10.8 C
Czech
Pátek 14. listopadu 2025

Sentinels opouští esport titul Marvel Rivals

Americká esportová organizace Sentinels oznámila, že ukončí působení ve hře Marvel Rivals. Důvodem je chybějící systém sdílení příjmů, který by týmům pomáhal financovat provoz. „Když a pokud NetEase spustí program s motivační podporou pro týmy, rozhodnutí přehodnotíme,“ uvedli Sentinels ve svém prohlášení.

League of Legends Worlds 2026 míří do Texasu a New Yorku

Riot Games odhalil, jak bude vypadat rok 2026 v kompetitivním League of Legends. Světové finále se po čtyřech letech vrátí do Severní Ameriky, a to rovnou do dvou měst. Kromě toho se rozroste první mezinárodní akce sezony First Stand a Mid-Season Invitational se znovu podívá do Jižní Koreje.

Apex Legends čelí úpadku hráčů i esport diváků

Reklama

Popularita hry Apex Legends, která byla poprvé spuštěna v roce 2019, postupně klesá. Údaje naznačují pokles hráčské základny i diváckého zájmu, ale lze v tom vidět i šanci na obrat. Jaká je tedy aktuální situace a co nás čeká dál?

Reklama

Apex Legends, populární battle royale hra od společnosti EA, zažila od svého uvedení na trh v roce 2019 mnoho úspěchů. Během prvních 72 hodin od vydání si hru stáhlo více než 10 milionů hráčů, a během jednoho měsíce se tento počet vyšplhal na neuvěřitelných 50 milionů. V roce 2019 byla hra Apex Legends oceněna titulem Best Multiplayer Game na The Game Awards a v roce 2021 debutoval velice úspěšný turnaj Apex Legends Global Series (ALGS). Nyní se ale objevují znepokojivá čísla, která ukazují na docela velký pád v popularitě.

Hra nyní dosáhla nejnižšího počtu aktivních hráčů od svého uvedení. Podle serveru Steam Charts hru v prosinci 2024 najednou hrálo maximálně 174 000 hráčů, zatímco v roce 2022 vrcholil zájem až na 630 000 hráčích. Průměrný počet hráčů denně je nyní kolem 73 tisíc, což je skoro o polovinu méně, než před rokem.

Pohled na divácké statistiky v esportu je také znepokojivý. Jak uvádí server Esport Bets, v roce 2023 byl sice maximální počet diváků rekordní, konkrétně 704 938, ale v roce 2024 toto číslo kleslo na 567 582. Na platformě Twitch se průměrná sledovanost snížila na přibližně 30 – 40 % hodnot z roku 2022, což svědčí o klesajícím zájmu jak ze strany hráčů, tak diváků.

Odcházení profesionálních hráčů a týmů

Dalším alarmujícím znamením o popularitě Apex Legends je odchod profesionálních hráčů a týmů. V poslední dvou letech byla mnohá známá jména na esport scéně, jako Konstantin „Hardecki“ Kozlov, přetahována k jiným titulům, například k Deadlocku. Organizace jako Entropiq, 100 Thieves, BLEED, G2 a další se rovněž rozhodly opustit Apex Legends.

Reklama

Rozvíjející se konkurence v esportu a nedostatek relevantních aktualizací může vést k tomu, že přitažlivost hry klesá. Důležitou roli hraje také nedostatek turnajů mimo hlavní sezónu. I přes výše zmíněné problémy bychom však neměli Apex Legends úplně odepsat. Koncem ledna začne ALGS Championship, nejpopulárnější turnaj roku, který může všechno změnit. Kromě toho se předpokládá, že vývojáři plánují tento rok s cílem obnovit zájem o hru. A protože je Apex Legends zdarma, může se zájem o hru rychle vrátit při jedné zajímavé aktualizaci.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Falcons a FURIA postupují do semifinále BLAST Rivals Fall 2025

Turnaj BLAST Rivals Fall 2025 v Hongkongu má za sebou skupinovou část a je jasno o prvních semifinalistech. Ze skupin vyšli nejlépe Falcons a FURIA, kteří si přímo zajistili místo mezi čtyřmi nejlepšími. Turnaj s prize poolem 350 tisíc dolarů tak míří do nejnapínavější fáze.

Čtyři hráči Northwoodu postoupili na světové finále Overwatch ve Švédsku

Northwood University se opět představí na světové esportové scéně. Čtyři studenti univerzity se kvalifikovali na Overwatch Champions Series World Finals, které se uskuteční od 26. listopadu do 1. prosince ve Stockholmu.

Ghost of Yotei prodal 3,3 milionu kopií za první měsíc

Sony oficiálně potvrdilo, že akční adventura Ghost of Yotei od studia Sucker Punch prodala během prvního měsíce na trhu 3,3 milionu kopií. Hra vyšla exkluzivně pro PlayStation 5, a to 2. října 2025. Čísla zahrnují prodeje do 2. listopadu. I když Sony k výsledku nepřidalo žádný komentář, fanoušci i analytici už začali porovnávat prodejní úspěch novinky s jejím legendárním předchůdcem.

KATSEYE spojily síly s Valorantem pro inkluzivní kampaň Game Changers

Korejsko-americká skupina KATSEYE oživila svůj hit M.I.A. v nové verzi pro hru Valorant. Remix vznikl u příležitosti letošního šampionátu Game Changers, který se koná v Soulu a zaměřuje se na podporu žen a hráček z marginalizovaných skupin v esportu. Pro jednu z členek skupiny, Megan, jde o splněný sen.

Honor of Kings ovládl stadion v Pekingu a stanovil světový rekord

Když se řekne e-sport, většina lidí si vybaví League of Legends nebo Counter-Strike. Jenže v Asii už hlavní pozornost patří mobilním hrám. Jejich popularita roste tak rychle, že dokážou zaplnit i stadion pro desítky tisíc lidí.

GTA 6 znovu odloženo. Rockstar posouvá vydání na listopad 2026

Fanoušci GTA 6 si budou muset počkat ještě déle, než bylo původně plánováno. Společnost Rockstar Games oficiálně potvrdila, že očekávaný titul vyjde až 19. listopadu 2026. Jedná se už v pořadí o druhé posunutí. Vývojáři se tak ocitají pod ještě větším tlakem. Hra nesmí být dobrá, musí být dokonalá. 

Sentinels opouští esport titul Marvel Rivals

Americká esportová organizace Sentinels oznámila, že ukončí působení ve hře Marvel Rivals. Důvodem je chybějící systém sdílení příjmů, který by týmům pomáhal financovat provoz. „Když a pokud NetEase spustí program s motivační podporou pro týmy, rozhodnutí přehodnotíme,“ uvedli Sentinels ve svém prohlášení.

Riot Games uzavírá strategické partnerství s Globantem

Riot Games spojil síly s technologickou firmou Globant. Nové strategické partnerství má trvat několik let a zaměřuje se na využití umělé inteligence a rozvoj mobilních integrací v esportech. Globant se stává digitálním partnerem Riotu a bude pomáhat zlepšit zážitky fanoušků i hráčů při sledování soutěží.

League of Legends Worlds 2026 míří do Texasu a New Yorku

Riot Games odhalil, jak bude vypadat rok 2026 v kompetitivním League of Legends. Světové finále se po čtyřech letech vrátí do Severní Ameriky, a to rovnou do dvou měst. Kromě toho se rozroste první mezinárodní akce sezony First Stand a Mid-Season Invitational se znovu podívá do Jižní Koreje.

Singapur uznal esport jako oficiální sport

Singapur udělal zásadní krok k tomu, aby se esport stal plnohodnotnou součástí jeho sportovního systému. Parlament projednává návrh zákona Singapore Sports Council (Amendment) Bill 2025, který má rozšířit definici „sportu“ o disciplíny jako šachy či právě esport.

