Esportové sázení zažívá historický růst. Jen za rok 2025 překonalo hranici 2,8 miliardy dolarů a posunulo se z okrajové záležitosti mezi hlavní proud online hazardu. Meziroční růst dosáhl 12 % a dál zrychluje.
Za dynamikou stojí hlavně větší globální publikum, nové platformy a obří prize pooly. K oblíbeným titulům patří Counter-Strike 2, League of Legends a Valorant. Sázky navíc přitahují mladší generace, které kombinují herní znalosti s chutí riskovat.
74 milionů sázkařů, hlavně z Asie
Počet aktivních sázkařů na esporty přesáhl 74 milionů. Téměř 90 % z nich tvoří generace Z a mileniálové. Největší podíl má Asie, ale rychle roste i Severní Amerika, kde se mění legislativa. Evropa drží stabilní třetinu globálního trhu.
Průměrná výše sázky je výrazně vyšší než u tradičních sportů. Běžný tiket v esportech se pohybuje okolo 30 dolarů, zatímco u fotbalu je to často méně než 10. Lidé sázejí na počet zabití, délku zápasu nebo výkon konkrétních hráčů.
Méně sázek, větší částky
Esportoví fanoušci sází méně často, ale ve větších objemech. Zaměřují se na konkrétní turnaje a hru, kterou dobře znají. Mnozí sází pouze několikrát za sezónu, zato s vysokým nasazením.
Narůstá i popularita live sázek a tzv. prop betů – tedy sázek na specifické herní události. Například u Counter-Striku tvoří živé sázky už téměř polovinu všech vkladů. U LoL vedou sázky na konkrétní momenty v průběhu hry.
Technologie mění hru
Za boomem stojí i nové technologie. Mobilní platformy, platby kryptoměnami nebo prvky rozšířené reality mění zážitek ze sázení. Digitální formáty navíc oslovují hlavně mladé publikum, které preferuje rychlou a flexibilní interakci.
Výhled do dalších let je jasný. Do roku 2029 by mohl trh vyrůst na 3,5 miliardy dolarů. Se stále častějšími turnaji, interaktivními funkcemi a lepší regulací se esportové sázení definitivně stává silným hráčem online hazardu.