7.2 C
Czech
Čtvrtek 11. prosince 2025

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Top 10 největších oblíbenců ve FIFĚ 22. Bez Ronalda nebo Kantého ani ránu

Reklama

FIFA 22 je dost možná tou nejlepší edicí série fotbalových simulátorů, která kdy vyšla. Zájemci mohou u téhle hry trávit volný čas už od začátku října, na jakékoliv recenze je ale ještě poměrně brzy. O tom, s kým hráči nejraději hrají, už ale jistou představu máme. Tohle je 10 nejoblíbenějších karet režimu Ultimate Team.

Reklama

Herní série FIFA píše svou historii už od roku 1993. Za dlouhá léta už spatřila světlo světa řada speciálních edicí, ale i těch tradičních, které charakterizují čísla následujícího roku. FIFA 22 vyšla v říjnu roku 2021, tedy zhruba před měsícem a půl. Popularitě se těší extrémní.

Ať už jde o kariérní režimy, klasický „Výkop“ nebo nejoblíbenější režim zvaný Ultimate Team, FIFA 22 táhne. Dnes se však zaměříme na poslední zmiňovanou věc, tedy zkráceně UT. Tam si každý zájemce sestaví tým s pomocí karet s fotbalisty. Jaké jsou ty nejlepší? Na to se pokusil odpovědět speciální web Futwiz.com.

Někteří jsou využívání jen zřídka, jiní táhnou neskutečným způsobem. V některých případech jde o klasické karty, v těch jiných o specialitky.

Cristiano Ronaldo

Fotbalista od pána Boha, který platí za jednoho z nejlepších hráčů posledních let. Během léta přestoupil do Manchesteru United, stejně jako celý tým ale letos ani on zatím nepodává ideální výkony. Ve FIFĚ je však jasnou jedničkou.

Reklama
  • Rating: 91
  • Cena na Xboxu: 650k
  • Cena na PlayStationu: 789k

Christopher Nkunku (Inform)

Nkunku hraje za RB Lipsko a daří se mu v německé Bundeslize i Lize mistrů. Zřejmě by nešlo o druhou nejoblíbenější postavu Ultimate Teamu, kdyby neměl kartu Inform, díky které má lepší stats. Na to se ale historie neptá.

  • Rating: 86
  • Cena na Xboxu: 79k
  • Cena na PlayStationu: 76.5k

Ousmane Dembele

Tohoto Francouze trápí s reálném životě zranění a v Barceloně se zatím příliš neprosadil, svou rychlostí ale trýzní hráče ve FIFĚ. Navíc je i celkem levný, což je pro zájemce o jeho kartu dalším plus.

  • Rating: 83
  • Cena na Xboxu: 8k
  • Cena na PlayStationu: 13.8k

N’Golo Kanté

Podle některých kandidát na Zlatý míč, podle jiných dokonalý záložník. Středopolař londýnské Chelsea si podmaňuje Premier League a vloni ovládl Ligu mistrů. Také ve FIFĚ jde o zvíře. I když za něj musí hráči náležitě zaplatit.

  • Rating: 90
  • Cena na Xboxu: 229k
  • Cena na PlayStationu: 319k

Maxwell Cornet (Rulebreakers)

Kmenový hráč Burnley je asi tím největším překvapením v žebříčku. Dostal kartu zvanou Rulebreakers, která mu zvyšuje hodnoty. Pozornost poutá zejména rychlost, moc lepších a rychlejších levých beků ve FIFĚ 22 zřejmě není.

  • Rating: 84
  • Cena na Xboxu: 59k
  • Cena na PlayStationu: 58.5k

Další pořadí:

  • Paul Pogba
  • Raphael Varane
  • Leon Goretzka (Inform)
  • Jonathan Bamba (Rulebreakers)
  • Presnel Kimpembe

Co vy? Kdo je hráčem, bez kterého byste se nemohli obejít?

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

COD League přichází o jisté příjmy, týmy řeší budoucnost

Call of Duty League míří do nové sezony s největší změnou za poslední roky. Activision ruší garantované příjmy pro týmy a tlačí ligu k finanční soběstačnosti. Úsporný krok přichází ve chvíli, kdy rostou náklady na provoz i hráčské platy a kdy se ukazuje, že většina organizací nedokáže prodat dost herních předmětů, aby mezery zacelila.

Team Cherry potvrdil DLC pro Silksong. Datum vydání je velkou neznámou

Hollow Knight: Silksong patří po svém zářijovém uvedení k nejhranějším titulům na Steamu a hráčská základna stále doufá, že Team Cherry začne rychle pracovat na dalším obsahu. Studio nyní skutečně potvrdilo, že DLC je ve vývoji, zároveň však přiznalo, že nemá tušení, kdy vyjde.

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

COD League přichází o jisté příjmy, týmy řeší budoucnost

Call of Duty League míří do nové sezony s největší změnou za poslední roky. Activision ruší garantované příjmy pro týmy a tlačí ligu k finanční soběstačnosti. Úsporný krok přichází ve chvíli, kdy rostou náklady na provoz i hráčské platy a kdy se ukazuje, že většina organizací nedokáže prodat dost herních předmětů, aby mezery zacelila.

Team Cherry potvrdil DLC pro Silksong. Datum vydání je velkou neznámou

Hollow Knight: Silksong patří po svém zářijovém uvedení k nejhranějším titulům na Steamu a hráčská základna stále doufá, že Team Cherry začne rychle pracovat na dalším obsahu. Studio nyní skutečně potvrdilo, že DLC je ve vývoji, zároveň však přiznalo, že nemá tušení, kdy vyjde.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama