2.7 C
Czech
Čtvrtek 4. prosince 2025

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Nejpopulárnější esports týmy za posledních sedm let

Reklama

Svět esportu zaznamenal za posledních sedm let fenomenální nárůst sledovanosti, některé týmy ale dominují v počtu sledovaných hodin. Které organizace přitahují nejvíce diváků a jaké faktory přispívají k jejich úspěchu? Pojďme se podívat na pět nejsledovanějších esports týmů za posledních sedm let.

Reklama

V oblasti esportu je sledovanost klíčovým faktorem pro úspěch organizací. S rostoucím zájmem o kompetetivní hry mají týmy a organizátoři turnajů možnost oslovení širokého publika prostřednictvím streamování na platformách jako Twitch a YouTube. Některé týmy mají výjimečnou sledovanost, což jim zajišťuje lukrativní sponzorské smlouvy a příležitosti pro rozvoj.

Top 5 nejvíce sledovaných esports týmů

Jak uvádí server Esports Insider, na prvním místě v žebříčku se drží Team Liquid, který s neuvěřitelnými 864 miliony hodin sledování překonává ostatní organizace. Team Liquid byl založen v roce 2000 a má široké spektrum týmů ve více než 20 hrách. Jeho úspěchy sahají od titulu v Dota 2 po vítězství v Counter-Strike. Team Liquid je také známý jako správce Liquipedia, populární encyklopedie pro esport.

Na druhém místě se umístil T1, který dosáhl 789 milionů hodin sledování. Hlavní úspěch T1 spočívá v téměř výhradním zaměření na League of Legends, kde tým vybojoval čtyři tituly mistrovství světa. Vlastněný společností T1 a Comcast Spectacor, je T1 příkladem trvalého úspěchu ve světě esports.

Třetí příčku obsadila organizace G2 Esports s 786 miliony hodin sledování. Organizace, založená v roce 2014, kombinuje agresivní marketing a úspěchy v různách hrách, od League of Legends po VALORANT. G2 se pyšní vítězstvími v evropských ligách a úspěchy v Rainbow Six: Siege.

Reklama

Na čtvrtém místě je Fnatic, známý svými úspěchy v Counter-Strike a League of Legends, se 588 miliony hodin sledování. Tato organizace, založená v roce 2004, byla jedním z prvních velkých jmen v evropské esports scéně a stále zůstává významným hráčem na trhu.

Na pátém místě se umístila organizace Natus Vincere (NAVI), s 571 miliony hodin sledování. Tento ukrajinský tým je známý především díky svému Counter-Strike týmu, který vyhrál mnoho významných turnajů a je jedním z nejúspěšnějších v historii této hry.

S rostoucím zájmem o esports se dá očekávat, že tyto týmy budou i nadále dominovat v popularitě. Je však také možné, že se k této elitní skupině přidají nové organizace, zvláště s rozvojem lokálních scén v Asii a na Blízkém východě, kde se odehrávají zajímavé turnaje a soutěže.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

COD League přichází o jisté příjmy, týmy řeší budoucnost

Call of Duty League míří do nové sezony s největší změnou za poslední roky. Activision ruší garantované příjmy pro týmy a tlačí ligu k finanční soběstačnosti. Úsporný krok přichází ve chvíli, kdy rostou náklady na provoz i hráčské platy a kdy se ukazuje, že většina organizací nedokáže prodat dost herních předmětů, aby mezery zacelila.

Team Cherry potvrdil DLC pro Silksong. Datum vydání je velkou neznámou

Hollow Knight: Silksong patří po svém zářijovém uvedení k nejhranějším titulům na Steamu a hráčská základna stále doufá, že Team Cherry začne rychle pracovat na dalším obsahu. Studio nyní skutečně potvrdilo, že DLC je ve vývoji, zároveň však přiznalo, že nemá tušení, kdy vyjde.

Weibo a T1 si prodloužily účast na světovém finále OWCS

Weibo Gaming a T1 zvládly dva vyřazovací duely a udržely se ve hře na světovém finále Overwatch Champions Series ve Stockholmu. Oba týmy v pátek prošly spodní částí pavouka a poslaly domů další soupeře. V neděli je čeká boj o postup do závěrečných kol.

Assassin’s Creed Shadows nedostane druhé rozšíření. Ubisoft sází na menší obsah

Velké překvapení pro fanoušky série Assassin’s Creed. Ubisoft potvrdil, že Assassin’s Creed Shadows už nedostane druhé velké příběhové rozšíření, které dříve mělo být součástí zrušeného season passu. Po zářijovém Claws of Awaji, zhruba desetihodinové expanzi distribuované zdarma jako omluva za odklad hry, tak víc velkých DLC nečekejte.

Call of Duty: Black Ops 7 v Evropě propadlo na dno 

Evropský launch Call of Duty: Black Ops 7 dopadl výrazně hůře, než kdokoli očekával. Prodeje se propadly nejen proti konkurenčnímu Battlefield 6, ale také oproti loňskému Black Ops 6. Přesto ale čísla nemusí ukazovat celý příběh. Do výsledků totiž zasahuje Game Pass, digitální distribuce i proměna toho, co dnes vlastně znamená úspěch.

League of Legends chystá poslední patch roku. Riot ladí šampiony i džungli

Riot Games představil náhled patche 25.24, který uzavře letošní rok. Aktualizace přináší několik menších úprav šampionů, změny v runách i lehké zásahy do džungle. Největší pozornost poutá plánované oslabení Zaahena, který zůstává i po mikropatchi silnější, než by měl.

Hra Helldivers 2 rozšířila arzenál o minigun, dron i nová brnění

Do Helldivers 2 míří další obsah a tentokrát jde o prvky, o které si komunita říkala už od vydání. Prémiový Warbond s názvem Python Commandos, laděný do džunglové tematiky, nabídne od 2. prosince nové sady zbrojí i několik zbraní, které patří k nejžádanějším v celé hře. Největší pozornost pochopitelně přitahuje přidaný minigun, který v Helldivers 2 výrazně chyběl už při launchi.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

COD League přichází o jisté příjmy, týmy řeší budoucnost

Call of Duty League míří do nové sezony s největší změnou za poslední roky. Activision ruší garantované příjmy pro týmy a tlačí ligu k finanční soběstačnosti. Úsporný krok přichází ve chvíli, kdy rostou náklady na provoz i hráčské platy a kdy se ukazuje, že většina organizací nedokáže prodat dost herních předmětů, aby mezery zacelila.

Team Cherry potvrdil DLC pro Silksong. Datum vydání je velkou neznámou

Hollow Knight: Silksong patří po svém zářijovém uvedení k nejhranějším titulům na Steamu a hráčská základna stále doufá, že Team Cherry začne rychle pracovat na dalším obsahu. Studio nyní skutečně potvrdilo, že DLC je ve vývoji, zároveň však přiznalo, že nemá tušení, kdy vyjde.

Weibo a T1 si prodloužily účast na světovém finále OWCS

Weibo Gaming a T1 zvládly dva vyřazovací duely a udržely se ve hře na světovém finále Overwatch Champions Series ve Stockholmu. Oba týmy v pátek prošly spodní částí pavouka a poslaly domů další soupeře. V neděli je čeká boj o postup do závěrečných kol.

Assassin’s Creed Shadows nedostane druhé rozšíření. Ubisoft sází na menší obsah

Velké překvapení pro fanoušky série Assassin’s Creed. Ubisoft potvrdil, že Assassin’s Creed Shadows už nedostane druhé velké příběhové rozšíření, které dříve mělo být součástí zrušeného season passu. Po zářijovém Claws of Awaji, zhruba desetihodinové expanzi distribuované zdarma jako omluva za odklad hry, tak víc velkých DLC nečekejte.

Call of Duty: Black Ops 7 v Evropě propadlo na dno 

Evropský launch Call of Duty: Black Ops 7 dopadl výrazně hůře, než kdokoli očekával. Prodeje se propadly nejen proti konkurenčnímu Battlefield 6, ale také oproti loňskému Black Ops 6. Přesto ale čísla nemusí ukazovat celý příběh. Do výsledků totiž zasahuje Game Pass, digitální distribuce i proměna toho, co dnes vlastně znamená úspěch.

League of Legends chystá poslední patch roku. Riot ladí šampiony i džungli

Riot Games představil náhled patche 25.24, který uzavře letošní rok. Aktualizace přináší několik menších úprav šampionů, změny v runách i lehké zásahy do džungle. Největší pozornost poutá plánované oslabení Zaahena, který zůstává i po mikropatchi silnější, než by měl.

Hra Helldivers 2 rozšířila arzenál o minigun, dron i nová brnění

Do Helldivers 2 míří další obsah a tentokrát jde o prvky, o které si komunita říkala už od vydání. Prémiový Warbond s názvem Python Commandos, laděný do džunglové tematiky, nabídne od 2. prosince nové sady zbrojí i několik zbraní, které patří k nejžádanějším v celé hře. Největší pozornost pochopitelně přitahuje přidaný minigun, který v Helldivers 2 výrazně chyběl už při launchi.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama