Esports Awards uspořádaly mimořádnou ceremonii k oslavě deseti let e-sportového vývoje. Udílení cen probíhalo 24. srpna 2025 v Rijádu během Esports World Cupu. Kromě prestižního ocenění bylo vyzdviženo několik klíčových osobností a momentů, které formovaly tuto dynamickou oblast.
Šlo o přehled největších úspěchů za uplynulé desetiletí. S více než 9,8 miliony hlasů od fanoušků se ale vítězství soustředila především na Riot Games a jeho největší titul League of Legends. Tento úspěch byl podpořen řadou ocenění, včetně vítězství Lee „Fakera“ Sang-hyeoka jako nejlepšího PC hráče desetiletí.
Dominance LoL a Riot Games
LoL získalo i cenu za hru desetiletí. Celkově šlo o šest ocenění zaměřených na tuto hru a její ekosystém, což tvořilo 43 % z celkového počtu ocenění. Faker, legenda LoL, navázal na své neuvěřitelné výkony v posledních letech, čímž potvrdil svůj status jedné z největších postav historie e-sportu.
Mathieu „ZywOo“ Herbaut byl oceněn jako průlomový hráč desetiletí. Francouzský zázrak v Counter-Strike: Global Offensive se vyhoupl na vrchol díky své rychlé adaptaci a vynikajícím výkonům. Jeho růst je příkladem nových talentů, kteří stále více dominují světové scéně.
Félix „xQc“ Lengyel získal titul streamera desetiletí. Tento kanadský streamer se stal jedním z největších jmen na platformě Twitch díky svým dynamickým a zábavným přenosům. V kategorii organizací bylo oceněno Team Liquid, které se díky stabilnímu výkonu a dlouhodobé přítomnosti v nejlepších titulech stalo organizací desetiletí.
Významné okamžiky v historii
Událost, která si zasloužila pozornost, byl League of Legends Worlds 2017, oceněná jako nejlepší živá událost. Tento ročník přitáhl masivní globální pozornost a vytvořil z LoL nejdůležitější e-sportovou disciplínu.
Letos však chybělo ocenění pro novináře desetiletí, což vyvolalo diskuse. Kritici upozorňují, že některé kategorie byly vynechány. Navíc pokračuje debata o partnerství s Esports World Cup Foundation, zejména kvůli politickým a etickým otázkám spojeným se Saudskou Arábií.
Ceremonie ukázala, jaký pokrok e-sporty udělaly v posledních deseti letech. Ocenění jako ta za tým desetiletí, které putovalo k T1, jen potvrzují rostoucí význam e-sportů na světové scéně.