22.9 C
Czech
Pátek 18. července 2025

Team Heretics vyhráli Valorant Esports World Cup 2025

Team Heretics ovládl světový šampionát ve Valorantu. Ve finále otočili zápas proti Fnatic a slaví první mezinárodní titul v historii své Valorant sekce. Fnatic přitom v úvodu jasně dominoval – Heretics smetli 13:4 a 13:1 na mapách Lotus a Sunset.

Režisér Overwatch 2 přiznává chyby. Blizzard se chce vrátit ke kořenům 

Herní režisér Overwatch 2, Aaron Keller, reagoval na dlouhodobou kritiku fanoušků, kteří se cítí zklamáni z nedostatku příběhového obsahu, zrušeného PvE režimu a absence nových animovaných scén. V rozhovoru otevřeně přiznal, že Blizzard ztratil směr, pokud jde o příběh a svět hry, a že cílem studia je se k těmto kořenům znovu vrátit.

Rocket League esport má problémy s udržitelností

Reklama

Udržitelnost Rocket League esportu se po nedávných oznámeních velkých organizací stala naléhavým tématem. Tým BDS, úřadující mistr světa RLCS, naznačil přehodnocení svého zapojení kvůli obavám o ziskovost. To vyvolalo další diskuse mezi zúčastněnými stranami v odvětví o problémech a možných řešeních životaschopnosti Rocket League esportu.

Reklama

Udržitelnost v esportu je zásadní téma, které v poslední době nabývá na síle, zejména v soutěžním prostředí Rocket League. Minulý měsíc Team BDS, významná švýcarská esportová organizace a letošní mistři světa RLCS, odhalila významné změny. Tým „přehodnocuje svou pozici a investice“ na soutěžní scéně s odkazem na nedostatečnou dlouhodobou ziskovost. Toto rozhodnutí vedlo k odchodu hráčů, kteří vyhráli šampionát, a podnítilo strategický obrat směrem k výchově mladších talentů a zároveň k podpoře scény prostřednictvím alternativních iniciativ.

Jak uvádí server Esports Insider, po oznámení týmu BDS se k obavám o udržitelnost připojilo několik dalších organizací, včetně TSM a G2 Esports. Takové upřímné diskuse jsou v odvětví esportu neobvyklé, protože zúčastněné strany se často zdráhají veřejně řešit strukturální problémy. Hlavní organizace nicméně zdůraznily svůj závazek zůstat na Rocket League scéně i uprostřed těchto potíží.

Rostoucí náklady spojené s udržováním soupisek se staly hlavní překážkou. Alban Dechelotte, generální ředitel společnosti G2 Esports, na sociálních sítích zdůraznil, že současná podpora od vydavatele Psyonix a organizátora turnajů BLAST pokrývá pouze „20 % nákladů na provoz Tier 1 soupisky„. Tento nepoměr nutí organizace, aby se při udržování svých soutěžních ambicí ve velké míře spoléhaly na firemní sponzoring, což vytváří nejistou rovnováhu mezi investicemi a návratností.

Systém sdílení příjmů není dostatečný

Mnozí se domnívají, že stávající model sdílení příjmů od společnosti Psyonix, iniciovaný v roce 2019 pomocí herních předmětů, nabízí omezenou úlevu. Týmy získávají podíl z prodeje herních předmětů, ale tento systém do značné míry závisí na popularitě hry a sledovanosti. Naproti tomu jiné esporty, například Counter-Strike, zavedly robustnější modely, které týmům poskytují značné možnosti příjmů vázané na významné události.

Reklama

Navzdory problémům došlo k určitému pozitivnímu vývoji. BLAST nedávno oznámil navýšení prize poolu na 5 milionů dolarů pro sezónu 2025 RLCS, což má pomoct oživit soutěžní scénu. Kromě toho má zavedení nových formátů a mimosezónních akcí za cíl rozšířit možnosti hráčů v esportu Rocket League. Společnost Psyonix vyjádřila pokračující podporu ekosystému a uvedla, že bude úzce spolupracovat s týmy.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Valorant Mobile spouští esportovou scénu v Číně

Tencent a Riot Games představili první esportovou roadmapu pro Valorant Mobile. Během finále čtvrté sezony čínského národního turnaje na PC verzi hry oznámili spuštění vlastní mobilní soutěže pod vedením společného podniku TJ Sports.

G2 Esports spojuje síly se Smiley a slaví výročí vlastní módní kolekcí

Tým G2 Esports navázal spolupráci s legendární lifestylovou značkou Smiley a uvedl limitovanou módní kolekci. Ta kombinuje svět gamingu s optimismem a výraznou estetikou západního streetwearu. Produkty jsou od 17. července dostupné exkluzivně na webu G2.

VALORANT přeskočí patch 11.01, čeká ho přechod na Unreal Engine 5

Riot Games oficiálně oznámil, že nadcházející aktualizace VALORANT Patch 11.01 byla zrušena. Hlavní důvod? Studio se naplno soustředí na něco mnohem zásadnějšího, přechod celé hry na Unreal Engine 5. Tento technologický milník přijde spolu s patchem 11.02, který dorazí 29. července 2025. Veškeré změny původně plánované do 11.01 se přesouvají právě do této aktualizace.

Ranked ve VALORANTu ztrácí smysl. Hráči narážejí na smurfy i nespravedlnost

Ani s novými nástroji se Riot Games nedaří zajistit vyrovnané zápasy v hodnoceném režimu VALORANTu. Hráči si stěžují na nefér soupeře a výrazné výkyvy v úrovni jednotlivých her.

Ukrajina odstupuje z e-sportového šampionátu. Důvodem je účast Běloruska

Ukrajina se rozhodla bojkotovat část mistrovství světa v e-sportu, které se koná od 9. do 13. července v Prištině. Důvodem je to, že Bělorusku bylo povoleno účastnit se pod svou vlastní vlajkou. Ukrajinci to považují za nepřijatelné a odmítli se zúčastnit některých turnajů.

Režisér Overwatch 2 přiznává chyby. Blizzard se chce vrátit ke kořenům 

Herní režisér Overwatch 2, Aaron Keller, reagoval na dlouhodobou kritiku fanoušků, kteří se cítí zklamáni z nedostatku příběhového obsahu, zrušeného PvE režimu a absence nových animovaných scén. V rozhovoru otevřeně přiznal, že Blizzard ztratil směr, pokud jde o příběh a svět hry, a že cílem studia je se k těmto kořenům znovu vrátit.

Team Heretics vyhráli Valorant Esports World Cup 2025

Team Heretics ovládl světový šampionát ve Valorantu. Ve finále otočili zápas proti Fnatic a slaví první mezinárodní titul v historii své Valorant sekce. Fnatic přitom v úvodu jasně dominoval – Heretics smetli 13:4 a 13:1 na mapách Lotus a Sunset.

Speedrunning má potenciál stát se esportem

Rychlé probíhání hrami, známé jako speedrunning, je v herní komunitě fenoménem už tři desetiletí. To, jak hráči dokončují tituly co nejrychleji, často pomocí kreativních triků či exploitů, je nejen technicky náročné, ale i velmi zábavné ke sledování.

Esports World Cup 2025 odstartoval v Rijádu s rekordní dotací a globálním přesahem

Sedm týdnů, 2 000 hráčů, 25 turnajů, 24 her a prize pool přes 70 milionů dolarů. Největší esportová událost planety právě začala v saúdskoarabském Rijádu. Letošní ročník Esports World Cupu navazuje na překvapivý úspěch z roku 2024, ale s ještě vyššími ambicemi a očekáváním.

Valorant Mobile spouští esportovou scénu v Číně

Tencent a Riot Games představili první esportovou roadmapu pro Valorant Mobile. Během finále čtvrté sezony čínského národního turnaje na PC verzi hry oznámili spuštění vlastní mobilní soutěže pod vedením společného podniku TJ Sports.

G2 Esports spojuje síly se Smiley a slaví výročí vlastní módní kolekcí

Tým G2 Esports navázal spolupráci s legendární lifestylovou značkou Smiley a uvedl limitovanou módní kolekci. Ta kombinuje svět gamingu s optimismem a výraznou estetikou západního streetwearu. Produkty jsou od 17. července dostupné exkluzivně na webu G2.

VALORANT přeskočí patch 11.01, čeká ho přechod na Unreal Engine 5

Riot Games oficiálně oznámil, že nadcházející aktualizace VALORANT Patch 11.01 byla zrušena. Hlavní důvod? Studio se naplno soustředí na něco mnohem zásadnějšího, přechod celé hry na Unreal Engine 5. Tento technologický milník přijde spolu s patchem 11.02, který dorazí 29. července 2025. Veškeré změny původně plánované do 11.01 se přesouvají právě do této aktualizace.

Ranked ve VALORANTu ztrácí smysl. Hráči narážejí na smurfy i nespravedlnost

Ani s novými nástroji se Riot Games nedaří zajistit vyrovnané zápasy v hodnoceném režimu VALORANTu. Hráči si stěžují na nefér soupeře a výrazné výkyvy v úrovni jednotlivých her.

Ukrajina odstupuje z e-sportového šampionátu. Důvodem je účast Běloruska

Ukrajina se rozhodla bojkotovat část mistrovství světa v e-sportu, které se koná od 9. do 13. července v Prištině. Důvodem je to, že Bělorusku bylo povoleno účastnit se pod svou vlastní vlajkou. Ukrajinci to považují za nepřijatelné a odmítli se zúčastnit některých turnajů.

Režisér Overwatch 2 přiznává chyby. Blizzard se chce vrátit ke kořenům 

Herní režisér Overwatch 2, Aaron Keller, reagoval na dlouhodobou kritiku fanoušků, kteří se cítí zklamáni z nedostatku příběhového obsahu, zrušeného PvE režimu a absence nových animovaných scén. V rozhovoru otevřeně přiznal, že Blizzard ztratil směr, pokud jde o příběh a svět hry, a že cílem studia je se k těmto kořenům znovu vrátit.

Team Heretics vyhráli Valorant Esports World Cup 2025

Team Heretics ovládl světový šampionát ve Valorantu. Ve finále otočili zápas proti Fnatic a slaví první mezinárodní titul v historii své Valorant sekce. Fnatic přitom v úvodu jasně dominoval – Heretics smetli 13:4 a 13:1 na mapách Lotus a Sunset.

Speedrunning má potenciál stát se esportem

Rychlé probíhání hrami, známé jako speedrunning, je v herní komunitě fenoménem už tři desetiletí. To, jak hráči dokončují tituly co nejrychleji, často pomocí kreativních triků či exploitů, je nejen technicky náročné, ale i velmi zábavné ke sledování.

Esports World Cup 2025 odstartoval v Rijádu s rekordní dotací a globálním přesahem

Sedm týdnů, 2 000 hráčů, 25 turnajů, 24 her a prize pool přes 70 milionů dolarů. Největší esportová událost planety právě začala v saúdskoarabském Rijádu. Letošní ročník Esports World Cupu navazuje na překvapivý úspěch z roku 2024, ale s ještě vyššími ambicemi a očekáváním.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama