5.2 C
Czech
Sobota 15. listopadu 2025

Riot Games uzavírá strategické partnerství s Globantem

Riot Games spojil síly s technologickou firmou Globant. Nové strategické partnerství má trvat několik let a zaměřuje se na využití umělé inteligence a rozvoj mobilních integrací v esportech. Globant se stává digitálním partnerem Riotu a bude pomáhat zlepšit zážitky fanoušků i hráčů při sledování soutěží.

Riot Games uzavírá strategické partnerství s Globantem

Riot Games spojil síly s technologickou firmou Globant. Nové strategické partnerství má trvat několik let a zaměřuje se na využití umělé inteligence a rozvoj mobilních integrací v esportech. Globant se stává digitálním partnerem Riotu a bude pomáhat zlepšit zážitky fanoušků i hráčů při sledování soutěží.

Nejpopulárnější esports týmy za posledních sedm let

Reklama

Svět esportu zaznamenal za posledních sedm let fenomenální nárůst sledovanosti, některé týmy ale dominují v počtu sledovaných hodin. Které organizace přitahují nejvíce diváků a jaké faktory přispívají k jejich úspěchu? Pojďme se podívat na pět nejsledovanějších esports týmů za posledních sedm let.

Reklama

V oblasti esportu je sledovanost klíčovým faktorem pro úspěch organizací. S rostoucím zájmem o kompetetivní hry mají týmy a organizátoři turnajů možnost oslovení širokého publika prostřednictvím streamování na platformách jako Twitch a YouTube. Některé týmy mají výjimečnou sledovanost, což jim zajišťuje lukrativní sponzorské smlouvy a příležitosti pro rozvoj.

Top 5 nejvíce sledovaných esports týmů

Jak uvádí server Esports Insider, na prvním místě v žebříčku se drží Team Liquid, který s neuvěřitelnými 864 miliony hodin sledování překonává ostatní organizace. Team Liquid byl založen v roce 2000 a má široké spektrum týmů ve více než 20 hrách. Jeho úspěchy sahají od titulu v Dota 2 po vítězství v Counter-Strike. Team Liquid je také známý jako správce Liquipedia, populární encyklopedie pro esport.

Na druhém místě se umístil T1, který dosáhl 789 milionů hodin sledování. Hlavní úspěch T1 spočívá v téměř výhradním zaměření na League of Legends, kde tým vybojoval čtyři tituly mistrovství světa. Vlastněný společností T1 a Comcast Spectacor, je T1 příkladem trvalého úspěchu ve světě esports.

Třetí příčku obsadila organizace G2 Esports s 786 miliony hodin sledování. Organizace, založená v roce 2014, kombinuje agresivní marketing a úspěchy v různách hrách, od League of Legends po VALORANT. G2 se pyšní vítězstvími v evropských ligách a úspěchy v Rainbow Six: Siege.

Reklama

Na čtvrtém místě je Fnatic, známý svými úspěchy v Counter-Strike a League of Legends, se 588 miliony hodin sledování. Tato organizace, založená v roce 2004, byla jedním z prvních velkých jmen v evropské esports scéně a stále zůstává významným hráčem na trhu.

Na pátém místě se umístila organizace Natus Vincere (NAVI), s 571 miliony hodin sledování. Tento ukrajinský tým je známý především díky svému Counter-Strike týmu, který vyhrál mnoho významných turnajů a je jedním z nejúspěšnějších v historii této hry.

S rostoucím zájmem o esports se dá očekávat, že tyto týmy budou i nadále dominovat v popularitě. Je však také možné, že se k této elitní skupině přidají nové organizace, zvláště s rozvojem lokálních scén v Asii a na Blízkém východě, kde se odehrávají zajímavé turnaje a soutěže.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Falcons a FURIA postupují do semifinále BLAST Rivals Fall 2025

Turnaj BLAST Rivals Fall 2025 v Hongkongu má za sebou skupinovou část a je jasno o prvních semifinalistech. Ze skupin vyšli nejlépe Falcons a FURIA, kteří si přímo zajistili místo mezi čtyřmi nejlepšími. Turnaj s prize poolem 350 tisíc dolarů tak míří do nejnapínavější fáze.

Čtyři hráči Northwoodu postoupili na světové finále Overwatch ve Švédsku

Northwood University se opět představí na světové esportové scéně. Čtyři studenti univerzity se kvalifikovali na Overwatch Champions Series World Finals, které se uskuteční od 26. listopadu do 1. prosince ve Stockholmu.

Ghost of Yotei prodal 3,3 milionu kopií za první měsíc

Sony oficiálně potvrdilo, že akční adventura Ghost of Yotei od studia Sucker Punch prodala během prvního měsíce na trhu 3,3 milionu kopií. Hra vyšla exkluzivně pro PlayStation 5, a to 2. října 2025. Čísla zahrnují prodeje do 2. listopadu. I když Sony k výsledku nepřidalo žádný komentář, fanoušci i analytici už začali porovnávat prodejní úspěch novinky s jejím legendárním předchůdcem.

KATSEYE spojily síly s Valorantem pro inkluzivní kampaň Game Changers

Korejsko-americká skupina KATSEYE oživila svůj hit M.I.A. v nové verzi pro hru Valorant. Remix vznikl u příležitosti letošního šampionátu Game Changers, který se koná v Soulu a zaměřuje se na podporu žen a hráček z marginalizovaných skupin v esportu. Pro jednu z členek skupiny, Megan, jde o splněný sen.

Honor of Kings ovládl stadion v Pekingu a stanovil světový rekord

Když se řekne e-sport, většina lidí si vybaví League of Legends nebo Counter-Strike. Jenže v Asii už hlavní pozornost patří mobilním hrám. Jejich popularita roste tak rychle, že dokážou zaplnit i stadion pro desítky tisíc lidí.

GTA 6 znovu odloženo. Rockstar posouvá vydání na listopad 2026

Fanoušci GTA 6 si budou muset počkat ještě déle, než bylo původně plánováno. Společnost Rockstar Games oficiálně potvrdila, že očekávaný titul vyjde až 19. listopadu 2026. Jedná se už v pořadí o druhé posunutí. Vývojáři se tak ocitají pod ještě větším tlakem. Hra nesmí být dobrá, musí být dokonalá. 

Sentinels opouští esport titul Marvel Rivals

Americká esportová organizace Sentinels oznámila, že ukončí působení ve hře Marvel Rivals. Důvodem je chybějící systém sdílení příjmů, který by týmům pomáhal financovat provoz. „Když a pokud NetEase spustí program s motivační podporou pro týmy, rozhodnutí přehodnotíme,“ uvedli Sentinels ve svém prohlášení.

Riot Games uzavírá strategické partnerství s Globantem

Riot Games spojil síly s technologickou firmou Globant. Nové strategické partnerství má trvat několik let a zaměřuje se na využití umělé inteligence a rozvoj mobilních integrací v esportech. Globant se stává digitálním partnerem Riotu a bude pomáhat zlepšit zážitky fanoušků i hráčů při sledování soutěží.

League of Legends Worlds 2026 míří do Texasu a New Yorku

Riot Games odhalil, jak bude vypadat rok 2026 v kompetitivním League of Legends. Světové finále se po čtyřech letech vrátí do Severní Ameriky, a to rovnou do dvou měst. Kromě toho se rozroste první mezinárodní akce sezony First Stand a Mid-Season Invitational se znovu podívá do Jižní Koreje.

Singapur uznal esport jako oficiální sport

Singapur udělal zásadní krok k tomu, aby se esport stal plnohodnotnou součástí jeho sportovního systému. Parlament projednává návrh zákona Singapore Sports Council (Amendment) Bill 2025, který má rozšířit definici „sportu“ o disciplíny jako šachy či právě esport.

