3.8 C
Czech
Neděle 14. prosince 2025

Battlefield REDSEC Elite Series odkládají start kvůli technickým problémům

Battlefield hlásí nepříjemné zdržení. Společnost Electronic Arts oznámila odklad turnaje REDSEC Elite Series kvůli „neočekávanému technickému problému“, který zasáhl spravedlivý průběh soutěže. Posun se týká všech tří oblastí, kde se mělo hrát.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Esport pomáhá ukrajinským veteránům vrátit se do běžného života

Reklama

Po návratu z fronty se mnozí ukrajinští vojáci cítí odpojení od běžného světa. Programy postavené na esportu jim pomáhají znovu se začlenit – soutěžit, spolupracovat, budovat nové vztahy a zvládat agresi. Esport se tak stává nástrojem návratu do civilu.

Reklama

Denys Davydov, šéf Ukrajinské esportové komise a bývalý poradce obrany, vede také projekt rehabilitace veteránů skrze videohry. Zdůrazňuje, že právě esport nabízí možnost soutěžit bez ohledu na pohybová omezení, vzdálenost nebo zdravotní stav.

Z nemocnice do digitální arény

Program zahrnuje jak tělesně zdatné, tak zraněné vojáky. Hraní her podle Davydova pomáhá ulevit od psychické zátěže a zároveň umožňuje vojákům znovu zažít týmovou spolupráci a soutěžní napětí – beze zbraní.

Díky online přenosům se veteráni učí také další role v esportovém ekosystému: od komentátorů po organizátory turnajů. Rozvíjejí technické dovednosti, získávají motivaci a objevují možnosti dalšího uplatnění.

Esport jako start k návratu do sportu

Davydov sám má sportovní minulost, dříve se věnoval badmintonu, rugby i fotbalu. Tvrdí, že esport může být první krok zpět ke sportovní aktivitě – zlepšuje reflexy, prostorové vnímání i kognitivní schopnosti.

Reklama

Veteráni si podle něj díky esportu znovu budují vztah s vlastními dětmi, uvolňují napětí a znovu se učí vnímat civilní prostředí jako své místo. Ukrajina podle něj patří ke světové špičce v přístupu k esportu.

Sportovní režim i u klávesnice

Davydov upozorňuje, že dnešní profesionální týmy mají výživové poradce, psychoterapeuty i kondiční trenéry. „Fit hráči podávají lepší výkony než ti, kteří se neudržují,“ připomíná.

Za příklad dává ukrajinskou univerzitu, která už v roce 2022 připravila učebnici, jež propojuje fyzický trénink s výukou esportu. Podle Davydova rozvíjí videohry mimo jiné prostorovou představivost a schopnost plánovat budoucnost – a to je dovednost, kterou po návratu z války potřebuje každý.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Counter-Strike 2 turnaje bez hazardních sponzorů, rozhodlo Valve

Valve opět připomíná, že když přijde na Counter-Strike, konečné rozhodnutí je vždy na jeho straně. Nejnovější aktualizace turnajových podmínek pro Counter-Strike 2 totiž výrazně zasahuje do světa skinového hazardu, case opening webů a obchodování s kosmetickými předměty. A nejde o drobný detail v licenčních podmínkách, ale o změnu, která může zamíchat celým esportovým ekosystémem.

Battlefield REDSEC Elite Series odkládají start kvůli technickým problémům

Battlefield hlásí nepříjemné zdržení. Společnost Electronic Arts oznámila odklad turnaje REDSEC Elite Series kvůli „neočekávanému technickému problému“, který zasáhl spravedlivý průběh soutěže. Posun se týká všech tří oblastí, kde se mělo hrát.

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

Counter-Strike 2 turnaje bez hazardních sponzorů, rozhodlo Valve

Valve opět připomíná, že když přijde na Counter-Strike, konečné rozhodnutí je vždy na jeho straně. Nejnovější aktualizace turnajových podmínek pro Counter-Strike 2 totiž výrazně zasahuje do světa skinového hazardu, case opening webů a obchodování s kosmetickými předměty. A nejde o drobný detail v licenčních podmínkách, ale o změnu, která může zamíchat celým esportovým ekosystémem.

Battlefield REDSEC Elite Series odkládají start kvůli technickým problémům

Battlefield hlásí nepříjemné zdržení. Společnost Electronic Arts oznámila odklad turnaje REDSEC Elite Series kvůli „neočekávanému technickému problému“, který zasáhl spravedlivý průběh soutěže. Posun se týká všech tří oblastí, kde se mělo hrát.

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama