Valorant, oblíbený taktický FPS od společnosti Riot Games, se v poslední době potýká s výzvou, která vychází z jeho rotace herních map. Episoda 8 Act 1 bylo poslední období, kdy došlo ke změně v mapovém rozložení. Od 9. ledna 2024 mají hráči možnost náhodně zápasit na jedné ze sedmi dostupných map. Neexistuje ale možnost vybrat si konkrétní mapu, na které by chtěli hrát.
Tato absence výběru v mapové rotaci začíná působit problémy hráčům, kteří začínají pociťovat opakující se vzorec a stagnaci ve hře. Diskuse na téma nudného mapového rozvržení se rozproudila na internetu, přičemž mnozí hráči vyjádřili svou frustraci a volali po změnách. Riot Games tedy opět čelí kritice. Záleží jen na společnosti, jak se k řešení postaví. Herní komunita se vyjádřila dostatečně jasně.
Problém s rotací map
Jeden z diskutujících na Redditu poukázal na to, že vývojáři pravděpodobně zamýšleli to, aby si noví hráči rychleji osvojili mapy a prostředí hry. Mnozí se ale obávají, že současný stav povede ke znechucení a ztrátě zájmu hráčů. Dokonce i ti, kteří Valorant hrají již delší dobu, se shodují, že oblíbené mapy, které kdysi považovali za výzvu a zábavu, se staly rutinními a nezajímavými.
Někteří hráči navrhují, aby Riot zavedl možnost výběru mapy alespoň v neformálních režimech. To by mohlo pomoci snížit tíživý pocit z opakování a zvýšit zábavu pro hráče na všech úrovních dovedností. Mnozí poukazují na to, že konkurenční tituly, jako je Counter-Strike 2, umožňují hráčům vybírat a zakazovat mapy v různých herních režimech. Přesně tak by to mělo být možné i ve Valorantu. Jak dlouho tedy budou hráči čekat?
Riot stále mlčí
Odpověď od Riotu na tuto žádost zatím není známa. Mnozí hráči ale doufají, že vývojáři naslouchají jejich zpětné vazbě a k úpravám v mapovém rozvržení přistoupí co nejdříve. Domnívají se, že tato jednoduchá operace by mohla být pěkným gestem vůči celé komunitě.
Z problému se může stát příležitost
Riot Games je společností, která se zpravidla s kritikou musí setkávat. Nikdy se totiž ve vývojářském prostředí nemůžeme zavděčit všem. Otázkou je jen to, jak rychle dokáže firma stížnosti vyhodnotit a zaměřit se na ně. Ukáže tak zájem o spokojenost hráčů. O to přeci jde.