Více
    30.2 C
    Czech
    Sobota 27. července 2024

    Čerstvý mistr Evropy v “lolku” poletí na Island. Zvedání poháru jsme nacvičovali, prozradil „Humanoid“

    Když padne řeč na české zastoupení v prostředí League of Legends, vypadnou nám dvě hlavní jména. „Carzzy“ plus „Humanoid“. V současné době na téhle scéně není nikdo lepší. Druhého jmenovaného profíka se nám podařilo v exkluzivním rozhovoru pro WN24.cz rozpovídat.

    Jak čerstvý mistr Evropy v „lolku“ vnímá nedávný úspěch? Jak moc se těší na Island? Jak se mu žije s týmovým parťákem v Berlíně? Jaké má plány do budoucna? To všechno a mnohem víc nám prozradil Marek „Humanoid“ Brázda.

    Na české scéně oblékal zejména dres eSuby, do povědomí veřejnosti se ale zapsal zejména díky účinkování u organizace Splyce. S Evropany to dotáhl až na WORLDS a to samé by rád zažil i v barvách současného zaměstnavatele, nástupce Splyce, MAD Lions.

    Úspěchy už se ale pomalu dostavují. Nedávný triumf v jarní fázi nejvyšší evropské soutěže League of Legends, LEC, zajistil „Humanoidovi“ a spol. nádherný pohár, tučnou prémii, ale také místenku na věhlasný turnaj MSI na Islandu.

    Když si někdo zadá tvoje jméno do Googlu, vyjede mu první Čech, který hrál na WORLDS nebo první Čech, který vyhrál LEC. Jak to vnímáš?

    Asi to v Česku vnímám jako velký úspěch. Myslím si, že doteď tady nebylo tolik hráčů, kteří hráli až takhle na vrcholu. Je to celkem příjemné.

    Před dvěma týdny jsi s MAD Lions ovládl LEC a letíš na MSI do Reykjavíku. Jak se těšíš?

    Na Island se těším dost, když takhle letíme někam na velké turnaje, většinou si to užívám. Je to moje hlavní motivace, proč vlastně hraju. To, že se můžu letos jet podívat na Islandu, je úplně super.

    Je podle tebe MSI víc než WORLDS?

    Určitě to není víc než WORLDS. WORLDS je ten největší turnaj, co je. I když je MSI velký turnaj, a byl by velký úspěch ho vyhrát, tak k WORLDS to podle mě nemá ani blízko.

    Co na jaře? Vloni WORLDS nevyšlo, cítíš, že letos by to vyjít mohlo?

    Myslím si, že se tam dostaneme, ale na výhru to úplně nevidím. Evropa až na první rok snad nikdy nevyhrála, myslím si, že Čína a Korea jsou od Evropy a Ameriky hodně napřed. Šanci máme, ale bude to těžké.

    Pojďme k tvým úplným začátkům. Kdy sis poprvé řekl, že jsi profesionální hráč? Zůstal ti v paměti nějaký moment?

    Myslím si, že to byla doba, kdy jsem poprvé hrál v zahraničí. Bylo to asi Španělsko, moc si to už nepamatuju, bylo asi před 5 roky. Tehdy jsem si ale poprvé řekl, že jsem profesionální hráč.

    Říkal sis někdy, že budeš profesionálně hrát? Čím jsi chtěl být třeba na základní škole?

    Na základní škole jsem chtěl být právě tímhle. Byl to můj cíl už od začátku a ani jsem moc nepřemýšlel nad tím, co bych dělal, kdybych nedělal právě tohle.

    Co tě k hrám dostalo?

    Když jsem byl malý, nedělal jsem prakticky nic jiného. Jen jsem seděl u počítače, hrál jsem a hrozně mě to bavilo. Postupem času jsem se v těch hrách zdokonalil, takže jsem pak chtěl hrát i profesionálně.

    Bylo to vždycky LoL? Nebo jsi zkoušel i něco jiného?

    Určitě jsem zkoušel i jiné hry, v žádné jsem ale nebyl takhle dobrý jako v „lolku“.

    Není to už taková rutina? Jedna hra, tréninky, přípravy, zápasy, rozbory, pořád dokola.

    Každý den je celkem podobný, ale už to dělám několik let, takže jsem si na to zvykl. Myslím si, že hlavně je potřeba zapnout na konci sezony v play-off, ten začátek a průběh sezony zase tak vážně neberu. Na tohle se tak moc nesoustředím, takže to tolik složité není.

    Jak moc velkou roli u tebe hrají emoce? Jsi vždycky v klidu nebo už to nějaká myš nebo klávesnice odnesla?

    (smích) Myslím si, že věci nerozbíjím, ale s emocemi to mám tak, že jsem nervózní spíš před nějakým velkým zápasem. V průběhu zápasu to ale odpadne a pak už je to v pohodě a vůbec to nevnímám.

    Před rozhodujícím zápasem LEC to byl asi velký tlak, co?

    Spíš jsem byl hodně nervózní tak jeden den předtím. Vždycky to tak mám. V den zápasu už jsem ale klidný a už se soustředím jen na hru.

    Nakonec to klaplo.

    Věděl jsem, že to bude vyrovnané. Ani jeden tým v ten den nehrál na 100%. Nějak jsem to ale zvládli, vlastně ani nevím jak. (smích)

    Zachytil jsem videa, kde nad hlavu „Carzzy“ zvedal pohár. Byl asi hodně těžký, co? Měl jsi také možnost zdvihnout ho?

