Rok 2025 přepsal fungování profesionální scény League of Legends. Ve většině lig naplno naskočil systém tří splitů, do draftu vstoupilo pravidlo Fearless Draft a týmy musely zvládat téměř nepřetržitý tlak bez prostoru na klasické „vyladění formy“ před play off.
Změny se promítly i do toho, jak se vyhrává. V sériích na čtyři a pět her dostaly větší váhu příprava a práce trenérských štábů, protože draft už nešel stavět na pár jistotách pořád dokola. V popředí se tak často objevovaly sestavy, které měly širší funkční pool šampionů, čistší souhru a schopnost zahrát více různých stylů bez toho, aby se rozsypaly při první komplikaci. Z pohledu fanoušků přinesl Fearless Draft víc nečekaných voleb a víc variací v rozhodujících mapách, kde se objevovaly i netradiční tahy.
Přes rychlé tempo změn se ale dlouho držel jeden jasný obraz sezony. Nejpevnější odpověď na otázku, kdo byl v roce 2025 nejlepší tým světa, nabízelo Gen.G, které působilo o patro výš hlavně díky konzistenci. Výkladní skříní byl titul z MSI ve Vancouveru, kde Gen.G porazilo T1 a trofej obhájilo. Pomohla tomu i úprava formátu na double elimination a právě Fearless Draft, který u MSI přispěl k novému rekordu ve sledovanosti.
Nejblíž k tomu, aby korejskou dominanci skutečně nalomila, se dostalo Anyone’s Legend. Tým bez okázalých hvězd dokázal jako jediný z LPL držet krok a tlačit favority na limit, jenže klíčové série pokaždé nedotáhl. Anyone’s Legend prohrálo s Gen.G v pětizápasové bitvě na MSI i na Esports World Cupu a podobně těsně skončilo i na Worlds, kde ho ve čtvrtfinále vyřadilo T1. Do dalšího roku chce Anyone’s Legend jít se stejnou sestavou a zkusit tenhle strop konečně prorazit.
Na Západě byl rok 2025 trochu hořkosladký. Rozdíl vůči východním špičkám se zdál menší, Fearless Draft v tom pomohl, ale stále bylo vidět, že nejlepší týmy z Koreje a Číny mají větší klid a kvalitu v týmových bitvách. Evropa brala aspoň dílčí plus v tom, že G2 se znovu dostalo do nejlepší osmičky Worlds po dvou letech, kdy tenhle cíl nevyšel. Mezinárodní konkurenci přidaly i sestavy jako FlyQuest a MKOI, zatímco severoamerický a jihoamerický prostor se potýkal s problémem zájmu, protože rebrand LTA podle dostupných dat nepřinesl očekávaný efekt a sledovanost držela hlavně LTA South Conference.
Finále sezony nakonec přineslo známý konec, T1 zvedlo Summoner’s Cup před tisíci diváků v čínském Chengdu. Tým kolem Lee „Faker“ Sang-hyeok prošel mimořádně náročnou cestou, když začínal už v play in fázi proti Invictus Gaming a postupně se potkal s největšími vyzyvateli včetně Anyone’s Legend, Gen.G a KT Rolster. Výrazným příběhem byl Gumayusi, který po horské dráze sezony a krátkém posazení mimo sestavu dotáhl T1 k titulu a získal ocenění Finals MVP. Krátce po vrcholu ale přišel další zlom, Gumayusi oznámil odchod a přestoupil do Hanwha Life Esports, kde se znovu spojí s bývalým spoluhráčem z T1 Choi „Zeus“ Woo-je.

