Společnost CD PROJEKT RED v pondělí oznámila, že polské studio pracuje na novém dílu hry Zaklínač. Novinka bude vytvořena v Unreal Engine 5, nikoliv v REDengine, který byl použit pro Zaklínače 2 a Zaklínače 3.
Zaklínač pokračuje novou ságou
Posledním příspěvkem do série her o Zaklínači je kromě Gwentu Zaklínač 3: Divoký hon, který vyšel v roce 2015. Hra byla široce vychvalována a do značné míry je považována za jedno z nejlepších RPG všech dob.
O zaměření nové hry ani o jejím časovém zařazení do příběhu série zatím nebylo nic sděleno – k dispozici byla pouze slova “Nová sága začíná” spolu s teaserovým obrázkem. Vydavatel nicméně upřesnil, že za hrou bude stát nová spolupráce se společností Epic, která bude pohánět technologie.
“CD PROJEKT RED také oznámil, že v rámci víceletého strategického partnerství s Epic Games přejde na Unreal Engine 5. Tento nový vztah se společností Epic zahrnuje nejen licencování, ale i technický vývoj Unreal Engine 5, případně i potenciálních budoucích verzí Unreal Engine. Vývojáři ze společnosti CD PROJEKT RED budou spolupracovat s vývojáři ze společnosti Epic, přičemž hlavním cílem je pomoci přizpůsobit engine pro zážitky v otevřeném světě, počínaje vývojem další hry ze série Zaklínač,“ uvedl vydavatel CD PROJEKT v tiskové zprávě.
Paweł Zawodny, technologický ředitel společnosti CD PROJEKT RED, v prohlášení vysvětlil, že jejich přechod na RED 2.0 bude mnohem více zaměřen na technologie a že z tohoto důvodu navázali spolupráci se společností Epic Games. V minulosti bylo studio nuceno vynakládat mnoho prostředků na přizpůsobení svého enginu pro budoucí vydání a že přechod na Unreal Engine 5 jim umožní snadněji zajistit budoucnost.
Exkluzivita jen pro Epic Games Store? Nikoliv.
Navzdory tomu, že CD PROJEKT RED spolupracuje s Epic Games, vydavatel v následném tweetu potvrdil, že nová hra Zaklínač nebude exkluzivní pro jeden obchod, což znamená, že si ji fanoušci budou moci zakoupit i mimo Epic Games Store.
Pověst CD PROJEKTu dostala při vydání Cyberpunku 2077 zabrat kvůli mnoha technickým problémům hry a nesplněným slibům, což poškodilo důvěru mezi hráči a vydavatelem. Studio také potvrdilo, že Cyberpunk 2077 bude i nadále používat REDengine pro své nadcházející a nejspíše jediné rozšíření.