Esport se potýká s poklesem příjmů ze sponzoringu a rostoucími náklady. Některé organizace proto omezují působení, nebo úplně končí. Riot se snaží motivovat týmy novým příjmovým fondem GRP a prodejem digitálního obsahu, ale zdraví celého ekosystému stojí hlavně na fanoušcích. Ti chtějí drama a napínavé příběhy.
Západní týmy sice občas dokážou překvapit, ale rozdíl proti Číně a Koreji zůstává velký. Pokud se výsledky stanou příliš předvídatelnými, příležitostní diváci začnou mizet. I proto má letošní Worlds zásadní roli: nabídnout překvapení, souboje na hraně a ukázat, že špičkový LoL esport není uzavřený jen pro několik regionů.
Možné scénáře
V ideálním případě by vítězství domácího týmu z LPL rozpoutalo v Číně novou vlnu nadšení, podobně jako titul Invictus Gaming v roce 2018. Silný výkon Evropanů či Američanů by pak vrátil naději západním fanouškům, že jejich regiony stále dokážou hrát s nejlepšími. A sledovanost by mohla překonat rekord 6,8 milionu diváků z roku 2024.
Naopak v nejhorším scénáři by znovu dominovaly korejské týmy a Západ by nedosáhl ani na čtvrtfinále. To by spolu s poklesem sledovanosti mohlo znamenat zásadní oslabení globálního zájmu.
Realita nejspíš dopadne někde mezi. Worlds 2025 ale jasně ukáže, zda LoL esports dokáže po patnácti letech znovu roznítit vášeň fanoušků, nebo zda bude varovným signálem o začátku stagnace.