Falcons a FURIA postupují do semifinále BLAST Rivals Fall 2025

Turnaj BLAST Rivals Fall 2025 v Hongkongu má za sebou skupinovou část a je jasno o prvních semifinalistech. Ze skupin vyšli nejlépe Falcons a FURIA, kteří si přímo zajistili místo mezi čtyřmi nejlepšími. Turnaj s prize poolem 350 tisíc dolarů tak míří do nejnapínavější fáze.

Čtyři hráči Northwoodu postoupili na světové finále Overwatch ve Švédsku

Northwood University se opět představí na světové esportové scéně. Čtyři studenti univerzity se kvalifikovali na Overwatch Champions Series World Finals, které se uskuteční od 26. listopadu do 1. prosince ve Stockholmu.

Ghost of Yotei prodal 3,3 milionu kopií za první měsíc

Sony oficiálně potvrdilo, že akční adventura Ghost of Yotei od studia Sucker Punch prodala během prvního měsíce na trhu 3,3 milionu kopií. Hra vyšla exkluzivně pro PlayStation 5, a to 2. října 2025. Čísla zahrnují prodeje do 2. listopadu. I když Sony k výsledku nepřidalo žádný komentář, fanoušci i analytici už začali porovnávat prodejní úspěch novinky s jejím legendárním předchůdcem.

KATSEYE spojily síly s Valorantem pro inkluzivní kampaň Game Changers

Korejsko-americká skupina KATSEYE oživila svůj hit M.I.A. v nové verzi pro hru Valorant. Remix vznikl u příležitosti letošního šampionátu Game Changers, který se koná v Soulu a zaměřuje se na podporu žen a hráček z marginalizovaných skupin v esportu. Pro jednu z členek skupiny, Megan, jde o splněný sen.

Honor of Kings ovládl stadion v Pekingu a stanovil světový rekord

Když se řekne e-sport, většina lidí si vybaví League of Legends nebo Counter-Strike. Jenže v Asii už hlavní pozornost patří mobilním hrám. Jejich popularita roste tak rychle, že dokážou zaplnit i stadion pro desítky tisíc lidí.

GTA 6 znovu odloženo. Rockstar posouvá vydání na listopad 2026

Fanoušci GTA 6 si budou muset počkat ještě déle, než bylo původně plánováno. Společnost Rockstar Games oficiálně potvrdila, že očekávaný titul vyjde až 19. listopadu 2026. Jedná se už v pořadí o druhé posunutí. Vývojáři se tak ocitají pod ještě větším tlakem. Hra nesmí být dobrá, musí být dokonalá. 

Sentinels opouští esport titul Marvel Rivals

Americká esportová organizace Sentinels oznámila, že ukončí působení ve hře Marvel Rivals. Důvodem je chybějící systém sdílení příjmů, který by týmům pomáhal financovat provoz. „Když a pokud NetEase spustí program s motivační podporou pro týmy, rozhodnutí přehodnotíme,“ uvedli Sentinels ve svém prohlášení.

Riot Games uzavírá strategické partnerství s Globantem

Riot Games spojil síly s technologickou firmou Globant. Nové strategické partnerství má trvat několik let a zaměřuje se na využití umělé inteligence a rozvoj mobilních integrací v esportech. Globant se stává digitálním partnerem Riotu a bude pomáhat zlepšit zážitky fanoušků i hráčů při sledování soutěží.

League of Legends Worlds 2026 míří do Texasu a New Yorku

Riot Games odhalil, jak bude vypadat rok 2026 v kompetitivním League of Legends. Světové finále se po čtyřech letech vrátí do Severní Ameriky, a to rovnou do dvou měst. Kromě toho se rozroste první mezinárodní akce sezony First Stand a Mid-Season Invitational se znovu podívá do Jižní Koreje.

Singapur uznal esport jako oficiální sport

Singapur udělal zásadní krok k tomu, aby se esport stal plnohodnotnou součástí jeho sportovního systému. Parlament projednává návrh zákona Singapore Sports Council (Amendment) Bill 2025, který má rozšířit definici „sportu“ o disciplíny jako šachy či právě esport.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama