Společnost Twitch nedávno na Twitteru oznámila aktualizaci svého plánu pro rok 2023, v němž se zaměřuje především na zapojení a zvýšení příjmů streamerů. Tato zpráva pochází přímo od Toma Verrilliho, produktového ředitele společnosti, a Mikea Mintona, ředitele pro monetizaci společnosti.
Jako jedna z největších streamovacích stránek na světě se v poslední době fanoušci zabývali některými z klíčových slabin, mezi které patřily reklamy a příjmy pro streamery. Věci jako pre-roll reklamy – reklamy, které se objeví hned po naladění streamera – frustrovaly diváky napříč internetem.
Změny reklam jsou prioritou
Zaprvé se mění program Ads Incentive, který nyní dostává žádosti od komunity Twitche. Můžete se do něj přihlásit, a jakmile se do něj zapojíte, budete mít nad reklamami ve svých streamech větší kontrolu. Spolu s tím přijdou i aktualizace Správce reklam, který nyní streamerům poskytne více nástrojů, jak zjistit, kdy se reklamy objeví, místo toho, aby to bylo překvapení s malou znalostí toho, kdy se objeví.
Pokud jde o již zmíněné pre-rolly, nyní platí, že pokud streameři odvysílají minimálně tři minuty reklam za hodinu, pre-rolly budou vypnuty. Také formát obraz v obraze se nyní bude vztahovat na většinu pre-roll reklam. Fanoušci budou také více upozorňováni na blížící se reklamy a získají možnost odložení reklamy uprostřed rolí.
A konečně, plán počítá s fanoušky, kteří nechtějí reklamy na Twitchi, protože systém Twitch Turbo bude nyní od roku 2023 dostávat více aktualizací.
Více možností příjmu
Také v této aktualizaci se tým podrobně zabýval způsoby, jak zlepšit příjmy pro streamery. Jedním z klíčových příkladů jsou akce jako “Subtember”, což je akce, kdy je předplatné během září za poloviční cenu. V příspěvku jsou zmíněny další přizpůsobené místní iniciativy – další akce, které mohou pomoci zvýšit sledovanost a navíc poskytnout divákům další potenciální výhody. Kromě toho příspěvek konkrétně zmiňuje “experimentování s personalizovanými slevami na základě chování diváků, aby se lépe inspirovala podpora streamerů”.
Další klíčovou možností potenciálního příjmu je cíl vylepšit tu, která již existuje: sponzoring. Twitch chce začít s několika málo sponzory a nakonec jich rozšířit více, aby zlepšil sponzoring na kanálech streamerů. Jedná se například o skiny kanálů, grafiku, nad chatem a na více místech napříč kanály.