Šéf Applu Tim Cook si v Japonsku prošel herní svatyně. Potkal Pikachu, zahrál si novinku od Bandai Namco a mluvil s vývojáři o funkcích Applu pro hry. Cestu popsal jako „ráj pro hráče“.
Cook odletěl do Japonska a oficiálně spojil Apple s tamní herní scénou. Navštívil ikonické firmy a setkal se s fanoušky. Svou misi shrnul i krátkým videem na sítích.
Met Pikachu, connected with developers using our software features in amazing ways, and played Dragon Ball Gekishin Squadra at Bandai Namco… Japan is a gamer's paradise! pic.twitter.com/WIilg7NWrM
— Tim Cook (@tim_cook) September 24, 2025
Pikachu, Pokémon HQ a Bandai Namco
Cook zamířil do centrály Pokémonů. V doprovodu maskota si prošel sídlo a prohlížel si digitální sbírku karet. S fanoušky pózoval na fotkách a přidal pár záběrů ze zákulisí.
Pak dorazil do Bandai Namco. Zahrál si čerstvou týmovou novinku Dragon Ball: Gekishin Squadra. Titul běží jako 4v4 anime MOBA a míří i na soutěžní scénu. Cook otestoval hru přímo v kanceláři firmy.
„Seznámil jsem se s Pikachu, propojil se s vývojáři, a v Bandai Namco jsem si zahrál Dragon Ball: Gekishin Squadra. Japonsko je ráj pro hráče,“ napsal na X. Zmínil, že viděl „naše softwarové funkce“ využité „úžasnými způsoby“.
Cílem bylo upevnit vztahy s herními studii. Cook mluvil o tom, jak vývojáři využívají nástroje Applu. Apple dlouhodobě sází na mobilní hry a ekosystém App Storu. Vznikla na něm celá generace hitů.
Gekishin Squadra běží i na mobilech a podporuje cross-play s PC. Hra má hodnocené režimy a ambici na vlastní esport scénu. Přesně ten typ propojení, které Apple rád ukazuje.
Stín sporu s Fortnite
Cesta přichází po bouřlivých letech s Epic Games. Apple v roce 2020 stáhl Fortnite z iPhonů kvůli nákupům mimo App Store. Následovaly dlouhé soudy a tvrdé argumenty na obou stranách.
Fortnite se na iPhony v roce 2025 vrátil. Spor ale zanechal pachuť u části hráčů. Veřejná návštěva u Pokémonů a Bandai Namco může působit i jako gesto k herní komunitě.
Cookův vzkaz míří na několik front. Za prvé, Apple chce víc her, které naplno využijí jeho softwarové frameworky. Za druhé, dává najevo zájem o soutěžní mobilní tituly. A za třetí, testuje, jak mluvit k publiku mimo tradiční „appleisty“.
Japonsko k tomu dává ideální kulisy. Silné značky, špičkoví vývojáři a fanoušci, kteří žijí hrami. Apple tu může hledat partnery pro další éru mobilního hraní.