Stačil krátký teaser na sociálních sítích a jedna věta od herního ředitele, že chystaná novinka má být „víc jako Mad Max… Payne“, a pozornost byla na světě. Jakmile byla hra Samson oficiálně oznámena, bylo jasné, že fanoušci drsných akčních příběhů mají důvod zpozornět.
Na titulu pracuje studio Liquid Swords, složené z řady bývalých vývojářů série Just Cause. Samson má vyjít začátkem roku 2026 na PC za cenu 25 dolarů, přičemž konzolové verze dorazí později. Autoři cílí na komornější, ale hutný zážitek, který sází na atmosféru, násilí a silný příběh.
Dluh, který roste každý den
Hlavním hrdinou je Samson McCray, řidič únikových vozů, kterému se v americkém St. Louis nepovedla jedna zakázka. Po jejím krachu končí v ponurém městě Tyndalston, kde na něj čeká nepříjemná realita: dluh, který se každý den navyšuje o úroky. Jeho sestra Oonagh ho před zakázkou varovala, ale marně. Jediná šance na přežití? Brát jakoukoliv práci, která pomůže dluh postupně splatit.
Hratelnost stojí především na kontaktním boji zblízka. Zdraví si doplňujete lahvičkami s prášky proti bolesti a důležitou roli hraje i řízení aut, které zase připomíná atmosféru Mad Max. Svět navíc na hráče reaguje. „Město je samostatná postava,“ vysvětlil zakladatel studia a herní ředitel Christofer Sundberg. „Čím víc do něj zasahujete, tím víc vám to vrací. Lidé, objekty, policie. Svět si pamatuje, co jste udělali, a ne všechno vám projde.“
Menší tým, ostřejší fokus
Původně měl Samson ambice stát se obrovským RPG projektem se zhruba stovkou hodin obsahu. V roce 2025 ale studio kvůli složité situaci v herním průmyslu propustilo zhruba polovinu zaměstnanců a muselo změnit směr. „Bylo to bolestivé rozhodnutí,“ přiznal Sundberg. „Museli jsme opustit některé složitější RPG systémy, včetně našeho pojetí base-buildingu. Neměli jsme na to kapacitu.“
Výsledkem je koncentrovanější zážitek. Běžné dohrání má zabrat výrazně méně času. Tomu odpovídá i nižší cena. Samson je podle vývojářů „první kapitolou“ širšího příběhu města a jeho obyvatel.
AA ambice s AAA duší
I krátká prezentace hry napovídá, že Liquid Swords míří na kompromis mezi velkou produkcí a menším rozsahem. Pokud se jim podaří doručit hutný, atmosférický zážitek bez zbytečné výplně, mohl by Samson nabídnout velmi zajímavou alternativu k přehlceným open-world titulům.
Za nízkou cenu a s jasným tvůrčím směrem má tahle kriminálka potenciál stát se jedním z nejpříjemnějších překvapení roku 2026.

