Na letadlové lodi HMS Prince of Wales vznikla první plnohodnotná herní místnost v historii britského námořnictva. V rámci spolupráce s British Esports Federation tu vznikl tzv. „esports suite“ – vybavený špičkovými herními PC, konzolemi a LED podsvícením, které by obstálo i na herním festivalu.
Místnost obsahuje osm výkonných sestav Alienware s grafikami GeForce RTX 4080, konzolovou zónu a celkem 12 stolních počítačů pro týmové hraní. K dispozici jsou populární tituly jako Halo, Counter-Strike nebo Team Fortress 2. Na otevřené připojení k internetu ale námořníci na moři nedosáhnou, a tak se rozjely staré dobré LAN party.
Hraní jako součást výcviku
Podle velení Royal Navy má hraní videoher přínosy pro týmovou spolupráci, vedení i mentální pohodu. Už od roku 2024 je e-sport v Británii uznáván jako „vojenský sport“. Hráči z řad námořníků i civilistů se účastní turnajů a tréninků pod hlavičkou armády.
Hlavní správce nové herní místnosti, Martin Miller, je námořní poddůstojník a zároveň místopředseda esportového výboru Royal Navy. Sám si občas zahraje Civilization VI a přiznává, že do budoucna by rád přidal i závodní simulátor.
Herní doupě s výhledem na oceán
Vybavení herny hradí přímo Royal Navy. Kromě počítačů dodali i periferie, nábytek a kompletní výbavu. Prostor je navržený v barvách červené a modré – tedy vhodně pro týmová utkání. Oficiálně se místnost využívá asi třikrát týdně, mimo to ji námořníci využívají pro odpočinek i trénink.
Oproti jiným lodím, kde se běžně hraje na konzolích na ubikacích, jde o zásadní upgrade. „Tohle je první loď, která má takhle vybavené PC stanoviště,“ říká Miller.
Nábor, co má styl
Námořnictvo tímto krokem cílí hlavně na mladší generaci. Už dříve rekrutovalo hráče FPS her a využívalo videoherní platformy k propagaci. Kromě herní místnosti nabízí loď třeba nafukovací bazén, karaoke nebo golfový simulátor.
Britové tím spojují zábavu s výcvikem a posilují morálku posádky. A v době, kdy se herní průmysl často potýká s negativními reakcemi, to může působit až nostalgicky – jako návrat do doby, kdy se Halo hrálo zásadně na síti a bez mikrotransakcí.