Více
    -0.1 C
    Czech
    Sobota 3. prosince 2022

    Esport míří na Asijské hry 2022, Čína bude hostovat LoLko, Dotu a další

    Na Asijských hrách, které se budou příští rok konat v Číně, se objeví 8 titulů ze světa elektronického sportu. Je to pozoruhodné uznání toho, že je esport na stejné úrovni jako tradiční sporty.

    Během letošních olympijských her se na internetu řešilo jestli by i videohry měly nebo neměly být součástí her. Asijské hry, které jsou zmenšenou verzí olympijských her nyní potvrzují, že i esport má mezi klasickými sporty místo. Příští rok se budou konat v Číně a budou obsahovat osm titulů ze světa progamingu. To je pozoruhodné uznání toho, že jsou elektronické hry na stejné úrovni jako tradiční sporty.

    Olympijská rada Asie (OCA), která odhalila osm esportových titulů pro 19. asijské hry v čínském Chang-čou, oznámila, že se uskuteční v září 2022. Bude to poprvé, co budou kompetitivní videohry medailové disciplíny na těchto hrách.

    OCA také oznámila, že Asijská elektronická sportovní federace (AESF) se sídlem v Hongkongu bude “technickým delegátem” pro nové disciplíny. Bude zodpovědná za kvalifikace, včetně řízení a provozu soutěží esportů.

    Doufáme, že toto oznámení umožní všem zúčastněným týmům dostatek času na přípravu a vybavení se před kvalifikačními fázemi,” řekl Husain Al-Musallam, generální ředitel OCA. “Věřím, že jsme zaškrtli všechna správná políčka zajišťující vysokou úroveň soutěže, která slibuje skvělé sledování pro nadšence i příležitostné diváky.”

    Dále byly také oznámeny dva demonstrační sporty: Robot Masters a VR Sports. Implementace virtuální reality vypadá opravdu zajímavě a snad přijdou další tituly. Představte si sledovat rytmickou VR hru od českých vývojářů Beat Saber na olympiádě.

    Poprvé se esporty objevily na Asijských hrách 2018 v Indonésii, kde byly pouze jako ukázkový sport. To znamená, že medaile získané odtud nebyly přidány do celkového součtu země. Obsahovaly hry Arena of Valor, Clash Royale, Hearthstone, League of Legends, Pro Evolution Soccer, and StarCraft II.

    Premiéru, kdy se hrálo o medaile, videohry zažily na Hrách jihovýchodní Asie 2019, kde týmy soutěžily v Mobile Legends: Bang Bang, Arena of Valor, Dota 2, Starcraft II, Tekken 7 a Hearthstone. Filipíny v tom roce získali zlatou medaili v Mobile Legends, Starcraft II a Dota 2. Thajsko si domů odvezlo zlato v Tekkenu 7 a Arena of Valor, zatímco Malajsie se dostala na vrchol v Hearthstone.

    Sledujte nás na sítích

    Chamber se v nové Valorant aktualizaci dočkal několika změn

    Ráno 1. prosince společnost Riot Games vypustila bombu, kterou očekával prakticky každý hráč hry VALORANT. Chamber se v nadcházejícím patchi 5.12 dočká obrovského množství masivních změn, přičemž budou aktualizovány všechny jeho schopnosti.

    Za co nejbohatší esportovec utrácí své peníze?

    Johan "N0tail" Sundstein je s celkovými výhrami ve výši více než 7,1 milionu dolarů, které si jako profesionální hráč vydělal, dosud nejlépe vydělávajícím esportovcem na světě podle Esports Earnings.

    Komentátor se vyjádřil o tom, proč mu v CS:GO chybí dominance jednoho týmu

    Profesionální CS:GO scéna ještě nikdy nebyla tak vyrovnaná. Na rozdíl od předchozích let není v roce 2022 jasný tým číslo 1. Rozdíl ve schopnostech mezi týmy první a druhé úrovně se letos dramaticky zmenšil a listopadový IEM Rio Major byl jen odrazem toho, že FaZe Clan, Natus Vincere, Cloud9 a Vitality nepostoupily do hlubších fází akce.

    Chamber se v nové Valorant aktualizaci dočkal několika změn

    Ráno 1. prosince společnost Riot Games vypustila bombu, kterou očekával prakticky každý hráč hry VALORANT. Chamber se v nadcházejícím patchi 5.12 dočká obrovského množství masivních změn, přičemž budou aktualizovány všechny jeho schopnosti.

    Za co nejbohatší esportovec utrácí své peníze?

    Johan "N0tail" Sundstein je s celkovými výhrami ve výši více než 7,1 milionu dolarů, které si jako profesionální hráč vydělal, dosud nejlépe vydělávajícím esportovcem na světě podle Esports Earnings.

    Komentátor se vyjádřil o tom, proč mu v CS:GO chybí dominance jednoho týmu

    Profesionální CS:GO scéna ještě nikdy nebyla tak vyrovnaná. Na rozdíl od předchozích let není v roce 2022 jasný tým číslo 1. Rozdíl ve schopnostech mezi týmy první a druhé úrovně se letos dramaticky zmenšil a listopadový IEM Rio Major byl jen odrazem toho, že FaZe Clan, Natus Vincere, Cloud9 a Vitality nepostoupily do hlubších fází akce.