Call of Duty: Black Ops 6 se stal novým základem soutěžní scény Call of Duty League. Inovoval pohyb, přinesl silné příběhy týmů a divácky rekordní sezónu. Zároveň ale narazil na limity map, zbraní i technického zázemí. Jak si tedy stál jako esportová hra?
Hlavní novinkou bylo zavedení tzv. Omnimovementu – hráči se mohli plynule pohybovat všemi směry, a to sprintem, skluzem i skokem. Ti, kdo nový styl ovládli rychle, se dostali mezi elitu. Typickým příkladem byl Shotzzy, který novou mechaniku dokázal využít naplno a dominoval mapám.
Mapy, zbraně a stereotyp
Většina map nesplnila očekávání. Vývojáři museli několikrát upravovat výběr pro soutěžní zápasy, přičemž některé lokace trpěly nevyváženým designem a nevhodnou logikou spawnů. Dočasné oživení přinesla jen mapa Hacienda, známá už z předchozích dílů.
Podobně omezená byla i nabídka zbraní. Většinu z arzenálu vývojáři kvůli nevyváženosti zakázali, což vedlo k tomu, že se většina zápasů točila kolem dvou hlavních modelů – Jackal PDW a AMES 85. Hráči tak měli jen minimální prostor pro kreativitu nebo netradiční strategie.
Technické problémy a „gentleman’s agreement“
Na sezónu měly významný vliv také technické potíže. V některých fázích ligy museli organizátoři turnajů přechodně používat starší verzi hry, protože aktuální build obsahoval chyby v nástroji pro komentování. Hráči navíc často kritizovali pomalé reakce vývojářů na opravy.
Pro udržení rovnováhy se týmy mezi sebou neoficiálně domlouvaly na zákazu některých zbraní a vybavení. Takzvané „gentleman’s agreement“ sice pomohlo, ale zároveň zvýraznilo rozdíl mezi tím, co vidí diváci, a co hrají běžní hráči doma.
Rekordní sledovanost
Přes veškeré nedostatky si CDL vedla výborně co do sledovanosti. Finále šampionátu sledovalo přes 350 tisíc fanoušků, nejvíce v historii ligy. OpTic Texas, dlouhodobě nejpopulárnější tým, opět triumfoval a obhájil titul. Zároveň přinesl atraktivní příběh: z nejdelší série proher až na vrchol, s novou hvězdou v sestavě.
Silné značky jako OpTic, FaZe nebo LA Thieves táhly zájem diváků a jejich mediální obsah posiloval fanouškovské komunity. League tak i přes herní limity dokázala udržet napětí i atraktivitu.
Úspěch navzdory slabinám
Black Ops 6 měl potenciál i slabiny. Zavedl nové mechaniky, ale narazil na problémy se stabilitou, obsahem i vyvážeností. Přesto se stal jedním z nejúspěšnějších esportových titulů série díky diváckému zájmu a příběhům, které psaly samotné zápasy.
Nadcházející Black Ops 7 tak má na co navázat – a zároveň co napravovat. Komunita očekává, že Treyarch příště přinese titul, který nebude jen zábavný na sledování, ale nabídne i širší prostor pro hráče všech úrovní.