4.4 C
Czech
Neděle 7. prosince 2025

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Sázení na esporty letos překročilo hranici 2,8 miliardy dolarů

Reklama

Esportové sázení zažívá historický růst. Jen za rok 2025 překonalo hranici 2,8 miliardy dolarů a posunulo se z okrajové záležitosti mezi hlavní proud online hazardu. Meziroční růst dosáhl 12 % a dál zrychluje.

Reklama

Za dynamikou stojí hlavně větší globální publikum, nové platformy a obří prize pooly. K oblíbeným titulům patří Counter-Strike 2, League of Legends a Valorant. Sázky navíc přitahují mladší generace, které kombinují herní znalosti s chutí riskovat.

74 milionů sázkařů, hlavně z Asie

Počet aktivních sázkařů na esporty přesáhl 74 milionů. Téměř 90 % z nich tvoří generace Z a mileniálové. Největší podíl má Asie, ale rychle roste i Severní Amerika, kde se mění legislativa. Evropa drží stabilní třetinu globálního trhu.

Průměrná výše sázky je výrazně vyšší než u tradičních sportů. Běžný tiket v esportech se pohybuje okolo 30 dolarů, zatímco u fotbalu je to často méně než 10. Lidé sázejí na počet zabití, délku zápasu nebo výkon konkrétních hráčů.

Méně sázek, větší částky

Esportoví fanoušci sází méně často, ale ve větších objemech. Zaměřují se na konkrétní turnaje a hru, kterou dobře znají. Mnozí sází pouze několikrát za sezónu, zato s vysokým nasazením.

Reklama

Narůstá i popularita live sázek a tzv. prop betů – tedy sázek na specifické herní události. Například u Counter-Striku tvoří živé sázky už téměř polovinu všech vkladů. U LoL vedou sázky na konkrétní momenty v průběhu hry.

Technologie mění hru

Za boomem stojí i nové technologie. Mobilní platformy, platby kryptoměnami nebo prvky rozšířené reality mění zážitek ze sázení. Digitální formáty navíc oslovují hlavně mladé publikum, které preferuje rychlou a flexibilní interakci.

Výhled do dalších let je jasný. Do roku 2029 by mohl trh vyrůst na 3,5 miliardy dolarů. Se stále častějšími turnaji, interaktivními funkcemi a lepší regulací se esportové sázení definitivně stává silným hráčem online hazardu.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

COD League přichází o jisté příjmy, týmy řeší budoucnost

Call of Duty League míří do nové sezony s největší změnou za poslední roky. Activision ruší garantované příjmy pro týmy a tlačí ligu k finanční soběstačnosti. Úsporný krok přichází ve chvíli, kdy rostou náklady na provoz i hráčské platy a kdy se ukazuje, že většina organizací nedokáže prodat dost herních předmětů, aby mezery zacelila.

Team Cherry potvrdil DLC pro Silksong. Datum vydání je velkou neznámou

Hollow Knight: Silksong patří po svém zářijovém uvedení k nejhranějším titulům na Steamu a hráčská základna stále doufá, že Team Cherry začne rychle pracovat na dalším obsahu. Studio nyní skutečně potvrdilo, že DLC je ve vývoji, zároveň však přiznalo, že nemá tušení, kdy vyjde.

Weibo a T1 si prodloužily účast na světovém finále OWCS

Weibo Gaming a T1 zvládly dva vyřazovací duely a udržely se ve hře na světovém finále Overwatch Champions Series ve Stockholmu. Oba týmy v pátek prošly spodní částí pavouka a poslaly domů další soupeře. V neděli je čeká boj o postup do závěrečných kol.

Assassin’s Creed Shadows nedostane druhé rozšíření. Ubisoft sází na menší obsah

Velké překvapení pro fanoušky série Assassin’s Creed. Ubisoft potvrdil, že Assassin’s Creed Shadows už nedostane druhé velké příběhové rozšíření, které dříve mělo být součástí zrušeného season passu. Po zářijovém Claws of Awaji, zhruba desetihodinové expanzi distribuované zdarma jako omluva za odklad hry, tak víc velkých DLC nečekejte.

Call of Duty: Black Ops 7 v Evropě propadlo na dno 

Evropský launch Call of Duty: Black Ops 7 dopadl výrazně hůře, než kdokoli očekával. Prodeje se propadly nejen proti konkurenčnímu Battlefield 6, ale také oproti loňskému Black Ops 6. Přesto ale čísla nemusí ukazovat celý příběh. Do výsledků totiž zasahuje Game Pass, digitální distribuce i proměna toho, co dnes vlastně znamená úspěch.

League of Legends chystá poslední patch roku. Riot ladí šampiony i džungli

Riot Games představil náhled patche 25.24, který uzavře letošní rok. Aktualizace přináší několik menších úprav šampionů, změny v runách i lehké zásahy do džungle. Největší pozornost poutá plánované oslabení Zaahena, který zůstává i po mikropatchi silnější, než by měl.

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

COD League přichází o jisté příjmy, týmy řeší budoucnost

Call of Duty League míří do nové sezony s největší změnou za poslední roky. Activision ruší garantované příjmy pro týmy a tlačí ligu k finanční soběstačnosti. Úsporný krok přichází ve chvíli, kdy rostou náklady na provoz i hráčské platy a kdy se ukazuje, že většina organizací nedokáže prodat dost herních předmětů, aby mezery zacelila.

Team Cherry potvrdil DLC pro Silksong. Datum vydání je velkou neznámou

Hollow Knight: Silksong patří po svém zářijovém uvedení k nejhranějším titulům na Steamu a hráčská základna stále doufá, že Team Cherry začne rychle pracovat na dalším obsahu. Studio nyní skutečně potvrdilo, že DLC je ve vývoji, zároveň však přiznalo, že nemá tušení, kdy vyjde.

Weibo a T1 si prodloužily účast na světovém finále OWCS

Weibo Gaming a T1 zvládly dva vyřazovací duely a udržely se ve hře na světovém finále Overwatch Champions Series ve Stockholmu. Oba týmy v pátek prošly spodní částí pavouka a poslaly domů další soupeře. V neděli je čeká boj o postup do závěrečných kol.

Assassin’s Creed Shadows nedostane druhé rozšíření. Ubisoft sází na menší obsah

Velké překvapení pro fanoušky série Assassin’s Creed. Ubisoft potvrdil, že Assassin’s Creed Shadows už nedostane druhé velké příběhové rozšíření, které dříve mělo být součástí zrušeného season passu. Po zářijovém Claws of Awaji, zhruba desetihodinové expanzi distribuované zdarma jako omluva za odklad hry, tak víc velkých DLC nečekejte.

Call of Duty: Black Ops 7 v Evropě propadlo na dno 

Evropský launch Call of Duty: Black Ops 7 dopadl výrazně hůře, než kdokoli očekával. Prodeje se propadly nejen proti konkurenčnímu Battlefield 6, ale také oproti loňskému Black Ops 6. Přesto ale čísla nemusí ukazovat celý příběh. Do výsledků totiž zasahuje Game Pass, digitální distribuce i proměna toho, co dnes vlastně znamená úspěch.

League of Legends chystá poslední patch roku. Riot ladí šampiony i džungli

Riot Games představil náhled patche 25.24, který uzavře letošní rok. Aktualizace přináší několik menších úprav šampionů, změny v runách i lehké zásahy do džungle. Největší pozornost poutá plánované oslabení Zaahena, který zůstává i po mikropatchi silnější, než by měl.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama