Spoluzakladatel Rockstar Games a hlavní scénárista většiny her série Grand Theft Auto, Dan Houser, poprvé od svého odchodu z firmy promluvil o připravovaném titulu GTA 6. V exkluzivním rozhovoru na LA Comic Conu potvrdil, že na hře vůbec nepracoval, přesto je přesvědčen, že půjde o skvělou věc.
„Je to velké privilegium pracovat na něčem tak obrovském. Napsal jsem mnoho dílů a myslím, že svět už měl ode mě GTA dost,“ řekl podle IGN Houser s nadhledem. Dodal však, že i když nejde o příběh, který napsal, ani o postavy, které vytvořil, očekává, že výsledek bude skvělý a fanoušci se mají na co těšit.
Nejen na GTA se legenda podepsala
Houser je považován za hlavního architekta příběhů nejen v sérii GTA, ale také v Red Dead Redemption. Právě druhý díl westernové ságy označil za vrchol své kariéry. „Red Dead Redemption 2 bylo to nejlepší, na čem jsem kdy pracoval. Naprosto nejucelenější realizace otevřeného světa, konzistentní témata a emocionální cesta, kterou jsme hráčům nabídli,“ uvedl.
Mezi své oblíbené projekty zařadil i GTA 4, kde se tým poprvé výrazně posunul v přístupu k vyprávění, a také střední část GTA 5 s trojicí hratelných postav. „Nebyla bezchybná, ale fungovala tak hladce, že to na mě udělalo obrovský dojem,“ řekl.
Houser se rovněž vyjádřil k tomu, proč nikdy nevzniklo pokračování hry Bully. Hlavním důvodem podle něj byly „kapacitní limity“. „Pokud máte malý tvůrčí tým a omezené vedení, nemůžete dělat všechny projekty, které byste chtěli,“ přiznal.
Byl čas předat štafetu
Vývoj GTA 6 začal krátce po Houserově odchodu v roce 2020, kdy se Rockstar soustředil na úspěch Red Dead Redemption 2. Hra měla původně vyjít už na podzim 2025, ale studio oznámilo odklad na 26. května 2026. Rockstar se fanouškům omluvil s tím, že vývoj zabere více času, než se čekalo.
Houser mezitím založil vlastní společnost Absurd Ventures. Ta se věnuje nejen hrám, ale i dalším médiím. Už letos v listopadu vyjde jeho nová komiksová série American Caper, první oblouk má čítat 12 sešitů. Do týmu navíc nedávno přibyli zkušení vývojáři z bývalého studia Ascendant, kteří v Kalifornii vytvořili pobočku Absurd Marin.
Ačkoli GTA 6 provází obrovská očekávání a trailery lámou rekordy, Houser sám si zachovává odstup. „Bude to skvělá hra, ale už to není můj příběh,“ uzavřel.