    Zvedl jsem ho také a nepřipadal mi, že nějak extra těžký. Nacvičovali jsme si to už před zápasem a „Carzzy“ byl jediný, kdo s tím měl problém. Možná byla chyba v něm a ne v poháru. (smích)

    Přejdeme k Berlínu. Bydlíš na apartmánu s „Carzzym“ a s týmem se pravidelně scházíte v GAMING HOUSU. Jak často tam chodíte?

    Chodíme tam šestkrát týdně a vždycky po zápasech máme volno, což bývá v neděli. Je fajn, že máme oddělený domov od práce.

    Když zmiňujeme soužití s „Carzzym“, jak často jste spolu?

    Na apartmánu sice máme vlastní pokoje, ale potkáváme se hodně často. Ven moc v téhle době nechodíme, ale minulý rok jsme chodili hodně často.

    Spolubydlící mívají spory. To váš případ není?

    Neřekl bych. Žijeme spolu celkem v klidu a problémy nemáme.

    Máte v domě určené role? Kdo chodí na nákup, kdo řeší úklid, jíte všichni společně?

    Úklid řešíme společně, když máme většinou volno, nákupy taky děláme spolu. Vlastně i když jedeme domů, děláme to společně.

    U „gamerů“ se hodně řeší zdraví. Sezení u židle, pořád s klávesnicí a myší v ruce. Snažíš se cvičit a udržovat se v kondici?

    Ano, máme dvakrát týdně cvičení s naším trenérem. Ten nám říká, co máme dělat právě proto, aby se nestalo žádné zranění. Kdyby byly otevřené posilovny, chodíme tam, ale i tak to děláme aspoň individuálně. Nesedím jen na židli.

    Česká republika a e-sport. Sice se zvedá, pořád tady je ale jen pár lidí, kteří si tím dokážou vydělat.

    Je to tak. Je to více než v minulosti, rozrůstá se to, ale v Čechách zatím moc ne.

    Vím, že je to hodně osobní otázka, ale dají se finance v České republice porovnat se světem?

    Rozhodně ne. V Česku se toho moc vydělat nedá.

    Jsi mladý, vyděláváš slušné peníze. Investuješ? Kam peníze směrují?

    Zatím nikam, všechno mám jen na účtu, ale plánuji někam investovat. Třeba za rok, až budu mít našetřeno víc. Ale ještě nevím kam.

    Jak vidíš budoucnost v LoL? Evropské hvězdy často směrují i do USA. Líbilo by se ti změnit ligu i kontinent?

    Určitě by se mi to líbilo. Většinou tak hráči jdou jen kvůli penězům, protože tam jsou oproti Evropě i dvojnásobné platy. Kdybych dostal nějakou dobrou nabídku v Evropě, zůstanu. Jestli ne, budu zvažovat Ameriku.

    Máš nějaký vysněný tým?

    Organizace je mi jedno, jde mi spíš o hráče. Za rok a půl se toho může hodně změnit.

    O jakém „Humanoidovi“ uslyšíme třeba za 5 let?

    Doufám, že to bude někdo, kdo v té hře hodně dokázal. Bude hrát hodně dlouho na TOP úrovni.

    E-sportu se často věnují hodně mladí lidé. Když přejde 30 let, už to tolik nejde. Co bys chtěl dělat po profesionální kariéře? Budou to pořád hry nebo máš něco v záloze?

    Myslím si, že v e-sportu se budu pohybovat i dál. I když bych nehrál, mohl bych trénovat. To je pro mě další možnost.

    Sledujte nás na sítích

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní? 

    Tajemství hodnoty skinů v CS2

    Trh s virtuálními předměty v Counter-Strike 2 je živým organismem, kde cena skinů neustále kolísá. Co ovlivňuje jejich hodnotu? Hlavní roli hrají vzácnost a stav, ale není to zdaleka vše. Co dělá jeden skin dražším než druhý? CS2 disponuje rozlehlým trhem, kde se se skiny obchoduje. Proč ale tyto faktory hrají v obchodování skinů v CS2 takovou roli?

    Skupiny VCT v Soulu odhaleny. Na balíček Champions 2024 si musíme počkat

    Organizátoři oznámili rozdělení týmů do skupin pro turnaj VCT 2024, který se odehraje v Soulu. Fanoušci Valorantu by měli zbystřit. Již 1. srpna se v jihokorejském Soulu rozpoutá epická bitva o titul mistra světa. Turnaj VCT 2024 shromáždí 16 nejlepších týmů z celého světa, aby se utkaly v napínavých zápasech plných adrenalinu a strategických tahů. 

    Loď v lahvi ve Fortnite. Je tu nová zbraň 

    Představme si, že bychom mohli v Fortnite uprostřed souboje přivolat obří loď, která zároveň funguje jako zbraň. S novou Mytickou zbraní Loď v lahvi je to teď možné. Jak přesně tato novinka funguje a jak se k ní můžeme dostat? 

    Nový agent 26 dorazí do Valorantu

    Agent 26, o které se zatím šeptá pod kódovým jménem Sherry, pravděpodobně posílí řady útočníků světově proslulé střílečky. Podívejme se, co víme o datu vydání agenta 26 ve Valorantu.

    CS:GO dobyl online herní svět

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) od Valve se stal dominantní silou v online hraní. Tato multiplayerová first-person střílečka vydaná v roce 2012 si získala srdce milionů hráčů po celém světě a zásadně ovlivnila esportové prostředí. Jak je možné, že se dostala tato hra do popředí světového hraní?