Valve opět připomíná, že když přijde na Counter-Strike, konečné rozhodnutí je vždy na jeho straně. Nejnovější aktualizace turnajových podmínek pro Counter-Strike 2 totiž výrazně zasahuje do světa skinového hazardu, case opening webů a obchodování s kosmetickými předměty. A nejde o drobný detail v licenčních podmínkách, ale o změnu, která může zamíchat celým esportovým ekosystémem.
Nová pravidla přichází skrze upravené Tournament Operating Requirements a takzvanou Limited Game Tournament License. Bez ní dnes žádný turnaj běžící na Steamu oficiálně fungovat nemůže. Valve si v ní jasně vymezuje, jaké formy reklamy a spolupráce jsou přípustné, a dává jasně najevo, že třetí strany vydělávající na skinech narazily na tvrdý strop.
Reklama na skiny má stopku
Nejzásadnější změna je přehledná a nekompromisní. Na turnajích nesmí být vidět žádná propagace webů zaměřených na skin gambling, case opening nebo skin trading. Zákaz se týká všeho, co se může objevit během přenosu, od bannerů přes grafiku až po týmové dresy.
Loga těchto společností zmizí z rukávů hráčů, z pozadí streamů i z jakýchkoliv sponzorských aktivací. Organizátoři navíc takové partnery nesmí ani přijmout, pokud jejich byznys porušuje podmínky Steamu nebo místní zákony.
Great news because some of the biggest names from that space are completely unregulated and only require you to connect your steam account to start gambling
— Janko Paunovic (@YNk) December 10, 2025
Absolutely horrendous how widespread it has become and how many organisations and prominent figures have been promoting it https://t.co/ebNocdo0S9
Přísnější dohled nad sponzory
Valve zároveň zpřísňuje pravidla i pro další typy partnerů. Zakázané jsou spolupráce s firmami, které generují příjmy v rozporu s licencemi Valve, například některé key reselling služby nebo platformy pracující s inventáři hráčů.
Výjimku mají pouze regulovaní sázkoví operátoři, a to jen v případě, že jsou licencovaní v regionech, kde se turnaj vysílá nebo pořádá. Divoké a neregulované projekty tak z profesionální scény mizí.
Žádné „oficiální“ turnaje bez svolení
Další novinkou je zákaz používání označení jako „oficiální“ nebo „autorizovaný“, pokud turnaj nemá přímý souhlas Valve. Cílem je zabránit tomu, aby akce působily jako oficiální soutěže vydavatele, aniž by tomu tak skutečně bylo.
Stejně tak končí kreativní propojení cizích značek s herním obsahem. Žádní maskoti sponzorů ve hře, žádné úpravy postav nebo map s reklamními prvky.

Tvrdý zásah do zavedeného systému
Problémem je, že skinové weby patřily roky mezi nejvýraznější finanční partnery týmů. Řada organizací na těchto sponzorech stavěla rozpočty a teď musí rychle hledat alternativy. Některé týmy už stihly loga odstranit, jiné čeká složité vyjednávání nebo výpadek příjmů.
Celý krok navazuje na dřívější zásahy do ekonomiky CS2 a potvrzuje jedno. Valve chce mít svůj ekosystém pod kontrolou a postupně se zbavit spojení Counter-Striku s hazardem. Jestli tím scénu vyčistí, nebo jí spíš uškodí, ukáže až čas.

