Ani s novými nástroji se Riot Games nedaří zajistit vyrovnané zápasy v hodnoceném režimu VALORANTu. Hráči si stěžují na nefér soupeře a výrazné výkyvy v úrovni jednotlivých her.
Navzdory snaze vývojářů zlepšit zážitek z rankedu zůstává soutěžní hraní ve VALORANTu frustrující. Ačkoliv se podle všeho snížil počet cheaterů i nafukování ranků, nižší úrovně jako Platinum a níže stále působí jako přestřelky na úrovni Immortal. Nejčastěji zmiňovaný problém? Smurf účty.
Otázkou ale není jen to, kdo za situaci může. Mnohem podstatnější je, proč nástroje jako detekce smurfů, rychlá kalibrace MMR, postihy za boostování nebo dvoufázové ověření zatím nepřinesly viditelné výsledky. Hráči se tak ptají, jestli Riot tyto systémy skutečně buduje pro řešení problému, nebo spíš jen pro dobrý dojem.
Zejména po tvrdých resetech ranků se často stává, že se v jednom zápase potkají čerstvě postoupení hráči s těmi, kteří dřív dosáhli o dvě či tři úrovně vyššího ranku. Ačkoliv by MMR mělo zohledňovat skutečnou dovednost a zabránit podobným extrémům, v praxi se to podle hráčů neděje. Výsledkem jsou zápasy, kde má jedna strana jasně navrch, přestože jsou oficiálně na stejné úrovni.

Nepomáhá ani chování známých streamerů a youtuberů, kteří si z vytváření nových účtů a likvidování nižších ranků udělali zábavu. Tento trend podle hráčů udržuje nerovnováhu v ranked režimu a brzdí zlepšení celého systému.
Otázka tedy zní, chce Riot tento cyklus opravdu ukončit, nebo mu vyhovuje, protože zvyšuje aktivitu hráčů? A pokud se opravdu snaží, bude to někdy stačit na to, aby se hodnocený režim konečně cítil férově?