Falcons a FURIA postupují do semifinále BLAST Rivals Fall 2025

Turnaj BLAST Rivals Fall 2025 v Hongkongu má za sebou skupinovou část a je jasno o prvních semifinalistech. Ze skupin vyšli nejlépe Falcons a FURIA, kteří si přímo zajistili místo mezi čtyřmi nejlepšími. Turnaj s prize poolem 350 tisíc dolarů tak míří do nejnapínavější fáze.

Čtyři hráči Northwoodu postoupili na světové finále Overwatch ve Švédsku

Northwood University se opět představí na světové esportové scéně. Čtyři studenti univerzity se kvalifikovali na Overwatch Champions Series World Finals, které se uskuteční od 26. listopadu do 1. prosince ve Stockholmu.

Ghost of Yotei prodal 3,3 milionu kopií za první měsíc

Sony oficiálně potvrdilo, že akční adventura Ghost of Yotei od studia Sucker Punch prodala během prvního měsíce na trhu 3,3 milionu kopií. Hra vyšla exkluzivně pro PlayStation 5, a to 2. října 2025. Čísla zahrnují prodeje do 2. listopadu. I když Sony k výsledku nepřidalo žádný komentář, fanoušci i analytici už začali porovnávat prodejní úspěch novinky s jejím legendárním předchůdcem.

KATSEYE spojily síly s Valorantem pro inkluzivní kampaň Game Changers

Korejsko-americká skupina KATSEYE oživila svůj hit M.I.A. v nové verzi pro hru Valorant. Remix vznikl u příležitosti letošního šampionátu Game Changers, který se koná v Soulu a zaměřuje se na podporu žen a hráček z marginalizovaných skupin v esportu. Pro jednu z členek skupiny, Megan, jde o splněný sen.

Honor of Kings ovládl stadion v Pekingu a stanovil světový rekord

Když se řekne e-sport, většina lidí si vybaví League of Legends nebo Counter-Strike. Jenže v Asii už hlavní pozornost patří mobilním hrám. Jejich popularita roste tak rychle, že dokážou zaplnit i stadion pro desítky tisíc lidí.

GTA 6 znovu odloženo. Rockstar posouvá vydání na listopad 2026

Fanoušci GTA 6 si budou muset počkat ještě déle, než bylo původně plánováno. Společnost Rockstar Games oficiálně potvrdila, že očekávaný titul vyjde až 19. listopadu 2026. Jedná se už v pořadí o druhé posunutí. Vývojáři se tak ocitají pod ještě větším tlakem. Hra nesmí být dobrá, musí být dokonalá. 

Sentinels opouští esport titul Marvel Rivals

Americká esportová organizace Sentinels oznámila, že ukončí působení ve hře Marvel Rivals. Důvodem je chybějící systém sdílení příjmů, který by týmům pomáhal financovat provoz. „Když a pokud NetEase spustí program s motivační podporou pro týmy, rozhodnutí přehodnotíme,“ uvedli Sentinels ve svém prohlášení.

Riot Games uzavírá strategické partnerství s Globantem

Riot Games spojil síly s technologickou firmou Globant. Nové strategické partnerství má trvat několik let a zaměřuje se na využití umělé inteligence a rozvoj mobilních integrací v esportech. Globant se stává digitálním partnerem Riotu a bude pomáhat zlepšit zážitky fanoušků i hráčů při sledování soutěží.

League of Legends Worlds 2026 míří do Texasu a New Yorku

Riot Games odhalil, jak bude vypadat rok 2026 v kompetitivním League of Legends. Světové finále se po čtyřech letech vrátí do Severní Ameriky, a to rovnou do dvou měst. Kromě toho se rozroste první mezinárodní akce sezony First Stand a Mid-Season Invitational se znovu podívá do Jižní Koreje.

Singapur uznal esport jako oficiální sport

Singapur udělal zásadní krok k tomu, aby se esport stal plnohodnotnou součástí jeho sportovního systému. Parlament projednává návrh zákona Singapore Sports Council (Amendment) Bill 2025, který má rozšířit definici „sportu“ o disciplíny jako šachy či právě esport.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama