Studio Rockstar mělo po vydání Grand Theft Auto 5 ambiciózní plán, a to připravit příběhové rozšíření zaměřené na postavu Trevora Philipse, v němž by se výbušný antihrdina proměnil v tajného agenta federálního úřadu. Projekt měl rozšířit děj hlavní hry a nabídnout fanouškům zcela nový pohled na jednoho z nejpopulárnějších hrdinů série. Vývoj byl podle tvůrců zhruba v polovině.
Fanoušci série Grand Theft Auto se roky dohadovali o zrušeném rozšíření pro GTA 5, které mělo přinést nové příběhy trojice hlavních hrdinů: Michaela, Franklina a zejména Trevora. Nyní poprvé celou věc potvrdil spoluzakladatel Rockstar Games Dan Houser.
Herní zážitek pro opravdové nadšence GTA
Podle Housera skutečně vznikal singleplayerový přídavek, ve kterém by se Trevor Philips stal tajným agentem spolupracujícím s federálními úřady. Projekt byl přibližně v polovině dokončení, když ho studio zastavilo. „Nikdy se to úplně nespojilo a nikdy to nebylo dokončeno,“ vysvětlil podle IGN Houser. Hlavním důvodem zrušení bylo, že by vývoj rozšíření zdržel práci na titulu Red Dead Redemption 2, který nakonec vyšel v roce 2018.
O existenci DLC se dříve zmiňovali i herci Steven Ogg (Trevor), Ned Luke (Michael) a Shawn Fonteno (Franklin). Podle nich tým už natočil několik scén s „Trevorem jako agentem v utajení“, ale práce na projektu se bez vysvětlení zastavily. Bývalý kameraman Rockstaru Joe Robino později potvrdil, že část týmu na DLC skutečně pracovala, zatímco zbytek přecházel k vývoji GTA Online.
Rozhodující roli sehrál právě úspěch online režimu. GTA Online se po vydání stalo obrovským finančním hitem, který změnil priority studia. Mnoho nápadů z chystaného rozšíření se podle Robina později přeneslo do online aktualizací, například do mise Doomsday Heist s jetpackem.
Houser v rozhovoru také přiznal, že měl chuť vytvořit i experimentální projekt GTA Zombies, který by rozšířil svět Los Santos o zombie apokalypsu po vzoru Undead Nightmare.
Není všem dnům konec
Ačkoli Rockstar od té doby žádné singleplayerové DLC nevydal, Houser prohlásil, že tento formát má stále potenciál. Ve svém novém studiu Absurd Ventures chce na konceptu příběhových rozšíření znovu stavět a doufá, že i v budoucnu se hry od jeho týmu dočkají „dalších příběhů“ podobně, jako tomu bylo u GTA 4 a Red Dead Redemption.

