21.7 C
Czech
Pátek 18. července 2025

G2 Esports spojuje síly se Smiley a slaví výročí vlastní módní kolekcí

Tým G2 Esports navázal spolupráci s legendární lifestylovou značkou Smiley a uvedl limitovanou módní kolekci. Ta kombinuje svět gamingu s optimismem a výraznou estetikou západního streetwearu. Produkty jsou od 17. července dostupné exkluzivně na webu G2.

Team Heretics vyhráli Valorant Esports World Cup 2025

Team Heretics ovládl světový šampionát ve Valorantu. Ve finále otočili zápas proti Fnatic a slaví první mezinárodní titul v historii své Valorant sekce. Fnatic přitom v úvodu jasně dominoval – Heretics smetli 13:4 a 13:1 na mapách Lotus a Sunset.

Sledovanost esportu se v Česku meziročně zvýšila o 34 procent. Nejvíce táhne LoL

Reklama

Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 34 %, v počtu odsledovaných hodin pak o 20 %. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou suverénně Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.

Reklama

Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok českých úspěchů a návratu publika. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od 7 organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2021. Studie porovnává soutěže v celkem 9 metrikách, které zahrnují výsledky ve sledovanosti, mediálním pokrytí a reflektují také celkovou výši prize poolu.

V 6 z 9 sledovaných metrikách se nejvýše umístila Sazka eLEAGUE, nejvyšší sledovanost na platformě Twitch pak měla liga Mastercard Hitpoint Masters. Vysokých čísel v analyzovaných metrikách dosáhly také soutěže Vodafone Mistrovství České republiky v počítačových hrách a COOL Ligy, které organizuje agentura PLAYzone.

Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se staly MOBA hra League of Legends, a Counter-Strike: Global Offensive. Meziročně se zájem diváků na platformě Twitch zvýšil o několik desítek procent (+34 % v počtu zhlédnutí a +20 % v počtu odsledovaných hodin). Nicméně organizátoři upouštějí od vysílání na platformě Facebook. Tam kumulovaná sledovanost poklesla o dvě třetiny.

„Analýza českých esportových soutěží je pro nás dlouhodobě velmi důležitá, neboť přinášíme partnerům našeho odvětví relevantní a měřitelná data. Zároveň se organizátoři mohou podívat, jak si vedou ve srovnání s ostatními a nastavit své strategie do dalších let. V neposlední řadě studie nabízí zájemcům z řad široké veřejnosti komplexní úvod do systému českých lig a turnajů,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

Reklama

Tradiční sporty mají nového soupeře

Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. V tomto ohledu jsou roky 2020 a 2021 velmi podobné. O 8 % vzrostl celkový počet článků, avšak hodnota AVE, která odráží hodnotu mediálního prostoru klesla, a to také o 8 %. V roce 2021 však byla situace jiná, neboť se obnovily velké sportovní akce a uskutečnilo se například fotbalové Euro či Olympijské hry v Tokiu. A právě o mediální prostor sportovních médií soupeří esporty a tradiční sporty stále častěji.

Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:

  • Největší počet živých zhlédnutí Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 912 315 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet odsledovaných hodin Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 629 339 hodin
  • Nejvyšší průměrný počet diváků Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 368 diváků
  • Nejvyšší počet současně sledujících diváků Twitch: Sazka eLEAGUE – 13 227 diváků
  • Nejvyšší počet zhlédnutí Facebook: Sazka eLEAGUE – 354 400 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 1 273 článků
  • Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 15,91 milionu korun
  • Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstup: Sazka eLEAGUE – 813,53 GRP
  • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): Sazka eLEAGUE – 1 164 000 korun.
Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Valorant Mobile spouští esportovou scénu v Číně

Tencent a Riot Games představili první esportovou roadmapu pro Valorant Mobile. Během finále čtvrté sezony čínského národního turnaje na PC verzi hry oznámili spuštění vlastní mobilní soutěže pod vedením společného podniku TJ Sports.

G2 Esports spojuje síly se Smiley a slaví výročí vlastní módní kolekcí

Tým G2 Esports navázal spolupráci s legendární lifestylovou značkou Smiley a uvedl limitovanou módní kolekci. Ta kombinuje svět gamingu s optimismem a výraznou estetikou západního streetwearu. Produkty jsou od 17. července dostupné exkluzivně na webu G2.

VALORANT přeskočí patch 11.01, čeká ho přechod na Unreal Engine 5

Riot Games oficiálně oznámil, že nadcházející aktualizace VALORANT Patch 11.01 byla zrušena. Hlavní důvod? Studio se naplno soustředí na něco mnohem zásadnějšího, přechod celé hry na Unreal Engine 5. Tento technologický milník přijde spolu s patchem 11.02, který dorazí 29. července 2025. Veškeré změny původně plánované do 11.01 se přesouvají právě do této aktualizace.

Ranked ve VALORANTu ztrácí smysl. Hráči narážejí na smurfy i nespravedlnost

Ani s novými nástroji se Riot Games nedaří zajistit vyrovnané zápasy v hodnoceném režimu VALORANTu. Hráči si stěžují na nefér soupeře a výrazné výkyvy v úrovni jednotlivých her.

Ukrajina odstupuje z e-sportového šampionátu. Důvodem je účast Běloruska

Ukrajina se rozhodla bojkotovat část mistrovství světa v e-sportu, které se koná od 9. do 13. července v Prištině. Důvodem je to, že Bělorusku bylo povoleno účastnit se pod svou vlastní vlajkou. Ukrajinci to považují za nepřijatelné a odmítli se zúčastnit některých turnajů.

Režisér Overwatch 2 přiznává chyby. Blizzard se chce vrátit ke kořenům 

Herní režisér Overwatch 2, Aaron Keller, reagoval na dlouhodobou kritiku fanoušků, kteří se cítí zklamáni z nedostatku příběhového obsahu, zrušeného PvE režimu a absence nových animovaných scén. V rozhovoru otevřeně přiznal, že Blizzard ztratil směr, pokud jde o příběh a svět hry, a že cílem studia je se k těmto kořenům znovu vrátit.

Team Heretics vyhráli Valorant Esports World Cup 2025

Team Heretics ovládl světový šampionát ve Valorantu. Ve finále otočili zápas proti Fnatic a slaví první mezinárodní titul v historii své Valorant sekce. Fnatic přitom v úvodu jasně dominoval – Heretics smetli 13:4 a 13:1 na mapách Lotus a Sunset.

Speedrunning má potenciál stát se esportem

Rychlé probíhání hrami, známé jako speedrunning, je v herní komunitě fenoménem už tři desetiletí. To, jak hráči dokončují tituly co nejrychleji, často pomocí kreativních triků či exploitů, je nejen technicky náročné, ale i velmi zábavné ke sledování.

Esports World Cup 2025 odstartoval v Rijádu s rekordní dotací a globálním přesahem

Sedm týdnů, 2 000 hráčů, 25 turnajů, 24 her a prize pool přes 70 milionů dolarů. Největší esportová událost planety právě začala v saúdskoarabském Rijádu. Letošní ročník Esports World Cupu navazuje na překvapivý úspěch z roku 2024, ale s ještě vyššími ambicemi a očekáváním.

Valorant Mobile spouští esportovou scénu v Číně

Tencent a Riot Games představili první esportovou roadmapu pro Valorant Mobile. Během finále čtvrté sezony čínského národního turnaje na PC verzi hry oznámili spuštění vlastní mobilní soutěže pod vedením společného podniku TJ Sports.

G2 Esports spojuje síly se Smiley a slaví výročí vlastní módní kolekcí

Tým G2 Esports navázal spolupráci s legendární lifestylovou značkou Smiley a uvedl limitovanou módní kolekci. Ta kombinuje svět gamingu s optimismem a výraznou estetikou západního streetwearu. Produkty jsou od 17. července dostupné exkluzivně na webu G2.

VALORANT přeskočí patch 11.01, čeká ho přechod na Unreal Engine 5

Riot Games oficiálně oznámil, že nadcházející aktualizace VALORANT Patch 11.01 byla zrušena. Hlavní důvod? Studio se naplno soustředí na něco mnohem zásadnějšího, přechod celé hry na Unreal Engine 5. Tento technologický milník přijde spolu s patchem 11.02, který dorazí 29. července 2025. Veškeré změny původně plánované do 11.01 se přesouvají právě do této aktualizace.

Ranked ve VALORANTu ztrácí smysl. Hráči narážejí na smurfy i nespravedlnost

Ani s novými nástroji se Riot Games nedaří zajistit vyrovnané zápasy v hodnoceném režimu VALORANTu. Hráči si stěžují na nefér soupeře a výrazné výkyvy v úrovni jednotlivých her.

Ukrajina odstupuje z e-sportového šampionátu. Důvodem je účast Běloruska

Ukrajina se rozhodla bojkotovat část mistrovství světa v e-sportu, které se koná od 9. do 13. července v Prištině. Důvodem je to, že Bělorusku bylo povoleno účastnit se pod svou vlastní vlajkou. Ukrajinci to považují za nepřijatelné a odmítli se zúčastnit některých turnajů.

Režisér Overwatch 2 přiznává chyby. Blizzard se chce vrátit ke kořenům 

Herní režisér Overwatch 2, Aaron Keller, reagoval na dlouhodobou kritiku fanoušků, kteří se cítí zklamáni z nedostatku příběhového obsahu, zrušeného PvE režimu a absence nových animovaných scén. V rozhovoru otevřeně přiznal, že Blizzard ztratil směr, pokud jde o příběh a svět hry, a že cílem studia je se k těmto kořenům znovu vrátit.

Team Heretics vyhráli Valorant Esports World Cup 2025

Team Heretics ovládl světový šampionát ve Valorantu. Ve finále otočili zápas proti Fnatic a slaví první mezinárodní titul v historii své Valorant sekce. Fnatic přitom v úvodu jasně dominoval – Heretics smetli 13:4 a 13:1 na mapách Lotus a Sunset.

Speedrunning má potenciál stát se esportem

Rychlé probíhání hrami, známé jako speedrunning, je v herní komunitě fenoménem už tři desetiletí. To, jak hráči dokončují tituly co nejrychleji, často pomocí kreativních triků či exploitů, je nejen technicky náročné, ale i velmi zábavné ke sledování.

Esports World Cup 2025 odstartoval v Rijádu s rekordní dotací a globálním přesahem

Sedm týdnů, 2 000 hráčů, 25 turnajů, 24 her a prize pool přes 70 milionů dolarů. Největší esportová událost planety právě začala v saúdskoarabském Rijádu. Letošní ročník Esports World Cupu navazuje na překvapivý úspěch z roku 2024, ale s ještě vyššími ambicemi a očekáváním.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama