5.8 C
Czech
Pátek 12. prosince 2025

Battlefield REDSEC Elite Series odkládají start kvůli technickým problémům

Battlefield hlásí nepříjemné zdržení. Společnost Electronic Arts oznámila odklad turnaje REDSEC Elite Series kvůli „neočekávanému technickému problému“, který zasáhl spravedlivý průběh soutěže. Posun se týká všech tří oblastí, kde se mělo hrát.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.

Vyzpovídali jsme českého zástupce na Legends of Runeterra Worlds BaJAtaka o jeho dosavadní kariéře

Reklama

Jaké jsou momentální cíle jednoho z nejlepších českých hráčů Legends of Runeterra? O tom se nám Michal Bárta, který vystupuje pod přezdívkou „BaJAtak“ rozpovídal v exkluzivním rozhovoru.

Reklama

Dnes jsme si k nám pozvali jednoho z nejúspěšnějších českých hráčů karetní hry Legends of Runeterra od Riotu, mezi jeho úspěchy se řadí například reprezentace České Republiky na Worlds nebo sezónní titul mistra Evropy.

Ahoj, díky za pozvání.

Jak vznikla přezdívka BaJAtak?

Od mala jsem používal stejnou přezdívku jako můj starší bratr a to Bartak, jelikož jsem se od něj chtěl později odlišit, rozhodl jsem otočit R na я , což v ruštině znamená „JA“ a z toho se pak vyvinulo jméno BaJAtak , taky proto je JA ve jméně psáno velkým písmenem.

Reklama

Co považuješ za svůj největší kariérní úspěch?

Mám dva, které osobně beru na stejnou váhu a staly se hned měsíc po sobě. První byla účast na prvních LoR Worlds, kde bylo pouze 5 hráčů z Evropy a skončil jsem v top 16 na celém světě. Měsíc poté se mi zdařila výhra na sezónním turnaji, který se koná každé dva měsíce pro nejlepší hráče z Evropy.

Jaké jsou tvé další herní cíle?

Je těžké si dávat nějaké cíle v karetních hrách, něco jako „vyhraju tenhle turnaj“ je většinou velmi nereálný cíl. Snažím se zůstat co nejvíce konzistentní, účastnit se všech oficiálních turnajů a dávat jak herní, tak psychické přípravě hodně času. Pokud budu stejně konzistentní, jako jsem teď, tak si zvětšuji šance na další úspěchy. Takže jako cíl bych označil jednoznačně konzistentnost.

A jak tvoji kariéru vnímá rodina? Podporuje tě?

Ze začátku tomu nerozuměli, ale po prvních pár turnajích to pochopili, nyní mám podporu od rodiny skvělou, podporují mě taky jak aktuální, tak i bývalý spolužáci, takže jsem určitě v této oblasti velmi spokojen.

Bereš hraní stále jako koníček, nebo se k němu už stavíš jako k práci?

Řekl bych, že už se jedná o něco mezi, tréninku je přece jen třeba obětovat hodně času, takže mě to stále musí bavit, jinak bych velmi rychle vyhořel, ale je pravda, že občas, když meta není zábavná, se k hraní musím nutit.

Kolik hodin denně strávíš hraním?

Záleží, pokud se blíží nějaký turnaj, tak klidně až 12 hodin, pokud je offseason, čeká se na nové rozšíření, tak třeba jenom 1 hodinu, pochopitelně často mě taky limitují moje povinnosti, protože stále ještě studuji.

A co tě naplňuje ve volném čase? Máš i nějaké jiné záliby než hraní?

Volného času poslední době moc nemám, ale pokud se něco najde, rád trávím čas s kamarády, či si zahraju nějakou jinou hru.

Jaké hry jsi hrál před Legends of Runeterra? Když se na nějakou z nich retrospektivně podíváš, pomohla ti nějaká získat „mindset“ který využíváš i nyní v LoR?

Před Legends of Runeterrou jsem se hodně věnoval League of Legends. Nějakou dobu zpátky jsem se věnoval taktéž jiným karetním hrám, a to Hearthstonu a Magicu, které jsou hodně blízko k Legends of Runeterra, takže určité věci, které jsem se naučil tam, využívám i v LoR.

Jak ses k profesionálnímu hraní Legends of Runeterra dostal?

Hra vyšla v lednu 2020 a jelikož jsem viděl, že se jedná o karetní hru, které jsem v minulosti hrával, ze světa League of Legends, bylo mi jasné, že mě to bude bavit, taky mi překvapivě docela šla, velmi rychle jsem dosáhnul masteru, což je nejvyšší rank v hodnocené frontě, tak jsem zkusil pár malinkých českých a zahraničních turnajů, kde jsem našel i menší úspěch. Poté v říjnu 2020 Riot oznámil první ročník EU Masters, které se účastní 16 nejlepší zemí z Evropy ve 3 členných týmech, tam se mi povedlo dostat a to bych označil jako můj začátek profesionálního hraní.

Byla to pro tebe těžká cesta, nebo ti štěstí spadlo do klína?

Určitě, v karetní hře je třeba nějaké to štěstí, ale myslím si, že jsem šel štěstí naproti, svojí pílí a vůlí něco dokázat.

Jak velká je naše lokální Legends of Runeterra scéna? Já se upřímně přiznám, že hru živě moc nesleduji, ale rozhodně mi připadá menší než naše Valorant a League of Legends scény, což je celkem škoda, protože se mi zdá, že hra rozhodně má velký potenciál.

Česká scéna je velmi malinká, z toho důvodu na sociálních mediích i na Twitchi vystupuji v anglickém jazyce, ale máme hodně kvalitních hráčů, v této hře se Česko řadí jednoznačně mezi nejlepší země světa.

Já ti děkuji za rozhovor. Chtěl bys na konci něco vzkázat svým fanouškům, fanynkám nebo třeba i náhodným čtenářům, kteří o tobě nikdy dříve neslyšeli?

Díky za podporu, byla obrovská a pokud jste nikdy LoR nehráli, určitě ho doporučuji, jak ostříleným hráčům karetních her, či úplným nováčkům, kteří například hráli/hrají LoLko, či se jim líbil seriál Arcane. V případě zájmu mě můžete sledovat na mém twitteru nebo přijďte se něco přiučit na stream.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Battlefield REDSEC Elite Series odkládají start kvůli technickým problémům

Battlefield hlásí nepříjemné zdržení. Společnost Electronic Arts oznámila odklad turnaje REDSEC Elite Series kvůli „neočekávanému technickému problému“, který zasáhl spravedlivý průběh soutěže. Posun se týká všech tří oblastí, kde se mělo hrát.

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

COD League přichází o jisté příjmy, týmy řeší budoucnost

Call of Duty League míří do nové sezony s největší změnou za poslední roky. Activision ruší garantované příjmy pro týmy a tlačí ligu k finanční soběstačnosti. Úsporný krok přichází ve chvíli, kdy rostou náklady na provoz i hráčské platy a kdy se ukazuje, že většina organizací nedokáže prodat dost herních předmětů, aby mezery zacelila.

Battlefield REDSEC Elite Series odkládají start kvůli technickým problémům

Battlefield hlásí nepříjemné zdržení. Společnost Electronic Arts oznámila odklad turnaje REDSEC Elite Series kvůli „neočekávanému technickému problému“, který zasáhl spravedlivý průběh soutěže. Posun se týká všech tří oblastí, kde se mělo hrát.

Call of Duty mění strategii. Série už nebude střídat Modern Warfare a Black Ops

Jedna z nejúspěšnějších herních značek posledních dvou dekád prochází zásadní změnou. Vývojáři z týmů Treyarch, Sledgehammer Games, Infinity Ward a Raven Software oznámili, že v budoucnu upustí od pravidla vydávat rok po roce tituly spadající střídavě do sérií Modern Warfare a Black Ops. Důvodem jsou především slabší přijetí posledních dílů a výhrady části komunity.

Čínský esport v roce 2025 roste

Čínský esport má za sebou další stabilní rok. Trh opět přidal na síle a potvrdil, že patří k nejdynamičtějším odvětvím tamní digitální ekonomiky. Roste počet fanoušků, sílí mobilní tituly a offline turnaje se vracejí do velkých měst. Rok 2025 tak ukázal, že čínská scéna zůstává hladová po expanzi doma i v zahraničí.

Dvojice hrdinů v Assassin’s Creed dál rozdělují fanoušky

Série Assassin’s Creed už nějakou dobu experimentuje s konceptem dvou hratelných postav a nejnovější díl Shadows v tom pokračuje. Tentokrát ale Ubisoft sám připouští, že jde o volbu, která vyvolává výrazně silnější reakce, než tomu bylo kdykoliv předtím. Game director Simon Lemay-Comtois přiznal, že kontrast mezi shinobi Naoe a samurajem Yasukem je „záměrně ostřejší“ a může fanoušky rozdělovat.

Tundra Esports ovládla BLAST Slam V

Tundra Esports znovu předvedla, proč patří na vrchol světové scény Dota 2. V Chengdu vyhrála BLAST Slam V a ve finále smetla Team Yandex 3:0. Získala tak největší část z milionové dotace i přímý postup na BLAST Slam VI, který proběhne v únoru na Maltě.

Manchester City vstupuje do Rocket League

Manchester City rozšiřuje své esportové aktivity o další titul. Klub poprvé postaví profesionální tým pro Rocket League a vstoupí do nové sezony prestižní RLCS. Sází na trojici hráčů, kteří už spolu v minulosti soutěžili, a chce využít rostoucí zájem o herní sport, který kombinuje fotbalová pravidla a závodní auta.

Fortnite spouští milionovou Mobile Series

Epic Games představuje novou Mobile Series, solový turnaj pro mobilní hráče Fortnite. Soutěž se rozjede 5. prosince a nabídne celkem milion dolarů. Hraje se výhradně na dotykových zařízeních a v rychlejším módu Blitz Royale.

Esports scéna má silné zastoupení v Players’ Voice 2025

The Game Awards spustily první kolo hlasování v kategorii Players’ Voice. Fanoušci vybírají z třiceti her, mezi nimiž nechybí několik výrazných titulů s aktivní esportovou scénou. Hráči mohou dát hlas rovnou desítce favoritů a poslat je do dalšího kola.

Rekordní finále Honor of Kings potvrzuje růst scény

Finále Honor of Kings International Championship 2025 přilákalo bezmála sedm set tisíc diváků. Jde o nejvyšší sledovanost, kterou letos turnaj série mimo Čínu dosáhl, a další potvrzení rostoucího vlivu mobilního esportu na Západě.

COD League přichází o jisté příjmy, týmy řeší budoucnost

Call of Duty League míří do nové sezony s největší změnou za poslední roky. Activision ruší garantované příjmy pro týmy a tlačí ligu k finanční soběstačnosti. Úsporný krok přichází ve chvíli, kdy rostou náklady na provoz i hráčské platy a kdy se ukazuje, že většina organizací nedokáže prodat dost herních předmětů, aby mezery zacelila.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama