Po bouřlivém a technickými problémy poznamenaném vydání hry MindsEye se konečně ozval i její hlavní představitel. Alex Hernandez, jenž ve hře ztvárnil postavu Jacoba Diaze, prohlásil, že zcela chápe zklamání fanoušků.
MindsEye, první titul od studia Build a Rocket Boy, které založil bývalý prezident Rockstar North Leslie Benzies, měl být velkým debutem. Místo toho se stal nejhůře hodnocenou hrou roku na Metacriticu, kde momentálně drží skóre 38 bodů ze 100 na základě 12 recenzí.
Fight your Fate. Get MindsEye Now.
— MindsEye (@MindsEyeGame) June 10, 2025
Available on PlayStation 5, Xbox Series X|S, and PC (Steam, Epic Game Store).
Watch the Official Launch Trailer – Director's Cut.
Get MindsEye: https://t.co/rNS8Ig2aks pic.twitter.com/79rsStpuHw
Technické problémy jako hlavní viník
Hlavním důvodem negativního přijetí jsou četné chyby a bugy, které sužovaly hru hned po vydání. Zatímco některé byly spíše úsměvné, jiné zásadně narušovaly hratelnost – situace připomíná nešťastný launch Cyberpunku 2077, kdy dokonce Sony nabízelo vrácení peněz.
Následky na sebe nenechaly dlouho čekat: studio Build a Rocket Boy čelí vlně propouštění, důvěra hráčů byla otřesena a budoucnost značky je nejistá.
Alex Hernandez promluvil
„MindsEye mělo složité přijetí,“ uvedl podle Dexerto Hernandez. „Jako hráč sám rozumím té frustraci. Když si koupíte něco za plnou cenu a produkt není hotový, je to zklamání. Myslím, že to napáchá víc škody než užitku. Vydat něco, co není na 100 % hotové, a přitom si účtovat plnou cenu – to nedává smysl.“
Přesto na práci na hře vzpomíná vesměs pozitivně. „Pracoval jsem s dobrými lidmi, kteří se snažili vytvořit něco skvělého. Herci do toho dali všechno a já si to opravdu užil,“ dodal.
Glitch? Směju se, říká herec
Hernandez si neodpustil ani lehce sebeironický komentář ke komickým bugům, které kolují po sociálních sítích. „Viděl jsem pár těch virálních videí. Jak se postava změní v nějakou podivnou příšeru… Tyhle věci mě baví. Mám pro ně slabost,“ zasmál se herec.
Realita vývoje her
Hernandez zároveň připomněl, jak náročná je samotná produkce hry. „Vytvořit hru je ohromný úkol. Není snadné rozjet nový projekt. I přes kritiku jsem hrdý na lidi, se kterými jsem pracoval,“ zdůraznil.
I přes technické problémy a nízké hodnocení tedy zůstává jasné, že v MindsEye byl potenciál – jen se ho nepodařilo naplnit. A přestože vývojáři čelí následkům a fanoušci jsou zklamaní, herec v tom vidí i něco dobrého: zkušenost, zábavu a lidský přístup.