Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.
Čína hlásí za rok 2025 tržby 29,331 miliardy jüanů, což je v přepočtu přes čtyři miliardy dolarů. Meziročně jde o růst o 6,4 procenta, tedy tempo, které drží scénu v bezpečném zeleném pásmu. Na výroční konferenci to oznámila organizace CADPA a potvrdila, že odvětví postupuje podle tří linií: širší společenské přijetí, propojování s dalšími sektory a posilování mezinárodní přítomnosti.
Největší část příjmů opět pochází z livestreamingu. Ten tvoří víc než osmdesát procent celé ekonomiky. Turnaje, kluby a další segmenty si berou jen menší zbytek. Publikum mezitím dál roste. V roce 2025 překročilo 495 milionů uživatelů, což je o něco víc než loni. Nejvíc peněz generují střílečky, za nimi následují MOBA a sportovní tituly.
Mobilní hry ovládají většinu trhu. Zaujímají téměř šedesát procent příjmů, zbytek tvoří počítačové hry, hybridní tituly a malé procento prohlížečových esportů. V žebříčcích nejvýdělečnějších her dominují na mobilech střílečky a MOBA. Na PC se drží hlavně střílečky.
Výrazně posílil i počet turnajů. Provincie po celé zemi hostily 142 profesionálních akcí bez výstavních prvků, což je o osmnáct víc než loni. Více než polovina proběhla čistě offline. Zbytek tvořily hybridní formáty nebo čistě online turnaje. Největšími centry offline akcí se staly Šanghaj, Čcheng-tu a Čchung-čching.
V zemi funguje 165 profesionálních klubů. Početné základny mají hlavně Šanghaj, Peking, Kanton a Šen-čen. Většina klubů hraje jen jeden titul. Jen malá část zvládá tři nebo čtyři hry zároveň.
Čínské tituly dál rostou i mimo domácí trh. Ve velkém se prosazují v jihovýchodní Asii, na Blízkém východě a v Latinské Americe. Klíčové turnaje přilákaly desítky milionů diváků a špičkové přenosy překonaly hranici 4,13 milionu sledujících v jednu chvíli.
Nadcházející sezona se zaměří na kvalitnější obsah, nové formy propojení esportu s dalšími oblastmi a hlubší mezinárodní spolupráci. Podle pořadatelů chce Čína posunout celý ekosystém na „vyšší úroveň struktury“ a udržet si náskok v globálním měřítku.

