9.8 C
Czech
Pátek 10. října 2025

Insania končí kariéru v Dota 2

Po deseti letech profesionální kariéry se Aydin „Insania“ Sarkohi loučí se scénou Dota 2. Švédský support oznámil konec aktivního hraní po šesti letech v barvách Team Liquid, kam přišel v roce 2019 z Alliance.

Indie uznává e-sporty jako sport, průmysl varuje před byrokracií

Indie udělala další krok k formalizaci svého rychle rostoucího e-sportového sektoru. Nový zákon Promotion and Regulation of Online Gaming Rules 2025 přináší jasný rámec pro online hraní a uznává e-sporty jako oficiální sportovní disciplínu. Průmysl změnu vítá, zároveň ale upozorňuje na přísná pravidla registrace a možné byrokratické překážky.

Kingmakers odloženo na neurčito, vývojáři chtějí víc času na doladění

Reklama

Studio Redemption Road oznámilo, že jejich ambiciózní mix střílečky a strategie Kingmakers se 8. října na trh nepodívá. Hra byla odložena na neurčito a podle slov vývojářů potřebuje ještě „více času na vyladění obsahu, než se budeme spokojení s tím, že za ni budeme chtít peníze“.

Reklama

Kingmakers hráče vrhá do role moderního vojáka cestujícího zpět do středověké Anglie, kde se snaží změnit průběh krvavé války a zabránit apokalypse. Vývojáři slibují plně real-time simulaci s tisíci vojáky bojujícími současně, poháněnou „next-gen multi-threaded AI“. Už první trailer způsobil rozruch – nasbíral statisíce zhlédnutí na IGN a dalších kanálech a fanoušci jej přirovnávali k anime Gate, které podobně kombinuje moderní armádu s fantasy středověkem.

Proč zpoždění?

Rozhodnutí přišlo na poslední chvíli – méně než týden před plánovaným vydáním – a část hráčů to pochopitelně zklamalo. Studio ale trvá na tom, že nechce osekávat funkce jen proto, aby hru vydalo dříve. „Od začátku jsme chtěli vytvořit něco, co se na trhu ničemu nepodobá – co do hratelnosti, měřítka i interaktivity,“ vysvětlili vývojáři. „Kingmakers posouvá Unreal Engine 4 na absolutní hranice možností, ale zároveň běží v opravdových 60 fps i na středně výkonných PC – bez falešného vykreslování snímků.“

Technologický experiment

Redemption Road se prezentuje jako tým zaměřený hlavně na technologii – podle vlastních slov je 80 % jejich lidí inženýrů. A podle popisu hry je to znát. Titul má nabídnout desítky tisíc vojáků, z nichž každý má vlastní AI a pathfinding, který se má kvalitou vyrovnat AAA střílečkám. Bitvy pokračují i bez hráče – pokud se vzdálíte, simulace běží dál. Obří hrady se šesti patry umožňují vstoupit do každé místnosti a zničit každou stěnu, podlahu i strop. 

Budovy mají skutečnou funkci – například postavená pila je reálným místem, které se při nepřátelské invazi změní v bitevní pole. Každá mise se odehrává na rozsáhlé mapě, kterou může hráč svobodně prozkoumávat, ať už s vlastní armádou, nebo sám. A do toho všeho hra nabídne plnou kooperaci s možností kdykoli naskočit nebo odejít.

Reklama

Co bude dál?

Nové datum vydání studio neuvedlo. Hráči se ale brzy dočkají alespoň náhradního obsahu – Redemption Road slíbilo půlhodinový deep-dive gameplay záznam, který má ukázat detailněji, co od Kingmakers čekat. Do té doby si fanoušci musí vystačit s vědomím, že hra, která chtěla přepsat pravidla žánru, prostě ještě není připravená.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Pure přestupuje z BetBoom do Tundra Esports

Tundra Esports hlásí návrat známé posily. Do týmu se znovu přidává ruský hráč Ivan „Pure“ Moskalenko, který po více než roce opouští BetBoom. Změna přichází krátce poté, co Tundra oznámila odchody Crystallise a Saksy i příchod Ariho Walkera.

Insania končí kariéru v Dota 2

Po deseti letech profesionální kariéry se Aydin „Insania“ Sarkohi loučí se scénou Dota 2. Švédský support oznámil konec aktivního hraní po šesti letech v barvách Team Liquid, kam přišel v roce 2019 z Alliance.

Týmy pro LoL Worlds 2025 jsou známé

Šestnáct nejlepších týmů světa míří do Číny, kde se letos uskuteční mistrovství světa ve hře League of Legends. Turnaj proběhne v Pekingu, Šanghaji a Čcheng-tu a slibuje nabitou podívanou i několik návratů veteránů.

Valorant zaplnil arénu v Paříži. Finále šampionátu ukázalo, jak obří esport už je

Paříž o víkendu patřila fanouškům hry Valorant. Finále světového šampionátu 2025 proměnilo Accor Arenu v elektrizující stadion plný světel, hudby a emocí. Pět let od svého vzniku se z akční střílečky od Riot Games stala esportová událost, která plní metra i billboardy stejně jako koncerty Lady Gaga nebo Katy Perry.

Úniky Battlefield 6 neberou konce. Někteří hráči už mají kopie ještě před vydáním

Série Battlefield patří k nejočekávanějším herním značkám roku 2025 a každá novinka kolem připravovaného šestého dílu budí obrovskou pozornost. Bohužel, stejně jako v předchozích měsících, ani tentokrát se EA nepodařilo uhlídat klíčové informace. Tentokrát nejde jen o screenshoty či detaily z testování, ale přímo o fyzické kopie hry, které se podle všeho dostaly do oběhu předčasně.

Gaimin Gladiators žaluje své bývalé Dota 2 hvězdy o 7,5 milionu dolarů

Když se řekne Gaimin Gladiators, většina fanoušků Dota 2 si vybaví tým, který v posledních letech dominoval světové scéně. Série triumfů, titulů a agresivní styl hry udělaly z GG symbol stability. Jenže to, co mělo být jejich vrcholem, skončilo právní bitvou za miliony. Organizace totiž podala žalobu na své bývalé hráče – Quinn, Ace, tOfu a Watson – v hodnotě 7,5 milionu kanadských dolarů.

Sponzoring v e-sportu není reklama, ale vztah

E-sport je dnes obrovský byznys. Týmy i turnaje přitahují miliony diváků a s nimi i značky, které chtějí být vidět. Jenže fanoušci e-sportu nejsou typické publikum – poznají, když se někdo snaží být „cool“ jen naoko. Nová studie ukazuje, že aby sponzoring fungoval, musí značka do prostředí skutečně zapadnout.

Indie uznává e-sporty jako sport, průmysl varuje před byrokracií

Indie udělala další krok k formalizaci svého rychle rostoucího e-sportového sektoru. Nový zákon Promotion and Regulation of Online Gaming Rules 2025 přináší jasný rámec pro online hraní a uznává e-sporty jako oficiální sportovní disciplínu. Průmysl změnu vítá, zároveň ale upozorňuje na přísná pravidla registrace a možné byrokratické překážky.

World of Warcraft konečně dostává housing. Přijde v prosinci

Trvalo to déle než rok od oznámení, ale čekání se vyplatilo. Blizzard oficiálně potvrdil, že dlouho očekávaný systém bydlení ve World of Warcraft dorazí už 2. prosince 2025 – a to v rámci předběžného přístupu pro hráče, kteří si předobjednali nadcházející datadisk Midnight.

Saúdská Arábie kupuje Electronic Arts za rekordních 55 miliard dolarů

Herní průmysl zažil rekordní obchod. Společnost Electronic Arts, známá sériemi jako FIFA, The Sims či Need for Speed, mění majitele. Saúdský státní investiční fond PIF a jeho partneři zaplatí za amerického giganta 55 miliard dolarů. Jde o částku 11krát vyšší než náklady na vznik golfové série LIV a 180krát dražší než převzetí fotbalového Newcastlu.

Pure přestupuje z BetBoom do Tundra Esports

Tundra Esports hlásí návrat známé posily. Do týmu se znovu přidává ruský hráč Ivan „Pure“ Moskalenko, který po více než roce opouští BetBoom. Změna přichází krátce poté, co Tundra oznámila odchody Crystallise a Saksy i příchod Ariho Walkera.

Insania končí kariéru v Dota 2

Po deseti letech profesionální kariéry se Aydin „Insania“ Sarkohi loučí se scénou Dota 2. Švédský support oznámil konec aktivního hraní po šesti letech v barvách Team Liquid, kam přišel v roce 2019 z Alliance.

Týmy pro LoL Worlds 2025 jsou známé

Šestnáct nejlepších týmů světa míří do Číny, kde se letos uskuteční mistrovství světa ve hře League of Legends. Turnaj proběhne v Pekingu, Šanghaji a Čcheng-tu a slibuje nabitou podívanou i několik návratů veteránů.

Valorant zaplnil arénu v Paříži. Finále šampionátu ukázalo, jak obří esport už je

Paříž o víkendu patřila fanouškům hry Valorant. Finále světového šampionátu 2025 proměnilo Accor Arenu v elektrizující stadion plný světel, hudby a emocí. Pět let od svého vzniku se z akční střílečky od Riot Games stala esportová událost, která plní metra i billboardy stejně jako koncerty Lady Gaga nebo Katy Perry.

Úniky Battlefield 6 neberou konce. Někteří hráči už mají kopie ještě před vydáním

Série Battlefield patří k nejočekávanějším herním značkám roku 2025 a každá novinka kolem připravovaného šestého dílu budí obrovskou pozornost. Bohužel, stejně jako v předchozích měsících, ani tentokrát se EA nepodařilo uhlídat klíčové informace. Tentokrát nejde jen o screenshoty či detaily z testování, ale přímo o fyzické kopie hry, které se podle všeho dostaly do oběhu předčasně.

Gaimin Gladiators žaluje své bývalé Dota 2 hvězdy o 7,5 milionu dolarů

Když se řekne Gaimin Gladiators, většina fanoušků Dota 2 si vybaví tým, který v posledních letech dominoval světové scéně. Série triumfů, titulů a agresivní styl hry udělaly z GG symbol stability. Jenže to, co mělo být jejich vrcholem, skončilo právní bitvou za miliony. Organizace totiž podala žalobu na své bývalé hráče – Quinn, Ace, tOfu a Watson – v hodnotě 7,5 milionu kanadských dolarů.

Sponzoring v e-sportu není reklama, ale vztah

E-sport je dnes obrovský byznys. Týmy i turnaje přitahují miliony diváků a s nimi i značky, které chtějí být vidět. Jenže fanoušci e-sportu nejsou typické publikum – poznají, když se někdo snaží být „cool“ jen naoko. Nová studie ukazuje, že aby sponzoring fungoval, musí značka do prostředí skutečně zapadnout.

Indie uznává e-sporty jako sport, průmysl varuje před byrokracií

Indie udělala další krok k formalizaci svého rychle rostoucího e-sportového sektoru. Nový zákon Promotion and Regulation of Online Gaming Rules 2025 přináší jasný rámec pro online hraní a uznává e-sporty jako oficiální sportovní disciplínu. Průmysl změnu vítá, zároveň ale upozorňuje na přísná pravidla registrace a možné byrokratické překážky.

World of Warcraft konečně dostává housing. Přijde v prosinci

Trvalo to déle než rok od oznámení, ale čekání se vyplatilo. Blizzard oficiálně potvrdil, že dlouho očekávaný systém bydlení ve World of Warcraft dorazí už 2. prosince 2025 – a to v rámci předběžného přístupu pro hráče, kteří si předobjednali nadcházející datadisk Midnight.

Saúdská Arábie kupuje Electronic Arts za rekordních 55 miliard dolarů

Herní průmysl zažil rekordní obchod. Společnost Electronic Arts, známá sériemi jako FIFA, The Sims či Need for Speed, mění majitele. Saúdský státní investiční fond PIF a jeho partneři zaplatí za amerického giganta 55 miliard dolarů. Jde o částku 11krát vyšší než náklady na vznik golfové série LIV a 180krát dražší než převzetí fotbalového Newcastlu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama