístupu pro hráče, kteří si předobjednali nadcházející datadisk Midnight.

Saúdská Arábie kupuje Electronic Arts za rekordních 55 miliard dolarů

Herní průmysl zažil rekordní obchod. Společnost Electronic Arts, známá sériemi jako FIFA, The Sims či Need for Speed, mění majitele. Saúdský státní investiční fond PIF a jeho partneři zaplatí za amerického giganta 55 miliard dolarů. Jde o částku 11krát vyšší než náklady na vznik golfové série LIV a 180krát dražší než převzetí fotbalového Newcastlu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama