15.4 C
Czech
Sobota 19. července 2025

Ukrajina odstupuje z e-sportového šampionátu. Důvodem je účast Běloruska

Ukrajina se rozhodla bojkotovat část mistrovství světa v e-sportu, které se koná od 9. do 13. července v Prištině. Důvodem je to, že Bělorusku bylo povoleno účastnit se pod svou vlastní vlajkou. Ukrajinci to považují za nepřijatelné a odmítli se zúčastnit některých turnajů.

Ukrajina odstupuje z e-sportového šampionátu. Důvodem je účast Běloruska

Ukrajina se rozhodla bojkotovat část mistrovství světa v e-sportu, které se koná od 9. do 13. července v Prištině. Důvodem je to, že Bělorusku bylo povoleno účastnit se pod svou vlastní vlajkou. Ukrajinci to považují za nepřijatelné a odmítli se zúčastnit některých turnajů.

The International 11 fanoušky stále šokuje

Reklama

Podle informací z různých zdrojů bude produkční tým PGL, který je zodpovědný za první část International 11, zajišťovat produkci na dálku. Bude to poprvé, co se produkce skupinové fáze The International 11 nebude konat na stejném místě jako hlavní událost, a komunita hry Dota vyjádřila nad touto novinkou zklamání.

Reklama

Příprava na International 11 byla dosud trnitá – a tato nejnovější zpráva nepokoje nezastavila.

Podle nejnovějších informací budou talenty pro skupinovou fázi letecky přepravovány do Norska, kde má PGL své prezenční studio. To sice může vést k celkově levnějším nákladům než tahání produkce do Singapuru, ale skupinové fáze International se vždy odehrávaly osobně a umožňovaly spoustu obsahu a interakce během prvního týdne největšího turnaje Dota v roce.

To také znamená, že počet hráčů a analytiků, které budou moci fanoušci potkat na hlavním turnaji, bude menší a každý druhý rok, protože se letecky přepraví jen několik vybraných.

The International vyvolává u fanoušků hry Dota 2 kontroverze

Zklamání komunity hry Dota není způsobeno pouze touto jedinou změnou, ale celou řadou změn, které byly zavedeny v průběhu minulého týdne. International byl vždy bez sponzorů. Je to jediná akce, která je každoročně plně financována fanoušky Doty prostřednictvím Battle Passu a nepřijímá žádné externí sponzory.

Reklama

To se letos změnilo tím, že společnost PGL přijala sponzora gg.bet, velkého hráče na trhu hazardních her, na celou regionální kvalifikaci a skupinovou fázi.

Vstup sponzorů z oblasti hazardních her byl mezi fanoušky hry Dota předmětem sporů. Zatímco v minulosti sponzorovali nezávislé turnaje napříč scénou, The International byl vždy výjimkou. Letos byla tato hranice překročena a členové komunity hry Dota vyjádřili své zklamání.

Letošní Battle Pass je dalším bodem hněvu mezi fanoušky Doty. Nejvyšší úrovní kosmetických odměn v Dotě jsou vždy Arcana, složité skiny, které zcela změní vzhled hrdiny, s vlastními animacemi, zvuky zabití a alternativními formami.

Letos však byla první Arcana uvolněná pro veřejnost také nejdražší, její získání stálo kolem 250 dolarů, což je v ostrém kontrastu s cenou 35 dolarů, kterou měly před několika lety. Společnost Valve navíc tyto skiny časově zablokovala a hráči je nebudou moci získat po skončení International 11.

Rok 2022 se pomalu stává rokem změn pro Dotu jako esport. Vzhledem k tomu, že prize pool International 11 roste pomaleji než v posledních dvou letech, dávají hráči najevo svůj názor tím nejlepším způsobem, který znají – svými peněženkami. Ať už se po prvním osobním Internationalu po dvou letech stane cokoli, rok 2022 bude v Dotě rokem změn.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Valorant Mobile spouští esportovou scénu v Číně

Tencent a Riot Games představili první esportovou roadmapu pro Valorant Mobile. Během finále čtvrté sezony čínského národního turnaje na PC verzi hry oznámili spuštění vlastní mobilní soutěže pod vedením společného podniku TJ Sports.

G2 Esports spojuje síly se Smiley a slaví výročí vlastní módní kolekcí

Tým G2 Esports navázal spolupráci s legendární lifestylovou značkou Smiley a uvedl limitovanou módní kolekci. Ta kombinuje svět gamingu s optimismem a výraznou estetikou západního streetwearu. Produkty jsou od 17. července dostupné exkluzivně na webu G2.

VALORANT přeskočí patch 11.01, čeká ho přechod na Unreal Engine 5

Riot Games oficiálně oznámil, že nadcházející aktualizace VALORANT Patch 11.01 byla zrušena. Hlavní důvod? Studio se naplno soustředí na něco mnohem zásadnějšího, přechod celé hry na Unreal Engine 5. Tento technologický milník přijde spolu s patchem 11.02, který dorazí 29. července 2025. Veškeré změny původně plánované do 11.01 se přesouvají právě do této aktualizace.

Ranked ve VALORANTu ztrácí smysl. Hráči narážejí na smurfy i nespravedlnost

Ani s novými nástroji se Riot Games nedaří zajistit vyrovnané zápasy v hodnoceném režimu VALORANTu. Hráči si stěžují na nefér soupeře a výrazné výkyvy v úrovni jednotlivých her.

Ukrajina odstupuje z e-sportového šampionátu. Důvodem je účast Běloruska

Ukrajina se rozhodla bojkotovat část mistrovství světa v e-sportu, které se koná od 9. do 13. července v Prištině. Důvodem je to, že Bělorusku bylo povoleno účastnit se pod svou vlastní vlajkou. Ukrajinci to považují za nepřijatelné a odmítli se zúčastnit některých turnajů.

Režisér Overwatch 2 přiznává chyby. Blizzard se chce vrátit ke kořenům 

Herní režisér Overwatch 2, Aaron Keller, reagoval na dlouhodobou kritiku fanoušků, kteří se cítí zklamáni z nedostatku příběhového obsahu, zrušeného PvE režimu a absence nových animovaných scén. V rozhovoru otevřeně přiznal, že Blizzard ztratil směr, pokud jde o příběh a svět hry, a že cílem studia je se k těmto kořenům znovu vrátit.

Team Heretics vyhráli Valorant Esports World Cup 2025

Team Heretics ovládl světový šampionát ve Valorantu. Ve finále otočili zápas proti Fnatic a slaví první mezinárodní titul v historii své Valorant sekce. Fnatic přitom v úvodu jasně dominoval – Heretics smetli 13:4 a 13:1 na mapách Lotus a Sunset.

Speedrunning má potenciál stát se esportem

Rychlé probíhání hrami, známé jako speedrunning, je v herní komunitě fenoménem už tři desetiletí. To, jak hráči dokončují tituly co nejrychleji, často pomocí kreativních triků či exploitů, je nejen technicky náročné, ale i velmi zábavné ke sledování.

Esports World Cup 2025 odstartoval v Rijádu s rekordní dotací a globálním přesahem

Sedm týdnů, 2 000 hráčů, 25 turnajů, 24 her a prize pool přes 70 milionů dolarů. Největší esportová událost planety právě začala v saúdskoarabském Rijádu. Letošní ročník Esports World Cupu navazuje na překvapivý úspěch z roku 2024, ale s ještě vyššími ambicemi a očekáváním.

Valorant Mobile spouští esportovou scénu v Číně

Tencent a Riot Games představili první esportovou roadmapu pro Valorant Mobile. Během finále čtvrté sezony čínského národního turnaje na PC verzi hry oznámili spuštění vlastní mobilní soutěže pod vedením společného podniku TJ Sports.

G2 Esports spojuje síly se Smiley a slaví výročí vlastní módní kolekcí

Tým G2 Esports navázal spolupráci s legendární lifestylovou značkou Smiley a uvedl limitovanou módní kolekci. Ta kombinuje svět gamingu s optimismem a výraznou estetikou západního streetwearu. Produkty jsou od 17. července dostupné exkluzivně na webu G2.

VALORANT přeskočí patch 11.01, čeká ho přechod na Unreal Engine 5

Riot Games oficiálně oznámil, že nadcházející aktualizace VALORANT Patch 11.01 byla zrušena. Hlavní důvod? Studio se naplno soustředí na něco mnohem zásadnějšího, přechod celé hry na Unreal Engine 5. Tento technologický milník přijde spolu s patchem 11.02, který dorazí 29. července 2025. Veškeré změny původně plánované do 11.01 se přesouvají právě do této aktualizace.

Ranked ve VALORANTu ztrácí smysl. Hráči narážejí na smurfy i nespravedlnost

Ani s novými nástroji se Riot Games nedaří zajistit vyrovnané zápasy v hodnoceném režimu VALORANTu. Hráči si stěžují na nefér soupeře a výrazné výkyvy v úrovni jednotlivých her.

Ukrajina odstupuje z e-sportového šampionátu. Důvodem je účast Běloruska

Ukrajina se rozhodla bojkotovat část mistrovství světa v e-sportu, které se koná od 9. do 13. července v Prištině. Důvodem je to, že Bělorusku bylo povoleno účastnit se pod svou vlastní vlajkou. Ukrajinci to považují za nepřijatelné a odmítli se zúčastnit některých turnajů.

Režisér Overwatch 2 přiznává chyby. Blizzard se chce vrátit ke kořenům 

Herní režisér Overwatch 2, Aaron Keller, reagoval na dlouhodobou kritiku fanoušků, kteří se cítí zklamáni z nedostatku příběhového obsahu, zrušeného PvE režimu a absence nových animovaných scén. V rozhovoru otevřeně přiznal, že Blizzard ztratil směr, pokud jde o příběh a svět hry, a že cílem studia je se k těmto kořenům znovu vrátit.

Team Heretics vyhráli Valorant Esports World Cup 2025

Team Heretics ovládl světový šampionát ve Valorantu. Ve finále otočili zápas proti Fnatic a slaví první mezinárodní titul v historii své Valorant sekce. Fnatic přitom v úvodu jasně dominoval – Heretics smetli 13:4 a 13:1 na mapách Lotus a Sunset.

Speedrunning má potenciál stát se esportem

Rychlé probíhání hrami, známé jako speedrunning, je v herní komunitě fenoménem už tři desetiletí. To, jak hráči dokončují tituly co nejrychleji, často pomocí kreativních triků či exploitů, je nejen technicky náročné, ale i velmi zábavné ke sledování.

Esports World Cup 2025 odstartoval v Rijádu s rekordní dotací a globálním přesahem

Sedm týdnů, 2 000 hráčů, 25 turnajů, 24 her a prize pool přes 70 milionů dolarů. Největší esportová událost planety právě začala v saúdskoarabském Rijádu. Letošní ročník Esports World Cupu navazuje na překvapivý úspěch z roku 2024, ale s ještě vyššími ambicemi a očekáváním.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama