Splitgate 2 vsadil na rychlou akci a portálový systém, který ho už v první verzi vystřelil mezi fanoušky FPS. Jenže novinka přidala battle royale mód, agresivní marketing a kontroverze, které otřásly důvěrou komunity. Vývojáři teď stojí před otázkou, jestli se z jejich hry vůbec stane esportový titul.
Hra vyšla 6. června 2025 s velkou pompou. CEO 1047 Games Ian Proulx vstoupil na pódium Summer Game Festu s basebalovou pálkou a sloganem „Make FPS Great Again“. K tomu oznámil nový battle royale mód a ostře kritizoval Call of Duty. Politický tón sloganu a drahý balíček kosmetiky za 80 dolarů ale fanoušky spíš rozladily než nadchly.
Portály a potenciál
Portálový systém zůstává hlavní devizou hry. Umožňuje hráčům dynamicky měnit přístup ke střetům a překvapit protivníka ze všech směrů. S trochou kreativity se z mapy stává bludiště, kde vítězí timing a představivost. Právě tohle dělá ze Splitgate 2 arénovku s potenciálem pro soutěžní hraní.
Třífázová frakční struktura přidává na variabilitě: tank Sabrask, rychlý Aeros a podpůrný Meridian. Zbraně mají všechny stejné frakce, rozdíly tvoří schopnosti a vzhled. Vývojáři tak staví na férovosti, ale i na možnosti vyjádřit vlastní styl.
Esport? Možná. Ale ne hned
Oficiální soutěžní režim zatím chybí. Ranked mód ve hře není a ani žádný turnaj od vývojářů zatím oznámen nebyl. Komunita mezitím organizuje vlastní turnaje přes Discord a sleduje první talenty, které v arénách září. „Základy jsou solidní, gunplay funguje a portály přidávají na skill expression.“
Problémem zůstává matchmaking. Mnoho hráčů kritizuje systém založený na dovednostech i v neseřazených hrách. Právě na tomhle ztroskotala už nejedna FPS, která chtěla být „ta příští velká věc“.
Míč je na straně vývojářů
Bez oficiální podpory a investic žádná esportová scéna nevyroste. Splitgate 2 má základnu kolem 15 tisíc aktivních hráčů na Steamu. To není málo – ale nestačí to. Aby hra přežila v soutěžní sféře, potřebuje důvěru, turnaje a férový systém. Zábava tam je. Teď to chce důslednost.