Hráči populárního FPS titulu Overwatch 2 si stěžují na systém hodnocení. Považují ho za „neodměňující“. Svou nespokojenost vyjádřili na sociálních sítích.
Systém hodnocení v Overwatch 2 má rozsáhlý seznam umístění, na které se můžete dostat. Bude třeba se prokousat sedmi výhrami pro každé hodnocení, až ke Grand Master. Ale i v rámci určených hodnocení Gold, Silver a Bronze je hned několik úrovní, kterými musíte projít, než dosáhnete úplného vrcholu žebříčku.
Všichni hráči OW2 teď vidí jen sedm výher, které musí získat, aby určili své další hodnocení. Ale to se zdá být pro některé „extrémně neodměňující“. Zejména na hlavním fóru Overwatch Reddit.
„Nejasnost“ a „tvrdá práce“ jsou největší problémy Overwatch 2 ranked
Systém hodnocení v soutěžním režimu je odlišný od předchozí verze hry tím, že neukazuje, jak blízko jsou hráči k postupu do vyššího ranku. Hráči si musí projít sedmi výhrami, aby uviděli svůj další rank. Pokud prohrají více než sedm zápasů, pravděpodobně se propadnou do nižšího ranku nebo zůstanou na stejném bodu.
Jako u většiny moderních her, Overwatch 2 má každou sezónu reset hodnocení. Po obnovení hodnocení se horda hráčů dostává do stejného ranku. Po několika týdnech se buď vrací zpět kde byli předtím, nebo skončí propadnutím do nižšího ranku. Tento reset hodnocení a samotný systém jsou považovány za „neodměňující“.
Jeden z hráčů OW2 uvedl na Redditu: „Jen počkejte, až vás v příští sezóně vyřadí z žebříčku a budou od vás očekávat, že to všechno uděláte znovu.“
Jinými slovy: Všechna práce může být s koncem sezóny zbytečná.
Největší problém na který hráči upozorňují je, že ve většině případů nemají ponětí, jak blízko jsou k povýšení. Pravidla jsou matoucí a hráči chtějí mít jasnou představu o tom, jak to přesně funguje.
Hráči Overwatch chtějí zpět systém Overwatch 1
Když vyšel druhý díl, hráči očekávali větší rozdíl mezi první hrou a kompetitivním systémem OW2. „Myslel jsem si, že OW2 se rozšíří a bude mít více funkcí, ne méně,“ uvedl další z hráčů na Redditu.
Ve hře Overwatch 1 jste mohli vidět, jak blízko jste k postupu na základě počtu bodů. Nová mechanika to zcela vyškrtla, takže je těžké odhadnout, kde se umístíte. „Měli by raději použít systém z OW1, namísto tohoto jedinečně špatného záběru 7W/20L“. Navrhoval další hráč na Redditu.
Abychom byli spravedliví, vývojáři postupem času FPS proměnili natolik, že je to možné. Blizzard mezitím přidal nové postavy, mapy, změny a režimy k vyzkoušení. To vše ve snaze osvěžit pokračování novými způsoby. Vždy je tu možnost, že přehodnotí i konkurenční strategii a možná dokonce vrátí staré způsoby.