Hráči i fanoušci Valorantu se pustili do kritiky studia Riot Games. Globální šéf esportu Leo Faria přiznal, že načasování nové aktualizace těsně před šampionátem Game Changers nebylo ideální. Tvůrci však tvrdí, že šlo o jediné možné období, kdy mohli zásadní změny do hry otestovat.
Leo Faria, globální šéf esportu Valorantu, se vyjádřil k nespokojenosti komunity s nasazením patche 11.08 během ženského turnaje Game Changers Championship. Podle hráčů změny v mechanikách hry krátce před světovým šampionátem znevýhodňují týmy, které měly jen omezený čas na přizpůsobení.
Faria přiznal, že situace není ideální. „V dokonalém světě bychom se vyhnuli velkým změnám před globálním turnajem,“ uvedl. Dodal ale, že právě konec roku je nejvhodnější doba k testování zásadních úprav a sledování jejich dopadů před novou sezónou, která začíná v lednu.
Reakce komunity a vysvětlení
Riot podle Farii dříve podobný problém řešit nemusel, protože úpravy v tomto období bývaly menší. Letos však aktualizace přinesla výraznější změny, a jelikož jsou termíny turnajů plánované až dva roky dopředu, nebylo možné termíny upravit.
Komunita se také ptala, proč se šampionát nehraje na starší verzi hry. Faria přiznal, že tuto možnost tým zvažoval, ale přinesla by jiné komplikace. „Některé týmy chtěly zůstat na starém patchi, jiné vnímaly rychlé přizpůsobení jako výhodu. Nebylo možné najít řešení, které by vyhovovalo všem,“ vysvětlil.
Plány do budoucna
Do budoucna chce Riot Games předejít podobným situacím tím, že přesune Game Changers Championship blíže k hlavnímu turnaji Valorant Champions. Vývojáři zároveň plánují přepracování celé esportové sezóny.
Největší změnou bude zrušení turnajů Ascension – místo nich dostanou týmy z Challengers možnost kvalifikovat se přímo do VCT Stage 2 Playoffs. Volné časové okno se využije k tomu, aby se Game Changers odehrál dříve a týmy se vyhnuly zásadním změnám v herní metě těsně před šampionátem.
Faria závěrem dodal, že cílem studia je udržet hru živou, ale zároveň respektovat potřeby profesionální scény. Riot tak bude hledat rovnováhu mezi vývojem hry a stabilitou soutěžního prostředí.